משפט

המליאה תבחר נציג נוסף לוועדה לבחירת שופטים, נתניהו כבר הכריע

אחרי שקארין אלהרר נבחרה כנציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים בסבב הקודם, כעת נכנס להילוך גבוה הקרב על המקום הנוסף בוועדה, זוהי רשימת הח"כים אשר הגישו מועמדות לשמש כנציג נוסף בוועדה לבחירת שופטים. משלושה יצא אחד

דוד זולדן | 
עידן רול, רון כץ, יצחק קרויזר (צילום פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון, יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי, shutterstock)
על רקע העברת עילת הסבירות בקריאה ראשונה וההפגנות נגד הרפורמה מליאת הכנסת תתכנס היום (רביעי) להצביע על נציג נוסף לוועדה לבחירת שופטים וכבר יש לה מועמד מוביל מקרב הקואליציה.
לפי ההסכמים הקואליציוניים, יצחק קרויזר אמור להיבחר על ידי הקואליציה ובעוצמה יהודית מצפים לכבד את ההסכם ולמנותו. ח"כ משה סלומון מהציונות הדתית שהתמודד על מקום בוועדה עדכן מוקדם יותר כי משך את מועמדותו ואמר: "אני מחויב באופן מלא להסכמים הקואליציוניים".
באופוזיציה החליטו להגיש שני מועמדים: עידן רול ורון כץ מיש עתיד. היום יבחרו גם נציגים נוספים מטעם הכנסת לוועדות לבחירת דיינים, קאדים וקאדים-מד'הב. בבחירות הקודמות לוועדה לבחירת דיינים, נבחרה ח"כ פנינה תמנו שטה (כחול לבן). גם ח"כ אליהו ברוכי (יהדות התורה) הגיש מועמדותו.
בבחירות הקודמות לבחירת קאדים לא נבחר אף נציג לאחר שגם ח"כ אחמד טיבי וגם ח"כ מנסור עבאס לא קיבלו מספיק קולות בעד מועמדותם (בטיבי תמכו 51 לעומת 59 שהתנגדו. בעבאס תמכו 51 לעומת 60 שהתנגדו). כעת יתמודדו חברי הכנסת ינון אזולאי, אחמד טיבי ומנסור עבאס.
גם בוועדה לבחירת לקאדים-מד'הב לא נבחר אף נציג לאחר שח"כ חמד עמר קיבל 55 קולות לעומת 59 שהתנגדו ולכן לא נבחר. כעת יתמודדו על המקום בוועדה זהר אל דין ח'טיב ומהדי נסר אל דין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה