משפט

"השופט דרש לחשוף חומרים חסויים על בת 13 שנאנסה"

נערה בת 13 התלוננה כי נאנסה בידי שלושה נערים בני 17 וכי איימו עליה אחרי שהתלוננה. בדיון לצו הגנה שביקשו ההורים, נחשפו פרטים חסויים עליה, למרות מחאת גורמי המקצוע
מערכת ice | 
התעללות בקטינים- אילוסטרציה (צילום vecteezy)
נערה בת 13 שהתלוננה כנגד שלושה בני נערים 17 על אונס, נאלצה לעמוד מולם בבית המשפט ולשמוע כיצד נמסרים פרטים חסויים עליה בפני כולם.
"ידיעות אחרונות" פרסם היום כי התלונה על האונס הוגשה בחודש יולי, אך בתיק שהועבר לפרקליטות טרם נתקבלה החלטה. מאז המקרה מתקשה הנערה לחזור לשגרה ואף הפסיקה ללכת לבית הספר, והוריה נדהמו לגלות שהיא מאוימת, ולכן החליטו להגיש בקשה לצו הגנה נגד שלושת הנערים.
הנערה לא היתה חייבת להופיע לדיון בצו ההגנה, אבל החליטה שהיא רוצה להתייצב. לדיון שנערך בבית משפט השלום בפתח-תקווה זומנו יועצת בית הספר, מחנכת הכיתה, המלווה מטעם איגוד מרכזי הסיוע והעובדת הסוציאלית שמטפלת בה. במהלך הדיון ביקשו גורמי המקצוע כי לא תימסר אינפורמציה אישית וחסויה על תמר בנוכחות שלושת הנערים, אך הבקשות נדחו על ידי השופט, נחום שטרנליכט.

"הרגשנו שאונסים את הילדה שלנו על שולחן העדים", סיפרו ההורים, "הילדה סובלת מ-ODD ולומדת בחינוך מיוחד. למה האנשים שפגעו בה צריכים לדעת את זה?".
העובדות הסוציאליות שנכחו בדיון פנו למפקחת המחוזית לחוק נוער בטענה כי מדובר "בהתנהלות קשה ופוגענית של בית המשפט. הופתענו לגלות כי למרות בקשותינו כי חומרים עליהם חל חיסיון מידע באשר לקטינה לא יובאו בפני המשיבים, בית המשפט ביקש ודרש לחשוף הדברים בפניו כשכל הצדדים באולם, וזאת בחוסר רגישות משוועת וכשהנערה הביעה סימני מצוקה פעם אחר פעם במסגרת הדיון".
לאחר שלושה דיונים דחה השופט שטרנליכט את הבקשה לצו הגנה, מה שעורר את זעם ההורים: "יש פה חיות טרף שטרפו ורצחו את הנפש של הילדה, עכשיו צריך לאסוף אותה מהשברים. באיזה עולם אנחנו חיים? באיזו מציאות אנחנו נמצאים? זו הילדה שלי, אני רוצה שיאמינו לה, שנפגעות ידעו שמאמינים להן".
דוברת הרשות השופטת מסרה בתגובה: "ביום 17.11.22 הוגשה בקשה לפתיחת תיק הטרדה מאיימת בבית משפט השלום בפתח-תקווה. היות ומדובר בהליך דחוף, עוד באותו יום קיבל בית המשפט את בקשת המבקשת וניתן צו במעמד צד אחד למניעת הטרדה מאיימת למשך 90 יום. בהתאם לחוק מניעת הטרדה מאיימת תשס"ב-2001, בהליך מסוג זה קיימת חובה לקבוע דיון במעמד הצדדים לאחר מתן הצו. הדיון נקבע ליום 29.11.22, לאחר שנציגי שירותי הרווחה לא התייצבו למועד שנקבע תחילה ביום 27.11.22 והודיעו על כך רק בבוקר הדיון. בפתח הדיון שהתקיים ביום 29.11.22 אליו התייצבו הצדדים והגורמים המקצועיים, ביקשה נציגת שירות הרווחה כי הדיון יתקיים ללא נוכחות המשיבים. בית המשפט דחה את הבקשה בהחלטה מנומקת לפיה היעדרם של המשיבים מהדיון יפגע ביכולתם להתגונן מול הטענות כלפיהם, כפי שהועלו בבקשה. נכון לכתיבת שורות אלו על החלטה זו לא הוגש ערעור. הצו מיום 17.11.22 בוטל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה