משפט

פרשת פגסוס: השב"כ מתנגד להקמת ועדת חקירה

שר המשפטים יריב לוין עתיד להעלות לסדר היום מתן סמכויות חקירה לוועדה שתעסוק בנושא פרשת פגסוס. למרות שנמסר כי הוועדה לא תחשוף את הכלים שהארגון משתמש בהם, שב"כ מתנגד לביצוע המהלך בטענה שהדיון יפגע במאבק בארגוני הפשיעה
מערכת ice | 
בנימין נתניהו ויריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בשב"כ העבירו לראש הממשלה ולראש המל"ל היום (חמישי) את ההתנגדות למהלך של שר המשפטים יריב לוין שצפוי ביום ראשון הקרוב להעלות לסדר היום את המתן סמכויות חקירה לוועדה שתבחן את פרשת פגסוס.
גורמים מטעם שירות הביטחון הכללי מנמקים את ההחלטה עם כמה סיבות והעיקרית שבהן היא החשש שיחשפו היכולות שלהם. לפי הפרטים שסקר הארגון, כעת הוא מסייע רבות למשטרה במלחמה נגד הפשיעה במגזר הערבי. בשב"כ חושבים שנכון יותר לתת למשטרה מכלול כלים רחב יותר, בהם הם משתמשים במלחמה בטרור הערבי, ובין הכלים גם שימוש בתוכנות סייבר מתקדמות, וחוששים כי וועדת הבדיקה תעכב אפשרות של מתן כלים ושימוש בהם במסגרת פעילות המשטרה בתקופה הקרובה שבם צריכים לצאת למאבק אגרסיבי בארגוני הפשיעה.
בסביבת שר המשפטים, לוין מוסרים כי מדובר בוועדה אחראית מאד בראשות שופט מחוזי. בנוסף, כיאה לנושא הרגיש שהוועדה עוסקת בו נמסר כי חלק מדיוני הוועדה יהיו חסויים ויישמעו בדלתיים סגורות ואין סיבה לחשוש שהכלים סודיים של הארגון יחשפו במסגרת הדיונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה