משפט

אימה בקופת החולים כללית: צעיר שלף נשק ואיים על הצוות

צעיר שהגיע למרפאה של קופת חולים כללית בחולון דרש טיפול תרופתי י למרות שאינו מבוטח בכללית. לפתע, הסיפור הפך לסיוט של ממש אחרי שהוא הוציא כלי נשק תוך שהוא מאיים כי יפגע בעצמו ובאנשי הצוות. איך זה יסתיים?
מערכת ice |  2
שלוחה חדשה של כללית רפואה משלימה (צילום סוזי דניאלי)
דוברות קופת החולים כללית הוציאו הודעה חריגה ומפחידה במיוחד לפיה אתמול (שלישי) בשעות הצהרים, באזור השעה 14:30, הגיע צעיר למרפאת קופת החולים כללית שבחולון (שיכון עממי) ודרש טיפול תרופתי למרות שאינו מבוטח בכללית. לפתע, הסיפור הפך לסיוט של ממש אחרי שהוא הוציא כלי נשק תוך שהוא מאיים כי יפגע בעצמו ובאנשי הצוות. 
הרוקחת הצליחה לחמוק מבית המרקחת, הזהירה את אנשי הצוות האחרים להיכנס לאזור מוגן ולקרוא לאנשי הביטחון ולמשטרה.  מאבטח המרפאה שהגיע מיד ניסה לדבר אל ליבו של הצעיר ובמקביל הוזעקה משטרה ואנשי בטחון נוספים של כללית. אלה הגיעו תוך דקות ספורות והשתלטו עליו. צוות המרפאה, מקבל ליווי של אנשי מקצוע כדי להתמודד עם המקרה. 
תופעת האלימות כלפי אנשי צוות רפואיים חוצה גבולות. מדובר באירוע מטלטל שהסתיים ללא פגיעה. על כל הרשויות לשלב ידיים לפעול בנחישות  למיגור התופעה ולהחמיר הענישה, למצות את הדין במקרי אלימות לצד הקצאת משאבים לעיבוי אמצעי האבטחה כדי שנוכל להעניק שירות רפואי במרחב בטוח לצוותים ולמטופלים.
דויד פפו יו"ר הסתדרות הרוקחים: ״אסור בשום פנים ואופן שבתי המרקחת יהפכו לשדה קרב. זאת לא הפעם הראשונה שאנו עדים למקרה של אלימות קשה עם סכנת חיים ממשית לרוקחים. אנחנו חוזרים וקוראים למשרד הבריאות ליזום חקיקה משמעותית שתרתיע ותמנע את מקרה האלימות הבא ותאפשר לאנשי הצוות הרפואי לעשות עבודתם בסביבה מוגנת, הן בקופות החולים, הן בבתי המרקחת המוסדיים והפרטיים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לפרסם זהות הפושע. לפרסם זהות כל הפושעים המתקיפים רופאים
    אפרת 03/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ורופאות, רוקחים ורוקחות. ולהביא כל אחד מהם לדין, בהליך מהיר. ועונש כבד!!! גם כספי, גם בכליאה.
    סגור
  • 1.
    מה יהיה?
    שוש 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו אותה מרפאה בה נרצחה האחות טובה . משהו רע קורה שם. ד"א, צריך להכניס נוהל חירום לכל הצוותים הרפואיים, בכל הקופות - מי שמתעקש על טיפול רפואי מייידי לתת.
    סגור