משפט

ארה"ב ביטלה את כל ההאשמות נגד נשיאת וואווי

האם מלחמת הסחר הסתיימה? בית משפט בארה"ב קבע כי נשיאת ענקית התקשורת הסינית שהוחרמה במדינה בשנים האחרונות מזוכית מכל האישומים נגדה. תוך זמן קצר היא מונתה לנשיאת החברה
יאיר מור | 
וואווי (צילום iStock)
השופטת אן דונלי קבעה ביום שישי האחרון כי נשיאת וסמנכ"לית הכספים של וואווי, וואנג'ו מנג, זכאית מכל ההאשמות נגדה בארה"ב ולמדינה אין יותר כל טענות כלפיה, ואף מתחייבת שלא להגיש נגדה אישומים בעתיד.
ההחלטה הדרמטית התקבלה בעקבות בקשה מצד מחלקת המשפטים, שהוגשה ביום חמישי. זאת לאחר שמנג עמדה, לדברי המחלקה, בכל הדרישות בין הצדדים בהסכם שנחתם ביניהם בשנה שעברה.
מנג נעצרה בקנדה ב-2018 בעקבות בקשת הסגרה מארה"ב, לאחר שהואשמה בהשתתפות פעילה בעסקה למכירת ציוד תקשורת של וואווי עצמה, כמו גם של ענקית המחשוב העסקי HPE (החצי העסקי של HP, שנפרד ממנה ב-2017), לאיראן באמצעות חברת-בת בשם Skycom, תוך הפרה של החרם האמריקאי על המדינה האסלאמית והסתרת חלקן של החברות המערביות HPE והבנק הבריטי הענק HSBC בעסקה.
מנג הוחזקה במעצר בית בקנדה במשך שלוש שנים, ובשנה שעברה חתמה על הסכם במסגרתו הודתה באשמה והתחייבה שלא להפר שוב את הסנקציות במשך 4 שנים, ובתמורה הורשתה לחזור למולדתה. כעת, בתחילת החודש חלפו אותן 4 שנים מיום המעצר, ולאחר שלא זוהו הפרות נוספות של החרם קיימה ארה"ב את צידה בהסכם וביטלה את כל האישומים נגדה.
מנג אינה סתם בכירה בוואווי – היא בתו של מייסד החברה, רן ג'נגפיי, ששימשה בדירקטוריון לפני המעצר, וזמן קצר לאחר ההודעה על 'שחרורה' כבר מונתה שוב לנשיאת החברה. בזמנו החשיבה סין את מעצרה של מנג לא לעניין פלילי/חוקי, אלא דיפלומטי/מדיני – ונקמה באמצעות הפללת שני אזרחים קנדים בריגול.
עם זאת, ביטול ההאשמות נגד מנג אינו מבשר על סיום הסכסוך בין ארה"ב לחברה שבראשה עומדת הראשונה. זאת מאחר שהחרם על החברה לא נובע מהקשרים שלה עם איראן, אלא עם הממשל הסיני, שבשמו היא חשודה תמידית בריגול. לכן, ציוד תקשורת של החברה צפוי להמשיך להיות מוחרם בארה"ב ובמדינות רבות נוספות במערב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה