משפט

בנק יהב מחלק פיצוי ב-8 מיליון שקל: כך הלקוחות ירוויחו

פשרה בבית המשפט קבעה כי הלקוחות זכאים להנחה בעמלה בנוגע לשירות "יהב בסלולר" בסך כולל של 6.5 מיליון שקל בסך הכל. 1.5 מיליון שקל נוספים יושקעו בפיתוח יישומון משופר
מערכת ice | 
בנק יהב, Apple Pay (צילום יחצ בנק יהב, ויקיפדיה)
לקוחות בנק יהב עומדים לקבל פיצוי נאה במיוחד שגם ישדרג להם את חוויית השירות. פשרה בבית המשפט קבעה כי הלקוחות זכאים להנחה בעמלה בנוגע לשירות "יהב בסלולר" בסך כולל של 6.5 מיליון שקל בסך הכל.
עוד נקבע בהסכם הפשרה בתביעה הייצוגית נגד הבנק בין הצדדים כי ביהב ישקיעו סכום של 1.5 מיליון שקל בפיתוח יישומון משופר. ב-2018 הוגשה ייצוגית נגד יהב בגין שירות שמעניק הבנק בשם "יהב בסלולר", בו הלקוחות נחשפים למידע אודות חשבונם דרך SMS לנייד.

בתביעה נטען שגביית בעמלה בסך חמישה שקלים לחודש בגין השירות איננה חוקית ואין הבנק מורשה לגבות עמלה כאשר זו אינה מופיעה בתעריפון הבנק, והלקוחות כלל לא נתנו כל אישור לגבות מהם את הסכום האמור.
מנגד הבנק טען, מנגד שהעמלה דווקא נמצאת בתעריפון, אך הוחלט לפנות לגישור בין הצדדים. בסיוע המגשר, הושגה פשרה שקיבלה את תוקף בית המשפט. הבנק ישלם פיצוי  בשמונה מיליון שקל שיחולק כהשקעות בהיקף של כ-1.5 מיליון שקל בפיתוח היישומון ופיצוי בגין העבר בסך של כ-6.5 מיליון שקל לתקופה של חמש שנים ללקוחות.
השופט אישר את הפשרה וקבע כי "סבורני כי סיום ההליך בדרך של הסדר הפשרה המוצע יהיה לטובת הקבוצה. סבורני כי נכון לתת משקל לא רק לסכומי הפשרה שהוערכו, אלא גם להסדרה העתידית שהושגה, במסגרתה התחייב הבנק לכך שכל עוד השירות ניתן בתשלום, הוא יינתן לאחר הסכמה ספציפית של הלקוח לגביית עמלה בגין שירות זה, הסכמה פוזיטיבית אשר תתועד ותישמר, וזאת לצד התחייבות הבנק לחדד ולרענן לכלל עובדיו הרלוונטיים את נהלי הבנק בכל הנוגע להצטרפות לשירות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה