משפט

אבל בעולם המשפט: אחד מבכירי השופטים בישראל נפטר בגיל 88

שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל הלך לעולמו והשאיר מורשת משפטית עשירה, נתניהו: "הוא היה אדם בעל יושרה עמוקה, תבונה רבה ואהבה עזה למדינה". גם לוין ספד
כפיר אדר | 
בית משפט (צילום freepik, pixabay)
בגיל 88, אחד מבכירי המשפט בישראל לאורך השנים, הלך היום (שני) לעולמו, אחרי עשרות שנים במערכת המשפט ושנים של שירות ציבורי לטובת מדינת ישראל. בכנסת ספדו לזכרו ושיבחו את פועלו לאורך השנים וכאבו את לכתו
ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד: "רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק לבנו למשפחתו של שופט בית-המשפט העליון לשעבר, יעקב טירקל ז״ל.  לשופט טירקל הייתה תרומה גדולה למערכת המשפט בישראל ולחברה הישראלית. הוא היה אדם בעל יושרה עמוקה, תבונה רבה ואהבה עזה למדינה".
עוד אמר: "מאבקו הנחוש לניצחון האמת מצא את ביטויו, בין היתר, בהפרכת ההתקפות השקריות נגד מדינת ישראל. מורשתו המשפטית של השופט טירקל תמשיך להיות מקור השראה לשנים רבות. מחויבותו חסרת הפשרות לעקרונות הצדק והאמת תוסיף להיות חקוקה בקרב כל מוקירי זכרו. יהי זכרו ברוך".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין מסר: "קיבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל. השופט טירקל הקדיש את חייו לעשיית משפט, ועשה זאת בנועם הליכות ובגישה עצמאית ופורצת דרך". 
עוד הוסיף: "השופט טירקל החל את דרכו בבית המשפט כבר בשנות השלושים לחייו והגיע עד לכהונה הרמה של שופט בית המשפט העליון. גם לאחר פרישתו מכס השיפוט, המשיך השופט טירקל לתרום תרומה חשובה למדינת ישראל ולמערכת הציבורית בשורה של תפקידים בהם כיהן". 
לסיום מסר: "השופט טירקל תרם בפסיקותיו תרומה ייחודית ליישומו של המשפט העברי במשפט המדינה, ואף זכה בזכות עשייתו הרבה בתחום זה לאות יקיר המשפט העברי. קולו העצמאי וחשיבתו המקורית יהיו חסרים מאוד למערכת המשפט, כמו גם לציבוריות הישראלית כולה. אני שולח תנחומים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה