משפט

מהפכה במכוני הרישוי בישראל: הסוף לאגרות המוגזמות והטסטים?

דוח רשות האסדרה הממליץ להקטין את תדירות מבחני הרישוי: משרד התחבורה: המטרה היא להפחית בירוקרטיה אך לא על חשבון בטיחות; איגוד מכוני הרישוי: ''ללא טסט, בעלי רכבים לא יטפלו ולא יבדקו את רכביהם''
מערכת ice |  70
טסט (צילום shutterstock)
ועדת הכנסת המיוחדת לפיקוח על תהליכי הסרת חסמים קיימה היום (שלישי) דיון בנושא הסרת חסמים והפחתת הרגולציה בתדירות חידוש רישיונות הרכב. בעקבות דוח של רשות האסדרה שהמליץ להקטין את תדירות מבחני הרישוי לרכבים פרטיים.
יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון אמר בפתח הדיון כי אנחנו "מקדישים את הדיונים הבאים לנושאים דרמטיים שיש להם השלכות גדולות על כל עולם רישיון הרכב ולימודי הנהיגה. הדבר מורכב ויש לו המון צדדים. יש לו השלכות בטיחותיות וכלכליות. נאפשר לכל הצדדים להשמיע את קולם. אנחנו רוצים לעודד את משרד התחבורה להשלים את הבדיקות שלו, להכריע בנושאים האלה ולהביא בשורה לאזרחים".

עינת סגל, מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה אמרה כי "העבודה נמצאת בשלבי עבודת מטה. המטרה היא הסרת בירוקרטיה אבל לא על חשבון היבטי בטיחות. מסתכלים על התמונה השלמה, גם על הרכב וגם על הנהג. הגורם מספר אחד לתאונות דרכים הוא הגורם האנושי. ואנחנו מתייחסים לשינויים הטכנולוגיים שנכנסו לעולם הרכב. כמו מערכת למניעת תאונות. 
תאונה ברכב יכולה להתרחש כל הזמן, ולא רק בסמוך לטסט ולכן אנחנו פועלים להעלות את המודעות של האחריות של הנהג. שואפים לשפר את השירות שניתן במרכזי הרישוי, רמת המינוע  ולהגדיל את היקף מכוני הרישוי. רוצים לאמץ את המודל הספרדי ההדרגתי. ההמלצות מתייחסות לרכב חדש עד גיל 9 בלבד, מעל גיל 9 הטסט יהיה פעם בשנה. הסתמכנו על נתוני מכוני הרישוי, לפיהם עד הגיל הזה מספר התקלות ברכבים הוא יחסית נמוך".
מרב רפאלי, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הסבירה: ''יש מחסור במאגרי מידע המתייחסים למצבים מכניים של הרכב שמצביעים על הקשר בין תקינות הרכב לתאונות הדרכים. מידע על תקינות הרכב לא נמצא בידי אף אחד. בנוסף יש מחסור בחקירות עומק''.
סנ"צ סימונה זילבר, יועצת משפטית אגף תנועה משטרת ישראל: אנחנו ניראה את טיוטת התקנות שמשרד התחבורה יפיץ ונגיב. כיום ישנם 222 תקנים של חוקרי תאונות הדרכים. בפועל חסרים 61 בוחנים. גם בגלל עזיבת בוחנים וגם כי התחום פחות אטרקטיבי. בנוסף, ישנם 900 שוטרים המוגדרים 'סייר בוחן',  שיכולים לבדוק תקינות של כלי רכב ולרשום דוחות על רכב לא תקין. מתחילת השנה נרשמו בתחום הזה 16000 דוחות. למול ההקלות המתכוננות צריך לזכור שמידי שנה אלפי דוחות מבוטלים בשל התיישנות כי אין מועד למשפט.
עו"ד סוזן סבן דבי מאיגוד מכוני הרישוי: ''טסט שנתי זה העלות השנתית הכי נמוכה, עלות של 100 שקלים בסך הכל. בשנה קשה של כ-400 הרוגים, האם זה הזמן לרווח את המרחק בין הטסטים? אם אין טסט לנהג, הוא לא יטפל ברכב ולא יבדוק אותו. כשל טכני עלול לגרום לתאונה קשה, ושכרנו יהיה בהפסדנו. דובר על רכבים חדשים שלכאורה לא זקוקים להרבה תיקונים. אני פוגשת רכבים חדשים, כולל טסלות עם צמיגים שחוקים. טסט מציל חיים''.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: ''במקום להפחית את דרישות הרישוי, ניתן לשפר את ההליך כך שיהיה יעיל ונגיש יותר,  למשל באמצעות בדיקות  ממוקדות לכלי רכב בסיכון גבוה. חיסכון בחיים קודם לחיסכון כלכלי'' .
עומר סלע, לשכות המסחר טען: ''דוח האסדרה הוא חלקי בלבד. חסרות השוואות רבות. למשל הנשואה בארץ גבוהה משמעותית מהנשואה באירופה. רכב בן 9 יכול להיות גרוטאה שיכול להגיע גם ל-300 אלף קילומטרים. יש חשיבות בהפחתת רגולציה, אבל צריך לחשוב על עלויות נוספת. הפחתת תדירות ההגעה למכוני הרישוי תפגע באוכלוסיות מוחלשות. מי שלא יכול להרשות לעצמו לנהוג ברכב חדש, המדינה צריכה לוודא שהוא נוהג ברכב תקין''.
ד"ר משה בקר, יועץ מדעי והנדסי מטעם מכוני הרישוי: משרד התחבורה לא הכין שיעורי בית. המשרד רוצה לרוץ קדימה ולא עוצר לבדוק עם מכוני הרישוי מה מצבנו. דוח האסדרה מתמקד בימי המתנה ובעלויות שמשלם הציבור ולא מתייחס לבעיות תאונות הדרכים ובטיחות בדרכים.
רונן לוי, איגוד המוסכים בישראל הזכיר כי בהרבה רכבים חדשים אין חיווי לצמיגים סדוקים ולבעיות בלמים ובלי טסט לא ניתן יהיה לדעת את זה. בכל חודש 20% מהרכבים נמצאים עם ליקויי בטיחות  בבדיקות מדגמיות. המשמעות היא שיש 800 אלף רכבים לא תקינים על הכביש בכל רגע. משרד התחבורה צריך להחליט האם הוא בעד הציבור או בעד הסוחרים.
אייל ברכה, בעל מכון רישוי העיר כי ע"פ ההמלצה של הרשות נעשה טסט פעם בשנתיים, אבל נמשיך לשלם את האגרה כל שנה. "אם עושים טסט פעם בשנתיים- גם תשלום האגרה יהיה פעם בשנתיים".
יו"ר הוועדה, סיכם: "בדיקה מעמיקה של המציאות היא דבר טוב. אך כמובן בתהליך סדור וראוי ולא חשבון חיי אדם. אם חוסכים לנהגים 100 שקלים, לא יכול להיות שלא חוסכים גם עלות האגרה שהוא לא חייב לשלם אותו. ניתן למשרד התחבורה להמשיך בתהליך הדיון המעמיק, יחד עם משרדי האוצר והסביבה. נקיים דיון מעקב אחרי שתתקדמו בעבודת המטה. ממליץ למכוני הרישוי להקדים תרופה למכה ולייצר סטנדרטיזציה של השירות בכל כלי טכנולוגי שקיים ולחסוך זמן שהות במכונים"
תגובות לכתבה(70):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 57.
    לדברי הח"כים למעשה
    T 05/2025/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב אזרחי ישראל הם חוסים שזקוקים לאפוטרופוס האמת שלצערנו רוב אזרחי ישראל חסרי מוח ונוכלים עם הפרעות אישיות קשות הנורמטיביים שבינינו דואגים לבטיחות הרכב שמסיע את לידינו בלי שום קשר לטסט עצוב לשמוע שאנחנו המיעוט
    סגור
  • 56.
    משלם לפי ק"מ
    North Star 03/2025/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם אני לא טועה, בניוזילנד ביקמום אגרת טסט העלו את מחיר הדלק ומי שנוסע יותר מוציא יותר על דלק. כמו כן לא ייתכן שתשלום אגרת טסט על רכב ישן הוא כמו חדש, יש לתת את הדעת על הנושא. יש להקל על האזרח שגם כך משלם מיסים בצורה מוגזמת.
    סגור
  • 55.
    טסט לרכב מעל 20 שנה
    מאיר בוכניק 03/2025/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עדיף לפי קילומטרז' למשל עד 5000קמ"ש פעם בשנה ולא פעם בששה חודשים
    סגור
  • 54.
    כולם איגודים
    איגוד ביצים 03/2025/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כי הכסף שלנו חופשי
    סגור
  • 53.
    לא נכון
    ביל 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבעיה עלות האגרה המופרכת יא גנבים ולא הטסט עצמו
    סגור
  • טען עוד
  • 52.
    האזרח הקטן משלם בגדול
    אנונימית 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אין בעיה שיחייבו במבחני רישוי וכשירות רכבים. האם הבדיקה שווה את המחירים ההזויים שקיימים היום? ממש לא. לשלם סך של 1500 וצפונה עבור 10 דקות בהגזמה...זה לא תקין. גם אם נהגים ישלמו 200 ש"ח עבור האגרה עדיין תרוויחו. אנחנו טיפשים שלא קמים ועושים ברדק על זה.
    סגור
  • 51.
    די להתריד ציבור שלם בשביל קופה
    יחיעם 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אין בעולם עול כזה כבד על בעלי רכבים כמו הטסט העלוב שהבודקים לא יודעים מהחיים שלהם מה הם בודקים ובנוסף צריך להביא גם אישור בלמים שזה עוד 300 שח אז בשביל מה הטסט ??? זה אומר שהטסטרים לא יודעים לבדוק בלמים ?? די נוסף על כל הצרות פה גם מתעללים בבעלי הרכב בישראל? טסטעד 15שנה פעם ב 3 שנים ,נקודה כל טסט הלך יום עבודה !!!! די מספיק עם זה !!!!!!!!
    סגור
  • 50.
    הטסט זה הבלוף הגדול
    אחד שמבין ברכבים 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אחד מגורמי סיכון לאיבוד בלימה או בלימה לא מספקת בנסיעה זה כאשר הנוזל בלמים במצב לא טוב וצריך להחליף אותו, מישהו עושה את זה? לא, מכון הרישוי בודק את טיב הנוזל גם לא
    סגור
  • 49.
    למה סתם לדבר שטויות
    לקוח סובל 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מילא לעשות שני טסטים בשנה כדי לבדוק רכבים חדשים אבל זה מדהים שהאיגוד של מכוני הרישוי לא אומר כלום על זה ששני טסטים מתחליקם בעלות רישוי אבל לא בבדיקה כל חצי שנה,אישורים למיניהם כך שזה לא בדיוק משהו מועיל.ולגבי תאונות...תוציאן את הראש מהתחת ותתחילו לשנות את שיטת הלמידה והבחינה לרישיון נהיגה
    סגור
  • 48.
    כמה בעלי רכבים אני מכיר שהרכב לא רואה מכוני רישוי.
    פחחח 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק הנירות עוברים מיד ליד הרכב שני8 לא עבר טסט אמיתי
    סגור
  • 47.
    טסט כל שנה הוא חובה גם אם הרכב חדש
    .... 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    0 2
    יש רכבים שצובאים ק"מ מטורף בשנה, יש בלאי כתוצאה מנהיגה ממושכת בכביש משובש, יש לפעמים מכות קטנות שהרכב מקבל מלמטה כמו מדרכה אבן או כל גורם אחר וזה גורם נזק שיכול להוות סיכון חיים אחרי כמה זמן אם לא טופל. לדעתי כל כלי צריך לעבור טסט כל שנה זה טוב זה עיניים של אנשי מקצוע בלי אינטרסים כמו מוסכניק שבוחנים את הרכב ונותנים לנהג ולסביבתו בכביש את השקט הנפשי שהרכב אכן תקין. וזה עולה רק 100₪ בשנה!!! הבעיה היותר רצינית שחכמי חלם לא חשבו עליה זה טירוף הביטוח וטירוף האגרה וכאן הבעיה. חזירות מחירי הביטוח מטורפת, למה צריך לשלם כ5000-7000 בשנה ואם לא עשית תאונה אפילו שקל אחד לא חוזר לך, למה? מה זה ביטוח שכירות? אני בכלל חושב שמי שאמור לבטח זה המדינה ולא גופים פרטיים שכל הרצון שלהם זה למצוץ עוד שקל מבעל הרכב המסכן. דבר שני אגרת רשיון רכב, רוב הרכבים הם רכבי עבודה והכוונה שלי אם אתה או קרוב אליך משתמש ברכב כדי להגיע לעבודה מבחינתי זה רכב עבודה כי רוב הנסיעות בו הם בדרך כלל לעבודה וחזרה, זה טוב שמתחילים לחשוב קצת על האזרח אבל זה לא מושלם
    סגור
  • 46.
    בולשיט
    אור 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכל מכון רישוי בארץ תמצאו בוחן שמקבל שלוש מאות שקל ומעביר אותכם ללא בדיקה שמה מתחילה שורש הבעיה
    סגור
  • 45.
    שוד
    רפול 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שוק חופשי. מי שרוצה שיטפל ברכב שלו.אגרת רישוי כל שנתיים. המדינה לא משתתפת בחובות שלא תתערב בזכויות.
    סגור
  • 44.
    טסט לרכב
    קובי שדה 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    9 0
    הנה פיתרון מעולה במקום לגנוב לנו כול שנה ים כסף בשביל טסט מזוין תורידו את המחיר בחצי ואז ישאר לאנשים כסף לתקן ליקויים ברכב מה אתם חושבים ביטוח 6000 שקל טסט 1600 שקל מס על הבנזין מס על מכונאות מס על צמיגים למה שאנשים יתקנו את הרכבים
    סגור
  • 43.
    שקנים
    אמת 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כל מה שנכתב כאן הוא אך ורק איך להכניס כסף לקופה ולכל המרביח מזה ...לא צריך כל זה חוסר באוויר בצמיג גם יכול להשפיע לגרימת תאונה איך יבדקו את זה ..מי אמר שתקענות הרכב זה הגורם הראשון לתאונות ?? אפילו לא העשרי....בארץ צריך לשנות מנטליות הנהיגה האנוכית והדפוקה ואז תראו שיפור וירידה במספר תאונות בשנה
    סגור
  • 42.
    לא יקרה.....
    כסף 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כשאף שר לא קשור ולא מבין את תפקיד המשרד שלו ככה זה נראה. טסט חייב לעשות פעם בשנה כדי לבדוק בלאי שנתי של שימוש ברכב,לגבי המחיר של האגרה היא כבר תעלה בעוד 10% עד השנה הבאה
    סגור
  • 41.
    הוצאת רישיון נהיגה מגיל 18
    רישיון נהיגה 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כדי להפחית את מספר התאונות צריך להגביל את הגיל ל 18+ . לצעירים אסור לקנות אלכוהול הסיגריות אבל להשתולל עם כלי רכב בפראות וטירוף אין הגבלה. אבל זה כנראה יימשך ולא יעצור כי הגורמים הרלוונטים מרוויחים מזה הרבה כסף והם לא יוותרו על התענוג. משרד הרישוי (המדינה) בתי ספר לנהיגה. שוק הרכב. חברות הביטוח ועוד...
    סגור
  • אין הבדל בין נהג בגיל 16.5 לבן 18 מלבד היותו קטין
    ... 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשבמדיה רצים סרטים כמו מהיר ועצבני אתה באמת מצפה שנהג חדש לא ישתולל קצת? העלאת גיל הנהיגה לא תיתן כלום. העלאת מודעות הנהיגה תיתן הרבה. אני חושב שכבר בבית הספר לימודי הנהיגה צריכים להיות בשעות בית הספר ובתוך תוכנית הלימודים. לדעתי תאוריה צריכים להתחיל ללמד מגיל 9. ילד על אופניים מבחינתי הוא על רכב לכל דבר זה לא משנה לי אם יש מנוע או לא. מה ההבדל בין קלנועית לרכב, אני בטוח שאפשר לשפר בבית קלנועית כך שהיא תגיע למהירויות גבוהות ומבחינתי 40-50 קמ"ש בתנאי דרך מסויימים זו מהירות גבוהה וילד יכול לעלות על קלנועית. מודעות זה שם המשחק ולא איסור! כך גם בסיגריות כך גם באלכוהול. יש הרבה ילדים ששותים ומעשנים כי אין מודעות ואני מדבר על מודעות ללא אינטרסים כי ילדים לא מטומטמים! אוסרים על ילדים לנהוג ופתאום רק בגלל שהם עברו גיל מסוים מותר להם אתה מחפש שהם לא ימצו את המותר?! כסת"ח אף פעם לא באמת עובד
    סגור
  • 40.
    טסט
    מירב 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בולשייט צריך כל שנה טסט לא במחירים מופקעים ולא על כל הכשלה לשלם חזרה ולעלות על מסלול הבדיקה עוד תשלום הזוי תנו מחיר שפוי וזהו טסט הוא דבר חיוני
    סגור
  • 39.
    הבעיה היא שאין שקיפות
    אורית 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למשל הלכתי למוסך דקה לפני טסט לעשות טיפול בלמים. הגעתי לטסט, הכשיל אותי בגלל בלמים. אמרתי לו הרגע יצאתי ממוסך שלך מהטיפול בלמים. פתאום הכל בסדר ועברתי טסט. אז כיוון שכולם שקרנים. למה לא מפרסמים לנהגים את הקריטריונים להעברת טסט. וגם שלא יהיה שיקול דעת לבוחנים - למשל להחליף לוחית זיהוי
    סגור
  • זה שנפלת על בוחן מושחת זה בעיה בבוחן עצמו
    .... 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם אין לבוחן שיקול דעת אז למה לעשות בכלל טסט עם בוחן? לדעתי למכון טסט אסור שיהיה לו מוסך שלו או מוסך שהוא עובד איתו גם לא בקרבת מקום
    סגור
  • 38.
    חייבים טסטים במחיר מוזל
    איש 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נהגים בארץ בעיקר נהגי רכב ציבורי ומשאיות וציי רכב , לא אוהבים לטפל ברכבים כדי לחסוך . הטסט הוא המעט שעדיין שומר על רכבים יחסית במצב בסדר , לא טוב אבל בסדר .וכשאין בלמים או הגה לא תקין או צמיגים על הפנים ,יש תאונות והרוגים . בנוסף , למה סתם לשלם אגרת רישיון מופרזת ? זה סתם מס נוסף על האזרח . מיותר.
    סגור
  • 37.
    בחסות ממשלות אטומות ועלובות
    עמי 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כשצריך לממן פרזיטים משתמטים , לשלם ביטוח לאומי על מאות אלפי ילדי חרדים וערבים שהוריהם לא עובדים ולא משלמים מיסים , שצריך לממן שרים מושחתים , זה חלק ממקור הכסף
    סגור
  • עמי, אין לך הרבה במוח, נכון?! כמות השטויות שאתה רושם
    ... 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין דבר כזה משתמט, ואין לצבא מקום לכולם, לא שאלת את עצמך איך 70 שנה הם ה"פרזיטים" שבזכותם אתה כאן (שאל חכם למה כי זה סיפור ארוך על יהדות) וערבים אני בטוח שאתה לא רוצה בצבא אז אתה לא קורא להם פרזיטים משתמטים. מתי בפעם האחרונה היית בסופר, שילמת ארנונה חשמל ומים? אתה באמת חושב שהם לא משלמים את זה כמוך? ובטח אתה מאמין שהמדינה משלמת להם את זה. אז תעשה סיבוב קטן בעיר חרדית ותדבר עם חרדים נשואים פלוס על החיים ותבין לבד כמה מטומטם אתה. אני לא בא להעליב אותך, אני בא לפתוח לך את המוח הצר שלך שקנה את כל הלוקשים של אנשים בעלי אינטרסים
    סגור
  • עמית צודק, לך אין כלום במוח (ל"ת)
    North Star 03/2025/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    תשלום עבור מכון טסט
    ר. 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עושים צחוק, מה זה מאה ש"ח עבורהטסט, הגיע הזמן להפחית את אגרת הרישוי שמישנה לשנה עושקת אותנו, לא מספיק מעלים את הביטוחים,
    סגור
  • 35.
    לא עלות הטס הוא הבעיה, הבעיה עלות האגרה הלא ברור הזה (ל"ת)
    אני 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    15 0
    סגור
  • 34.
    רק חול וחול
    עוזי 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כותרות מרשימות וכבר מסמנים ? אבל עדיין אין כלום. כשתסיימו תודיעו על כניסה לתוקף של השינויים. אני בזבזתי 6 שעות ועברתי 3 מכונים וכולם היו עמוסים ותור של קילומטר. בזיון של משרד תחבורה.
    סגור
  • 33.
    מוסך מוסמך יכול לבצע בדיקת בטיחות
    אהרון 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מה ה בעיה טסט מוסך מוסמך יכול לבדוק את ה אוטו ו חובה כל שנה להגיע ל בדיקת בטיחות ל לא קשר ל טסט תופסים מישהו עם אותו תקול מחרימים ה אוטו ל גריסה. אז נראה את כל ה חוכמולוגים נוסעים בלי בדיקה ו אישורי מוסך
    סגור
  • 32.
    תשלום טסטים
    חי משה 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    14 1
    כמה מטומטמים , לא יאמן , כתבות ענק על טסט שעולה כ 100. שח, על זה אתם רוצים לעשות טובה ולבטל? ניראה לכם שמכון הרידוי יעבוד בחינם? במקום זה תלחמו לבטל את אגרת הרישוי שמגיעה לאלפי שקלים ועל מה ?? על מה ?? מה זה אגרת רישוי? זו גנבה מהציבור, בסדר יש טסט מובן ו קובל לעדות בדיקה בטיחותית לרכב , אבל למה אגרת רידוי ? מה ההמצאה הגזלנית הזו??
    סגור
  • 31.
    המכונים מגזימים
    גבריאל 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    16 0
    הנהג לא מחפש לחסוך 100 שקל זה לפעמים חצי יום ותלאות בלי סוף וגם שהכל טוב אומרים צריך להחליף מספר הנה עוד שעה הלכה וזה לא נכון שלא יטפלו כי הנהג גם דואג לעצמו ומשפחתו המכונים מחפשים עבודה בכח .
    סגור
  • 30.
    פטרנליסטים לכו הבייתה
    איאהה 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מספיק עם הטפשות המתנשאת שבעלי רכבים לא ידאגו לתקינות רכבם ההיפך ככל שתהיה יותר רגולציה ופיקוח כך ימצאו אנשים דרכים לעקוף. יבוטל הצורך לטסט. הכסף יופנה לעכיפה ומי שימצא עם פגם בטיחותי ברכבו יחטוף בכל הכוח היום המצב שרכב לא כשיר לתנועה יכול לנוע בדרכים 14 יום באישור מכון הבדיקה מספיק זאת כדי להבין את הפרדוקס
    סגור
  • 29.
    רק אצלנו
    חלאס 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    15 1
    רק אצלנו משלמים על רכב בן 10+ אגרה בסך 1,000+ פעם בפאקינג שנה! על מה אנחנו משלמים אגרה?! אגרה משלמים על משהו חדש. לא חדש, אין אגרה.
    סגור
  • 28.
    טסטים
    מוטי 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    12 0
    למה רכב ישן מיושן שנוסע רבע מרכב חדש צריך פעמיים בשנה אישור בלמים=300 ש"ח ,פעמיים בשנה בדיקת מכון רישוי=250 ש"ח מבלי שידחפו לך החלפת מספרים ועוד,הפסד יומיים עבודה המתנות בתור.
    סגור
  • רכב מיושן טוב מחדש (ל"ת)
    איהה 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 27.
    תשאלו בירכא (ל"ת)
    רם 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 26.
    מייאש לחיות פה
    משה 50 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    12 0
    הכל מסובך יקר לא ידידותי צפוף פקוק. מדינה דרעק. מי שיכול שיברח
    סגור
  • 25.
    רישוי רכב
    מיכאל 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גרוטאות תורידו מהכביש ! לא שמענו כמה רכבים הורדו מהכביש ואנשים פוצו על ההסכמה . היה מדובר על 5000 ש"ח .
    סגור
  • 24.
    ביטוח
    מיואש 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    והביטוחים שעולים כעשירית מניתוח רכב חדש בשנה זאת גיניבה ואף אחד לא מדבר על זה לא דיברתי עוד על הביטוח לצעירים ממש גניבה שאתה מעיר על המחיר הם אומרים זה רכב גניב
    סגור
  • 23.
    תורידו את מחירי האגרות המנופחות
    אזרח מודאג 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    12 0
    תאמצו את המודלים האירופאים ותראו כמה משלמים שם. על כל דבר משלמים אלפי שקלים
    סגור
  • אוכלי חינם
    ג 03/2025/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכול מתחיל בכסף ונגמר בכסף הטקסטים לא בעיה הבעיה זה המחירי האגרה המטורפים האלו תורידו ב50 אחוז ירצו לעשות טסטים
    סגור
  • 22.
    מדינה של גנבים
    איצקו 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    11 0
    רק לקחת כסף מכל דבר טפי
    סגור
  • 21.
    איזה חאפריות!
    סמי 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אנשים מתקנים רכבים בגלל! הטסט השנתי! רוצים ליעל? אין בעיה, תאשרו למוסכים מרכזיים או מוסכים מורשים לבצע טסט לרכבים עד 9 שנים כולל אחריות פלילית של בעל המוסך. ככה תורידו עומסים מהמכונים שבהם אתה מחכה שעתיים בשביל 10 דקות של שירות עלוב.
    סגור
  • 20.
    גנבים כבר 30 שנה
    יוני 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    7 0
    טסט צריך להיות 200 שקל לא יותר. גנבים
    סגור
  • 19.
    טסטים לרכב. (ל"ת)
    דני האדום 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 18.
    מכוני רישוי
    גרריסט 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זה שקר של מכוני הטסטים יונדאי טוסון שילמתי 118 ש"ח נגררת ללא מנוע וכמעט ללא מכללים לבדוק גבו ממני 157 ש''ח חייבים לעשות עם זה משהו.
    סגור
  • 17.
    רכבים ישנים עושים טסט כל חצי שנה
    רמי 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    7 0
    זאת המצאה ישראלית לגזלת כסף שקודמה עיי לוביסטים.
    סגור
  • 16.
    משרדי רישוי
    דרור מרגלית 03/2025/18
    הגב לתגובה זו
    5 0
    צריך וגם מאוד חשוב לתחזק את הכבישים. הכבישים בארץ במצב לא טוב, וגם בערים יש מלא פגמים בכבישים.
    סגור
  • 15.
    חארטה טסט
    מולייר 03/2025/18
    הגב לתגובה זו
    8 3
    תפסיקו לקשקש אותנו אם רוצים יש דרך חלופית שבא למשל בעלי רכבים מחוייבות לעבור בדיקה שנתית ולפתוח אתר ממשלתי שבו יהיה אפשר לשלוח את טופס הבדיקה.
    סגור
  • 14.
    יקרנים
    רמי 03/2025/18
    הגב לתגובה זו
    9 0
    כספים מיותרים בושה!!!!
    סגור
  • 13.
    באמריקה אין טסט לרכב רק בדיקות עשן (ל"ת)
    דני 03/2025/18
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 12.
    מדינה של גזלנים
    בטיח 03/2025/18
    הגב לתגובה זו
    18 1
    מדברים פה על 1000 שקל? עלות הטקסט היא 1,600 שקל פי מאות אחוזים ממדינות אחרות, שם הטסט עולה כמה מאות שקלים. מרחמים על המוסכים והבוחנים במקום להוריד מחירים לעם ישראל
    סגור
  • 11.
    אגרת טסט
    אזרח ישראל 03/2025/18
    הגב לתגובה זו
    21 1
    אגרת טסט 1350 זה לא אמיתי אנשים אין כסף לשלם את זה זה טירוף אגרת טסט לא צריך להיות יותר 300 שקל זה חוצפה של מדינה גנבים לאור יום
    סגור
  • מכוני רישוי
    גרריסט 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה מתכוון לאגרת רישוי ובהחלט צודק, הם מתכוונים לאגרת טסט מה שאתה משלם למכון הרישוי.
    סגור
  • 10.
    אולי אפשר טס פעם בשנתים ואישור מוסך פעם בשנה.
    אודי 03/2025/18
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בסהכ רוב האנשים רוצים לנסוע ברכב בטוח. צריך להשקיע בהוזלת הטיפולים ברכב ולא בטסט.בנוסף לאפשר קניה של המכונית הישנה מהמדינה ולהוזיל את עלות הרכבים החדשים. זה לא הגיוני שבשביל פיקנטו נשלם מאה עשרים אלף ושאר המכוניות המשפחתיות מגיע למאה שמונים ויותר.
    סגור
  • 9.
    רישוי רכב
    מנחם 03/2025/18
    הגב לתגובה זו
    6 0
    איך שלא יהפכו את זה ימצא דרך לסחוט כסף מהאזרחים חסרי אונים
    סגור
  • 8.
    מוסכים מורשים
    אלי ממוקה 03/2025/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אפשר לעשות טיפול ואישור שהרכב תקין במוסך מורשה .הגיע הזמן.
    סגור
  • המוסך ישחט אותך פי כמה מהטסט.... (ל"ת)
    חננאל 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טיפולברכב
    אבי 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מוסך עם רשיון יכול לטפל ברכב לא צריך מוסך מורשה.
    סגור
  • 7.
    מכוני הרישוי חזירים מבחנים טסט כל חודש
    שי 03/2025/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אסור להקשיב למכוני הרישוי ולפעול כמו במדינות מתוקנות ואף לאפשר מבחני רישוי למוסכים שרוצים לעשות וערוכים לזה
    סגור
  • 6.
    הגיע הזמן
    אברם 03/2025/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה רע במה שקורה בארהב? צריך בארץ את אותו הקונספט...נמאס מהמטרד הזה ..רק גמרת טסט אחרי שהוציאו לך תנשמה...ועוד מי בודקים בעלי אינטרסים למינהם...די מספיק תנו לחיות...אנשים מטפלים ברכב גם בלעדי מכוני הטסטים העושקים אותנו מכל הכוונים...אותי הכשילו בטסט בגלל שטות שלא קשורה לכלום "פתק מישקלים שמוצמד לרכב מקום להדביק לי חדש.הכשיל.
    סגור
  • בארה''ב
    טראמפ 03/2025/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רכבים מתפרקים. גלגלים מתפרקים מבעיות חלודה וכדומה לאנשים לא מתקנים נוסעים עד שהרכב מתפרק לגמרי כי יש מדינות שאין בכלל ביקורת.
    סגור
  • 5.
    אני בודק תמיד את הרכב ללא שום קשר לטסט ויש עוד הרבה
    דביר 03/2025/18
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שעושים כך .
    סגור
  • 4.
    עלות הטסט השנתי היא ההפקרות הכי גדולה והיא
    צדק 03/2025/18
    הגב לתגובה זו
    10 0
    בושה וחרפה למדינת ישראל!!!!רכב חדש משלם 3 שנים טסט מבלי להיות בטסט העיקר לקחת לו את הכסף!!!מחלבת כספים!!!נו הלכו ושאלו את כל בעלי האינטרסים שיקשקשו ויבלבלו את המח מבלי קשר למציאות!!!בחצי דקת טסט לא בודקים בטיחות לעומק אז כל הטרללנים שמנסים לבלף לא יעבוד לכם אין בזה צורך כלל!!אנשים יודעים מתי הרכב שלהם לא תקין זה לא תורה מסיני אז יאללההה לבטל!!!
    סגור
  • אוכלי חינם
    ג 03/2025/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נכון פשוט בושה וחרפה רק כסף מעניין אותם שם למעלה בטח אנחנו משלמים להם משכורות אחרת אין להם מה לאכול
    סגור
  • 3.
    צריך להיות טסט כל 30 אלף ק"מ או שנתיים (ל"ת)
    גיא 03/2025/18
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 2.
    מי זו הנשואה הגבוהה הזאת ? (ל"ת)
    מיכאל 03/2025/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    בצע כסף!
    אביש 03/2025/18
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בכל אירופה טסטים פעם בשנתיים ועולים גרושים שכל נתמך יכול להרשות לעצמו. לעומת זאת, על עבירות משלמים בכובד ובקלות משביתים ומורידים מהכביש. השיקול צריך להיות בטיחותי ולא כלכלי, המכונים הן בתי עסק ולא עמותות לשם שמים. ומה יוצא מהתנהלות כזאת? הריסק ובהתאם גם הביטוחים נחתכים ב60%.
    סגור
  • אתם שותים אותנו
    לב שבור 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    נמאס מהמדינה של מאפיה התנהלות מאפיה הכל גניבה העיקר לזיין את העם נמאסתם באלי לברוח מהמדינה הזאת הכל יקר הכל מסים מה זה תעלו את המשכורות ל 20 אלף שייח אם אתם רוצים שעם יכול לשלם בושה של ממשלה נוכלת גנבים
    סגור
  • אתם שותים אותנו
    לב שבור 03/2025/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אגרת טסט
    סגור
ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב
",e=e.removeChild(e.firstChild)):"string"==typeof o.is?e=l.createElement(a,{is:o.is}):(e=l.createElement(a),"select"===a&&(l=e,o.multiple?l.multiple=!0:o.size&&(l.size=o.size))):e=l.createElementNS(e,a),e[Ni]=t,e[Pi]=o,Pl(e,t,!1,!1),t.stateNode=e,l=Ae(a,o),a){case"iframe":case"object":case"embed":Te("load",e),u=o;break;case"video":case"audio":for(u=0;u<$a.length;u++)Te($a[u],e);u=o;break;case"source":Te("error",e),u=o;break;case"img":case"image":case"link":Te("error",e),Te("load",e),u=o;break;case"form":Te("reset",e),Te("submit",e),u=o;break;case"details":Te("toggle",e),u=o;break;case"input":A(e,o),u=M(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"option":u=B(e,o);break;case"select":e._wrapperState={wasMultiple:!!o.multiple},u=Uo({},o,{value:void 0}),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;case"textarea":V(e,o),u=H(e,o),Te("invalid",e),Ie(n,"onChange");break;default:u=o}Me(a,u);var s=u;for(i in s)if(s.hasOwnProperty(i)){var c=s[i];"style"===i?ze(e,c):"dangerouslySetInnerHTML"===i?(c=c?c.__html:void 0,null!=c&&Aa(e,c)):"children"===i?"string"==typeof c?("textarea"!==a||""!==c)&&X(e,c):"number"==typeof c&&X(e,""+c):"suppressContentEditableWarning"!==i&&"suppressHydrationWarning"!==i&&"autoFocus"!==i&&(ea.hasOwnProperty(i)?null!=c&&Ie(n,i):null!=c&&x(e,i,c,l))}switch(a){case"input":L(e),j(e,o,!1);break;case"textarea":L(e),$(e);break;case"option":null!=o.value&&e.setAttribute("value",""+P(o.value));break;case"select":e.multiple=!!o.multiple,n=o.value,null!=n?q(e,!!o.multiple,n,!1):null!=o.defaultValue&&q(e,!!o.multiple,o.defaultValue,!0);break;default:"function"==typeof u.onClick&&(e.onclick=Fe)}Ve(a,o)&&(t.effectTag|=4)}null!==t.ref&&(t.effectTag|=128)}return null;case 6:if(e&&null!=t.stateNode)Ll(e,t,e.memoizedProps,o);else{if("string"!=typeof o&&null===t.stateNode)throw Error(r(166));n=yn(yu.current),yn(bu.current),Jn(t)?(n=t.stateNode,o=t.memoizedProps,n[Ni]=t,n.nodeValue!==o&&(t.effectTag|=4)):(n=(9===n.nodeType?n:n.ownerDocument).createTextNode(o),n[Ni]=t,t.stateNode=n)}return null;case 13:return zt(vu),o=t.memoizedState,0!==(64&t.effectTag)?(t.expirationTime=n,t):(n=null!==o,o=!1,null===e?void 0!==t.memoizedProps.fallback&&Jn(t):(a=e.memoizedState,o=null!==a,n||null===a||(a=e.child.sibling,null!==a&&(i=t.firstEffect,null!==i?(t.firstEffect=a,a.nextEffect=i):(t.firstEffect=t.lastEffect=a,a.nextEffect=null),a.effectTag=8))),n&&!o&&0!==(2&t.mode)&&(null===e&&!0!==t.memoizedProps.unstable_avoidThisFallback||0!==(1&vu.current)?rs===Qu&&(rs=Yu):(rs!==Qu&&rs!==Yu||(rs=Gu),0!==us&&null!==es&&(To(es,ns),Co(es,us)))),(n||o)&&(t.effectTag|=4),null);case 4:return wn(),Ol(t),null;case 10:return Zt(t),null;case 17:return It(t.type)&&Ft(),null;case 19:if(zt(vu),o=t.memoizedState,null===o)return null;if(a=0!==(64&t.effectTag),i=o.rendering,null===i){if(a)mr(o,!1);else if(rs!==Qu||null!==e&&0!==(64&e.effectTag))for(i=t.child;null!==i;){if(e=_n(i),null!==e){for(t.effectTag|=64,mr(o,!1),a=e.updateQueue,null!==a&&(t.updateQueue=a,t.effectTag|=4),null===o.lastEffect&&(t.firstEffect=null),t.lastEffect=o.lastEffect,o=t.child;null!==o;)a=o,i=n,a.effectTag&=2,a.nextEffect=null,a.firstEffect=null,a.lastEffect=null,e=a.alternate,null===e?(a.childExpirationTime=0,a.expirationTime=i,a.child=null,a.memoizedProps=null,a.memoizedState=null,a.updateQueue=null,a.dependencies=null):(a.childExpirationTime=e.childExpirationTime,a.expirationTime=e.expirationTime,a.child=e.child,a.memoizedProps=e.memoizedProps,a.memoizedState=e.memoizedState,a.updateQueue=e.updateQueue,i=e.dependencies,a.dependencies=null===i?null:{expirationTime:i.expirationTime,firstContext:i.firstContext,responders:i.responders}),o=o.sibling;return Mt(vu,1&vu.current|2),t.child}i=i.sibling}}else{if(!a)if(e=_n(i),null!==e){if(t.effectTag|=64,a=!0,n=e.updateQueue,null!==n&&(t.updateQueue=n,t.effectTag|=4),mr(o,!0),null===o.tail&&"hidden"===o.tailMode&&!i.alternate)return t=t.lastEffect=o.lastEffect,null!==t&&(t.nextEffect=null),null}else 2*ru()-o.renderingStartTime>o.tailExpiration&&1t)&&vs.set(e,t)))}}function Ur(e,t){e.expirationTimee?n:e,2>=e&&t!==e?0:e}function qr(e){if(0!==e.lastExpiredTime)e.callbackExpirationTime=1073741823,e.callbackPriority=99,e.callbackNode=$t(Vr.bind(null,e));else{var t=Br(e),n=e.callbackNode;if(0===t)null!==n&&(e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90);else{var r=Fr();if(1073741823===t?r=99:1===t||2===t?r=95:(r=10*(1073741821-t)-10*(1073741821-r),r=0>=r?99:250>=r?98:5250>=r?97:95),null!==n){var o=e.callbackPriority;if(e.callbackExpirationTime===t&&o>=r)return;n!==Yl&&Bl(n)}e.callbackExpirationTime=t,e.callbackPriority=r,t=1073741823===t?$t(Vr.bind(null,e)):Wt(r,Hr.bind(null,e),{timeout:10*(1073741821-t)-ru()}),e.callbackNode=t}}}function Hr(e,t){if(ks=0,t)return t=Fr(),No(e,t),qr(e),null;var n=Br(e);if(0!==n){if(t=e.callbackNode,(Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));if(lo(),e===es&&n===ns||Kr(e,n),null!==ts){var o=Ju;Ju|=Wu;for(var a=Yr();;)try{eo();break}catch(t){Xr(e,t)}if(Gt(),Ju=o,Bu.current=a,rs===Ku)throw t=os,Kr(e,n),To(e,n),qr(e),t;if(null===ts)switch(a=e.finishedWork=e.current.alternate,e.finishedExpirationTime=n,o=rs,es=null,o){case Qu:case Ku:throw Error(r(345));case Xu:No(e,2=n){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}}if(i=Br(e),0!==i&&i!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}e.timeoutHandle=Si(oo.bind(null,e),a);break}oo(e);break;case Gu:if(To(e,n),o=e.lastSuspendedTime,n===o&&(e.nextKnownPendingLevel=ro(a)),ss&&(a=e.lastPingedTime,0===a||a>=n)){e.lastPingedTime=n,Kr(e,n);break}if(a=Br(e),0!==a&&a!==n)break;if(0!==o&&o!==n){e.lastPingedTime=o;break}if(1073741823!==is?o=10*(1073741821-is)-ru():1073741823===as?o=0:(o=10*(1073741821-as)-5e3,a=ru(),n=10*(1073741821-n)-a,o=a-o,0>o&&(o=0),o=(120>o?120:480>o?480:1080>o?1080:1920>o?1920:3e3>o?3e3:4320>o?4320:1960*Uu(o/1960))-o,n=o?o=0:(a=0|l.busyDelayMs,i=ru()-(10*(1073741821-i)-(0|l.timeoutMs||5e3)),o=i<=a?0:a+o-i),10 component higher in the tree to provide a loading indicator or placeholder to display."+N(i))}rs!==Zu&&(rs=Xu),l=yr(l,i),f=a;do{switch(f.tag){case 3:u=l,f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var w=Ar(f,u,t);ln(f,w); break e;case 1:u=l;var E=f.type,k=f.stateNode;if(0===(64&f.effectTag)&&("function"==typeof E.getDerivedStateFromError||null!==k&&"function"==typeof k.componentDidCatch&&(null===ms||!ms.has(k)))){f.effectTag|=4096,f.expirationTime=t;var _=Ir(f,u,t);ln(f,_);break e}}f=f.return}while(null!==f)}ts=no(ts)}catch(e){t=e;continue}break}}function Yr(){var e=Bu.current;return Bu.current=Cu,null===e?Cu:e}function Gr(e,t){eus&&(us=e)}function Jr(){for(;null!==ts;)ts=to(ts)}function eo(){for(;null!==ts&&!Gl();)ts=to(ts)}function to(e){var t=Fu(e.alternate,e,ns);return e.memoizedProps=e.pendingProps,null===t&&(t=no(e)),qu.current=null,t}function no(e){ts=e;do{var t=ts.alternate;if(e=ts.return,0===(2048&ts.effectTag)){if(t=br(t,ts,ns),1===ns||1!==ts.childExpirationTime){for(var n=0,r=ts.child;null!==r;){var o=r.expirationTime,a=r.childExpirationTime;o>n&&(n=o),a>n&&(n=a),r=r.sibling}ts.childExpirationTime=n}if(null!==t)return t;null!==e&&0===(2048&e.effectTag)&&(null===e.firstEffect&&(e.firstEffect=ts.firstEffect),null!==ts.lastEffect&&(null!==e.lastEffect&&(e.lastEffect.nextEffect=ts.firstEffect),e.lastEffect=ts.lastEffect),1e?t:e}function oo(e){var t=qt();return Vt(99,ao.bind(null,e,t)),null}function ao(e,t){do lo();while(null!==gs);if((Ju&(Wu|$u))!==Hu)throw Error(r(327));var n=e.finishedWork,o=e.finishedExpirationTime;if(null===n)return null;if(e.finishedWork=null,e.finishedExpirationTime=0,n===e.current)throw Error(r(177));e.callbackNode=null,e.callbackExpirationTime=0,e.callbackPriority=90,e.nextKnownPendingLevel=0;var a=ro(n);if(e.firstPendingTime=a,o<=e.lastSuspendedTime?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:o<=e.firstSuspendedTime&&(e.firstSuspendedTime=o-1),o<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),o<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0),e===es&&(ts=es=null,ns=0),1u&&(c=u,u=l,l=c),c=Ue(w,l),f=Ue(w,u),c&&f&&(1!==k.rangeCount||k.anchorNode!==c.node||k.anchorOffset!==c.offset||k.focusNode!==f.node||k.focusOffset!==f.offset)&&(E=E.createRange(),E.setStart(c.node,c.offset),k.removeAllRanges(),l>u?(k.addRange(E),k.extend(f.node,f.offset)):(E.setEnd(f.node,f.offset),k.addRange(E)))))),E=[];for(k=w;k=k.parentNode;)1===k.nodeType&&E.push({element:k,left:k.scrollLeft,top:k.scrollTop});for("function"==typeof w.focus&&w.focus(),w=0;w=t&&e<=t}function To(e,t){var n=e.firstSuspendedTime,r=e.lastSuspendedTime;nt||0===n)&&(e.lastSuspendedTime=t),t<=e.lastPingedTime&&(e.lastPingedTime=0),t<=e.lastExpiredTime&&(e.lastExpiredTime=0)}function Co(e,t){t>e.firstPendingTime&&(e.firstPendingTime=t);var n=e.firstSuspendedTime;0!==n&&(t>=n?e.firstSuspendedTime=e.lastSuspendedTime=e.nextKnownPendingLevel=0:t>=e.lastSuspendedTime&&(e.lastSuspendedTime=t+1),t>e.nextKnownPendingLevel&&(e.nextKnownPendingLevel=t))}function No(e,t){var n=e.lastExpiredTime;(0===n||n>t)&&(e.lastExpiredTime=t)}function Po(e,t,n,o){var a=t.current,i=Fr(),l=su.suspense;i=jr(i,a,l);e:if(n){n=n._reactInternalFiber;t:{if(J(n)!==n||1!==n.tag)throw Error(r(170));var u=n;do{switch(u.tag){case 3:u=u.stateNode.context;break t;case 1:if(It(u.type)){u=u.stateNode.__reactInternalMemoizedMergedChildContext;break t}}u=u.return}while(null!==u);throw Error(r(171))}if(1===n.tag){var s=n.type;if(It(s)){n=Dt(n,s,u);break e}}n=u}else n=Al;return null===t.context?t.context=n:t.pendingContext=n,t=on(i,l),t.payload={element:e},o=void 0===o?null:o,null!==o&&(t.callback=o),an(a,t),Dr(a,i),i}function Oo(e){if(e=e.current,!e.child)return null;switch(e.child.tag){case 5:return e.child.stateNode;default:return e.child.stateNode}}function Ro(e,t){e=e.memoizedState,null!==e&&null!==e.dehydrated&&e.retryTime