משפט

הסתיר מרוכשי הדירה בת"א ליקויים - וישלם פיצויים של 90 אלף שקל

אדם שמכר דירת חדר לזוג בתל־אביב הסתיר מהם את הרטיבות והבעיות בדירה וישלם להם פיצויים על סך 90 אלף שקל
מערכת ice | 
פיצויים (צילום shutterstock, פלאש 90/ דוד כהן)
השופט אבי כהן קיבל לאחרונה תביעה שהגישו בני זוג שרכשו דירת חדר בתל־אביב נגד המוכר, אחרי שטענו כי רק לאחר הרכישה של הדירה הם גילו כי יש להם בעיית רטיבות בדירה שחוזרת על עצמה, אותה הסתיר מהם המוכר.
המוכר עצמו טען כי הוא לא היה חייב לגלות לקונים על הליקוי, וכי מדובר בבעיה "מובנת מאליה" בדירה מסוג זה. טענותיו נדחו והוא חויב לשלם לתובעים את עלות התיקונים בתוספת הוצאות שהגיעו עד לסכום של כ-90 אלף שקל. כך פורסם אתמול (ראשון) באתר "פסקדין".
התובעים סיפרו כי הם חתמו על הסכם המכר בשנת 2018. הוא מכר להם דירת מגורים בת חדר אחד בקומת מרתף ברחוב בוגרשוב בתל־אביב. לטענתם, הנתבע הסתיר מהם במכוון ובחוסר תום לב את העובדה שקיימים בדירה נזקי איטום ורטיבות משמעותיים.
התובע טען מצדו כי הוא לא ייחס חשיבות רבה לנושא הרטיבות ויצא מנקודת הנחה שמדובר בבעיה זניחה ומובנת מאליה בסוג כזה של דירה. השופט אבי כהן מבית משפט השלום בתל־אביב קיבל את טענות התובעים וכתב שהוכח כי הנתבע הסתיר מהתובעים את הליקוי. 
בסיכומו של דבר השופט קיבל את התביעה וחייב את הנתבע לשלם לתובעים 73,869 שקל בגין עלות תיקון הנזקים, 1,755 שקל בגין עלות חוות הדעת מטעם התובעים, 2,920 שקל בגין האגרה ששילמו התובעים ו-1,520 שקל בגין הוצאות נוספות. בסך הכול חויב הנתבע ב-80,064 שקל בתוספת שכ"ט עו"ד בסך 10,000 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה