משפט

ChatGPT נתבעת בגין לשון הרע: מה אמרה על שדרן הרדיו?

הגיעה הפעם הראשונה ש-OpenAI סופגת תביעה בגין לשון הרע. שדר רדיו אמריקני בשם מארק וולטרס גילה בעקיפין כי שירות הבינה הפיק עליו שקרים ודאג לתבוע בהקדם
מערכת ice | 
ChatGPT (צילום shutterstock)
שירות הבינה המלאכותית של OpenAI לא זר לתביעות, אך כעת הגיעה הפעם הראשונה שהחברה סופגת תביעה בגין לשון הרע. שדר רדיו אמריקני בשם מארק וולטרס גילה בעקיפין כי שירות הבינה הפיק עליו שקרים ודאג לתבוע בהקדם.
לפי ישראל היום, עיתואי אמריקני ביקש משירות הבינה לקבל סיכום של תיק משפטי שהתנהל נגד וולטרס. השירות הפיק את המידע הרלוונטי, אך גם פירט האשמות שלא היו קיימות בנושא מעילה בכספים מארגון ללא מטרות רווח. העיתונאי, ששמו לא נחשף, רצה לוודא שהמידע נכון וניסה לתחקר את הנושא, אך הדבר הביא לכך שוולטרס שמע על הטענות השגויות נגדו.
לאחר שוולטרס הבין את מקור המידע השגוי הוא החליט לתבוע את חברת OpenAI בגין לשון הרע. בעת זו לא ידוע מה סכום התביעה ומה התגובה של החברה.
מנגד, לאחרונה התברר כי ChatGPT דווקא עוזרת לעורכי דין להתכונן לקראת עבודתם בבית המשפט, אך לא ממש בהצלחה. עורכי דין שתבעו את חברת התעופה הקולומביאנית Avianca הגישו כתב תביעה מלא בציטוטים מתיקים שהומצאו על ידי ChatGPT, כך דיווח הניו יורק טיימס.
לאחר שמייצגי הנתבעת הצביעו על המקרים הלא קיימים, השופט המחוזי בארה"ב קווין קסטל אישר כי "נראה ששישה מהתיקים שהוגשו הם החלטות שיפוטיות מזויפות עם ציטוטים מזויפים", וקבע דיון כשהוא שוקל סנקציות לעורכי הדין של התובע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה