משפט

עמית סגל: מנדלבליט וניצן חייבים הסברים לציבור

הפרשן הפוליטי הבכיר תוקף את הפרקליטות שדחפה לסחרור הפוליטי על סמך אישומים שאולי לא קיימים: "גרמה נזקים אדירים למדינה". גדעון סער קרא לסיים את המשפט בעסקת טיעון
מערכת ice |  2
שי ניצן מול אביחי מנדלבליט (צילום GOV ויקיפדיה)
השופטים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו לתובעים כי יהיה קשה להוכיח את האשמות השוחד נגדו בתיק 4000, כך דיווח אתמול בערב (חמישי) ברוך קרא בחדשות 13. האישום בתיק 4000, שוחד ומרמה והפרת אמונים, הוא החמור ביותר מולו ניצב נתניהו.
הפרשן הפוליטי עמית סגל סבור כי מצבו הפוליטי של נתניהו לבטח השתפר אחרי הידיעה הזו, אולם ניתן היה למנוע משבר פוליטי חמור בו הייתה מצויה המדינה בשלוש השנים האחרונות. "הפרקליטות בהתנהלותה גרמה נזקים אדירים שלא ישוערו למדינה", כתב סגל בערוץ הטלגרם שלו. "החשדות הובילו את האישומים והאישומים את החרם הפוליטי שהוביל לחמש מערכות בחירות. איך הייתה נראית ההיסטוריה שלנו בלי חשד בשוחד, שעוד מעט ימלאו לו שבע שנים."
 
עוד האשים את אדריכל התיק פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן ומי שהציג את האישומים לציבור היועמ"ש דאז אביחי מנדלבליט. שניהם היו סמוכים ובטוחים באישומי נתניהו, שכעת התנדפו כמעט. "מנדלבליט וניצן, שהחליטו ״בלב כבד אך בלב שלם״ להוביל את ישראל לשם, חייבים הסברים לציבור, ובדחיפות", כתב סגל. "ייתכן שהם משכנעים את עצמם הערב בתגובה ש״עוד לא אבדה תקוותנו, התקווה בתיק אלפיים״."
נזכיר כי על פי הדיווח אמש, שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים הודיעו את חולשת הקייס לתובעים ולצוות ההגנה של נתניהו במהלך פגישה בדלתיים סגורות השבוע. בנוסף דווח כי הם עמדו על המורכבות באישום השוחד בתיק וביקשו מהצדדים פעם נוספת להגיע להסדר טיעון.
שר המשפטים לשעבר גדעון סער כתב כי תמך ועודנו תומך בסיום משפט נתניהו בעסקת טיעון. "מן הראוי שהתביעה תטה אוזן למסרים של בית המשפט ותגלה נכונות למו״מ כזה", כתב סער בטוויטר. "האינטרס הציבורי במובנו הרחב הוא סיום הסאגה ארוכת השנים הזאת בהסדר טיעון."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לרסק את הנבלות
    cleareye 06/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק לך ברור מי הנבלות ומה צריך לעשות להם. לי נראה שהמצב הפוך ממה שאתה חושב. מבחינתי לאחר ההרשעה של גב' נתניהו בפרשת המעונות אי אפשר שלא לשאול את מנדבליט האם שרה אכלה לבד עם תשובה?
    סגור
  • 1.
    צריך לרסק את הנבלות האלה ימך שמם.
    מאיר 06/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שי ניצן מנדבליט אלשיך אהוד ברק אולמרט בן כספית רביב דרוקר לכלא להרבה שנים.
    סגור