בריאות

הרופאים בקריאה למנהלי בתי החולים: "הדבר לא יעלה על הדעת"

עמותת רופאים לזכויות אדם פנתה היום (שלישי) למנהלי בתי החולים הציבוריים בקריאה לספק באופן חד-צדדי טיפולים רפואיים לפליטי המלחמה מאוקראינה. זאת, למרות שממשלת ישראל טרם מילאה הבטחתה להמשיך לממן שירותי בריאות לאוכלוסייה זו
מערכת ice |  1
רופא (צילום shutterstock)
למרות היעדר מימון ממשלתי, ספקו באופן מיידי טיפולים רפואיים לפליטי אוקראינה, בדיון היום בבג"ץ הודתה המדינה כי עדיין לא נמצא פתרון; למרות הדחיפות, השופטים העניקו לממשלה שבוע נוסף בניסיון לפתור את המשבר; מעל 100 חולים עדיין ממתינים לקבל טיפולים דחופים ומצילי חיים.
בדיון בעתירה הדחופה שנערך היום, שלישי 29.8, בבג"ץ הודתה פרקליטות המדינה כי טרם נמצא פתרון למשבר מימון הטיפולים הרפואיים של פליטי אוקראינה. המדינה טענה, כי הצעה לתקצוב השירותים הרפואיים עד לסוף שנת 2023 כבר הופצה בין המשרדים הרלוונטים וזו תועמד להצבעה טלפונית עוד היום. במידה וההצעה תאושר ידרש זמן נוסף לאישור הקצאות התקציב על ידי כל משרד ולעדכון ספקי השירותים הרפואיים, ורק אז יוכלו הפליטים לחזור לקבל טיפול רפואי. למרות שהדגישו את דחיפות הסוגייה, בסיומו של הדיון, החליטו השופטים להעניק למדינה שבוע נוסף לעדכן על התקדמות במציאת פתרון. העתירה הוגשה על ידי עמותת רופאים לזכויות אדם יחד עם ארגוני בריאות וסיוע ומומחים לבריאות הציבור. 

לפי נתוני העמותה, מאז הפסיקה הממשלה בפתאומיות את מימון הטיפולים הרפואיים, מעל מאה חולים, פליטים מאוקראינה, הגיעו בשבועיים האחרונים לבתי חולים ונשלחו חזרה כלעומת שבאו, בהם חולי סרטן ולב וחולים הזקוקים לטיפול תרופתי.

"לא יעלה על הדעת שבגלל שהממשלה לא פעלה להמשיך את ההסדר ולתקצבו, תיפגע באופן כה דרמטי זכותם של פליטי המלחמה לטיפול רפואי", נכתב בפניית העמותה. "אנו קוראים היום לכלל הקהילה הרפואית להכריז באופן חד צדדי ומיידי כי יקבלו כל מטופל.ת, ויגנו על מחויבותם המוסרית והאתית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לימודי סיעוד
    גילה 09/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתרחקי מלימודי סיעוד רק ערבים ורוסיים מקבלים קביעות.בשבילנו אין תקן.הם לא יותר טובים.פשוט העדפות מתקנת ופרוטקציה.חרא של מקצוע.
    סגור