משפט

תבעה זכויות השבחה על דירה: כך הסכם ממון הרס את התוכניות

בית המשפט למשפחה בתל־אביב דחה לאחרונה תביעה מטעמה של אישה נגד אבי בנה. לטענה של האישה, לה זכויות על אחד מנכסיו של הגבר שנקנה בעת שהשניים היו ביחסים ושהושקעו בו כספיה. התביעה נדחתה בזכות הסכם ממון שקיבל מעמד של פסק דין ונחתם בין השניים באותה עת
מערכת ice | 
בית משפט (צילום freepik, pixabay)
בית המשפט למשפחה בתל־אביב דחה לאחרונה תביעה מטעמה של אישה נגד אבי בנה. לטענה של האישה, לה זכויות על אחד מנכסיו של הגבר שנקנה בעת שהשניים היו ביחסים ושהושקעו בו כספיה. התביעה נדחתה בזכות הסכם ממון שקיבל מעמד של פסק דין ונחתם בין השניים באותה עת.
לפי אתר פסקדין, הזוג הכיר בסוף שנות ה-90 ולאחר שנתיים נולד בנם. במקביל, הגבר רכש על שמו דירת מגורים בתל־אביב ויתרה מכך הגבר קיבל בירושה דירה מאביו. לאור הצטברות הנכסים השניים ערכו הסכם ממון כדי שנושיה של התובעת (שהייתה בחובות כבדים) לא ינסו לעקל את הנכסים. כאמור ההכם קיבל תוקף חוקי, אך התובעת טענה בתלונתה כי המסמך נערך למראית עין ולכן אינו תקף.
כמו כן, טוענת התובעת כי הגבר ניסה להשביח את אחד הנכסים והיא סייעה לו בכך. יתרה מכך היא טוענת המשכנתה על הנכס שנרכש תחת שמו שולמה על ידי שניהם. בשנת 2016 היחסים בין השניים הדרדרו והוא לכאורה נקט נגדה בצעדי אלימות כלכלית.
על כן, במסגרת התביעה היא טענה כי היא זכאית לחצי מהשבחת הזכויות במתחם שירש הגבר מאביו, היות שלכאורה ההשבחה נעשתה מכספים משותפים. השופט מרדכי לוי כאמור דחה את התביעה בטענה כי לא ניתן להתעלם מהתוקף החוקי שניתן להסכם הממון בין הזוג לשעבר, אף שהם לכאורה לא ייחסו לו חשיבות חוקית באותה עת. לכן, במסגרת זו הסכם הממון הוא זה שקובע את היחסים בין השניים ואת העובדה שלתובעת אין זכויות בנכס המפורט בהסכם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה