משפט
מהפכה במכוני הרישוי בישראל: הסוף לאגרות המוגזמות והטסטים?
דוח רשות האסדרה הממליץ להקטין את תדירות מבחני הרישוי: משרד התחבורה: המטרה היא להפחית בירוקרטיה אך לא על חשבון בטיחות; איגוד מכוני הרישוי: ''ללא טסט, בעלי רכבים לא יטפלו ולא יבדקו את רכביהם''

ועדת הכנסת המיוחדת לפיקוח על תהליכי הסרת חסמים קיימה היום (שלישי) דיון בנושא הסרת חסמים והפחתת הרגולציה בתדירות חידוש רישיונות הרכב. בעקבות דוח של רשות האסדרה שהמליץ להקטין את תדירות מבחני הרישוי לרכבים פרטיים.
יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון אמר בפתח הדיון כי אנחנו "מקדישים את הדיונים הבאים לנושאים דרמטיים שיש להם השלכות גדולות על כל עולם רישיון הרכב ולימודי הנהיגה. הדבר מורכב ויש לו המון צדדים. יש לו השלכות בטיחותיות וכלכליות. נאפשר לכל הצדדים להשמיע את קולם. אנחנו רוצים לעודד את משרד התחבורה להשלים את הבדיקות שלו, להכריע בנושאים האלה ולהביא בשורה לאזרחים".
עינת סגל, מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה אמרה כי "העבודה נמצאת בשלבי עבודת מטה. המטרה היא הסרת בירוקרטיה אבל לא על חשבון היבטי בטיחות. מסתכלים על התמונה השלמה, גם על הרכב וגם על הנהג. הגורם מספר אחד לתאונות דרכים הוא הגורם האנושי. ואנחנו מתייחסים לשינויים הטכנולוגיים שנכנסו לעולם הרכב. כמו מערכת למניעת תאונות.
תאונה ברכב יכולה להתרחש כל הזמן, ולא רק בסמוך לטסט ולכן אנחנו פועלים להעלות את המודעות של האחריות של הנהג. שואפים לשפר את השירות שניתן במרכזי הרישוי, רמת המינוע ולהגדיל את היקף מכוני הרישוי. רוצים לאמץ את המודל הספרדי ההדרגתי. ההמלצות מתייחסות לרכב חדש עד גיל 9 בלבד, מעל גיל 9 הטסט יהיה פעם בשנה. הסתמכנו על נתוני מכוני הרישוי, לפיהם עד הגיל הזה מספר התקלות ברכבים הוא יחסית נמוך".
מרב רפאלי, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הסבירה: ''יש מחסור במאגרי מידע המתייחסים למצבים מכניים של הרכב שמצביעים על הקשר בין תקינות הרכב לתאונות הדרכים. מידע על תקינות הרכב לא נמצא בידי אף אחד. בנוסף יש מחסור בחקירות עומק''.
סנ"צ סימונה זילבר, יועצת משפטית אגף תנועה משטרת ישראל: אנחנו ניראה את טיוטת התקנות שמשרד התחבורה יפיץ ונגיב. כיום ישנם 222 תקנים של חוקרי תאונות הדרכים. בפועל חסרים 61 בוחנים. גם בגלל עזיבת בוחנים וגם כי התחום פחות אטרקטיבי. בנוסף, ישנם 900 שוטרים המוגדרים 'סייר בוחן', שיכולים לבדוק תקינות של כלי רכב ולרשום דוחות על רכב לא תקין. מתחילת השנה נרשמו בתחום הזה 16000 דוחות. למול ההקלות המתכוננות צריך לזכור שמידי שנה אלפי דוחות מבוטלים בשל התיישנות כי אין מועד למשפט.
עו"ד סוזן סבן דבי מאיגוד מכוני הרישוי: ''טסט שנתי זה העלות השנתית הכי נמוכה, עלות של 100 שקלים בסך הכל. בשנה קשה של כ-400 הרוגים, האם זה הזמן לרווח את המרחק בין הטסטים? אם אין טסט לנהג, הוא לא יטפל ברכב ולא יבדוק אותו. כשל טכני עלול לגרום לתאונה קשה, ושכרנו יהיה בהפסדנו. דובר על רכבים חדשים שלכאורה לא זקוקים להרבה תיקונים. אני פוגשת רכבים חדשים, כולל טסלות עם צמיגים שחוקים. טסט מציל חיים''.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: ''במקום להפחית את דרישות הרישוי, ניתן לשפר את ההליך כך שיהיה יעיל ונגיש יותר, למשל באמצעות בדיקות ממוקדות לכלי רכב בסיכון גבוה. חיסכון בחיים קודם לחיסכון כלכלי'' .
עומר סלע, לשכות המסחר טען: ''דוח האסדרה הוא חלקי בלבד. חסרות השוואות רבות. למשל הנשואה בארץ גבוהה משמעותית מהנשואה באירופה. רכב בן 9 יכול להיות גרוטאה שיכול להגיע גם ל-300 אלף קילומטרים. יש חשיבות בהפחתת רגולציה, אבל צריך לחשוב על עלויות נוספת. הפחתת תדירות ההגעה למכוני הרישוי תפגע באוכלוסיות מוחלשות. מי שלא יכול להרשות לעצמו לנהוג ברכב חדש, המדינה צריכה לוודא שהוא נוהג ברכב תקין''.
ד"ר משה בקר, יועץ מדעי והנדסי מטעם מכוני הרישוי: משרד התחבורה לא הכין שיעורי בית. המשרד רוצה לרוץ קדימה ולא עוצר לבדוק עם מכוני הרישוי מה מצבנו. דוח האסדרה מתמקד בימי המתנה ובעלויות שמשלם הציבור ולא מתייחס לבעיות תאונות הדרכים ובטיחות בדרכים.
רונן לוי, איגוד המוסכים בישראל הזכיר כי בהרבה רכבים חדשים אין חיווי לצמיגים סדוקים ולבעיות בלמים ובלי טסט לא ניתן יהיה לדעת את זה. בכל חודש 20% מהרכבים נמצאים עם ליקויי בטיחות בבדיקות מדגמיות. המשמעות היא שיש 800 אלף רכבים לא תקינים על הכביש בכל רגע. משרד התחבורה צריך להחליט האם הוא בעד הציבור או בעד הסוחרים.
אייל ברכה, בעל מכון רישוי העיר כי ע"פ ההמלצה של הרשות נעשה טסט פעם בשנתיים, אבל נמשיך לשלם את האגרה כל שנה. "אם עושים טסט פעם בשנתיים- גם תשלום האגרה יהיה פעם בשנתיים".
עוד ב-
יו"ר הוועדה, סיכם: "בדיקה מעמיקה של המציאות היא דבר טוב. אך כמובן בתהליך סדור וראוי ולא חשבון חיי אדם. אם חוסכים לנהגים 100 שקלים, לא יכול להיות שלא חוסכים גם עלות האגרה שהוא לא חייב לשלם אותו. ניתן למשרד התחבורה להמשיך בתהליך הדיון המעמיק, יחד עם משרדי האוצר והסביבה. נקיים דיון מעקב אחרי שתתקדמו בעבודת המטה. ממליץ למכוני הרישוי להקדים תרופה למכה ולייצר סטנדרטיזציה של השירות בכל כלי טכנולוגי שקיים ולחסוך זמן שהות במכונים"
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(70):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
57.לדברי הח"כים למעשהT 05/2025/08הגב לתגובה זו0 0רוב אזרחי ישראל הם חוסים שזקוקים לאפוטרופוס האמת שלצערנו רוב אזרחי ישראל חסרי מוח ונוכלים עם הפרעות אישיות קשות הנורמטיביים שבינינו דואגים לבטיחות הרכב שמסיע את לידינו בלי שום קשר לטסט עצוב לשמוע שאנחנו המיעוטסגור
-
56.משלם לפי ק"מNorth Star 03/2025/22הגב לתגובה זו1 0אם אני לא טועה, בניוזילנד ביקמום אגרת טסט העלו את מחיר הדלק ומי שנוסע יותר מוציא יותר על דלק. כמו כן לא ייתכן שתשלום אגרת טסט על רכב ישן הוא כמו חדש, יש לתת את הדעת על הנושא. יש להקל על האזרח שגם כך משלם מיסים בצורה מוגזמת.סגור
-
55.טסט לרכב מעל 20 שנהמאיר בוכניק 03/2025/22הגב לתגובה זו1 0עדיף לפי קילומטרז' למשל עד 5000קמ"ש פעם בשנה ולא פעם בששה חודשיםסגור
-
54.כולם איגודיםאיגוד ביצים 03/2025/21הגב לתגובה זו2 0כי הכסף שלנו חופשיסגור
-
53.לא נכוןביל 03/2025/20הגב לתגובה זו2 0הבעיה עלות האגרה המופרכת יא גנבים ולא הטסט עצמוסגור
- טען עוד
-
52.האזרח הקטן משלם בגדולאנונימית 03/2025/20הגב לתגובה זו4 0אין בעיה שיחייבו במבחני רישוי וכשירות רכבים. האם הבדיקה שווה את המחירים ההזויים שקיימים היום? ממש לא. לשלם סך של 1500 וצפונה עבור 10 דקות בהגזמה...זה לא תקין. גם אם נהגים ישלמו 200 ש"ח עבור האגרה עדיין תרוויחו. אנחנו טיפשים שלא קמים ועושים ברדק על זה.סגור
-
51.די להתריד ציבור שלם בשביל קופהיחיעם 03/2025/20הגב לתגובה זו5 0אין בעולם עול כזה כבד על בעלי רכבים כמו הטסט העלוב שהבודקים לא יודעים מהחיים שלהם מה הם בודקים ובנוסף צריך להביא גם אישור בלמים שזה עוד 300 שח אז בשביל מה הטסט ??? זה אומר שהטסטרים לא יודעים לבדוק בלמים ?? די נוסף על כל הצרות פה גם מתעללים בבעלי הרכב בישראל? טסטעד 15שנה פעם ב 3 שנים ,נקודה כל טסט הלך יום עבודה !!!! די מספיק עם זה !!!!!!!!סגור
-
50.הטסט זה הבלוף הגדולאחד שמבין ברכבים 03/2025/20הגב לתגובה זו5 0אחד מגורמי סיכון לאיבוד בלימה או בלימה לא מספקת בנסיעה זה כאשר הנוזל בלמים במצב לא טוב וצריך להחליף אותו, מישהו עושה את זה? לא, מכון הרישוי בודק את טיב הנוזל גם לאסגור
-
49.למה סתם לדבר שטויותלקוח סובל 03/2025/20הגב לתגובה זו1 0מילא לעשות שני טסטים בשנה כדי לבדוק רכבים חדשים אבל זה מדהים שהאיגוד של מכוני הרישוי לא אומר כלום על זה ששני טסטים מתחליקם בעלות רישוי אבל לא בבדיקה כל חצי שנה,אישורים למיניהם כך שזה לא בדיוק משהו מועיל.ולגבי תאונות...תוציאן את הראש מהתחת ותתחילו לשנות את שיטת הלמידה והבחינה לרישיון נהיגהסגור
-
48.כמה בעלי רכבים אני מכיר שהרכב לא רואה מכוני רישוי.פחחח 03/2025/20הגב לתגובה זו1 0רק הנירות עוברים מיד ליד הרכב שני8 לא עבר טסט אמיתיסגור
-
47.טסט כל שנה הוא חובה גם אם הרכב חדש.... 03/2025/20הגב לתגובה זו0 2יש רכבים שצובאים ק"מ מטורף בשנה, יש בלאי כתוצאה מנהיגה ממושכת בכביש משובש, יש לפעמים מכות קטנות שהרכב מקבל מלמטה כמו מדרכה אבן או כל גורם אחר וזה גורם נזק שיכול להוות סיכון חיים אחרי כמה זמן אם לא טופל. לדעתי כל כלי צריך לעבור טסט כל שנה זה טוב זה עיניים של אנשי מקצוע בלי אינטרסים כמו מוסכניק שבוחנים את הרכב ונותנים לנהג ולסביבתו בכביש את השקט הנפשי שהרכב אכן תקין. וזה עולה רק 100₪ בשנה!!! הבעיה היותר רצינית שחכמי חלם לא חשבו עליה זה טירוף הביטוח וטירוף האגרה וכאן הבעיה. חזירות מחירי הביטוח מטורפת, למה צריך לשלם כ5000-7000 בשנה ואם לא עשית תאונה אפילו שקל אחד לא חוזר לך, למה? מה זה ביטוח שכירות? אני בכלל חושב שמי שאמור לבטח זה המדינה ולא גופים פרטיים שכל הרצון שלהם זה למצוץ עוד שקל מבעל הרכב המסכן. דבר שני אגרת רשיון רכב, רוב הרכבים הם רכבי עבודה והכוונה שלי אם אתה או קרוב אליך משתמש ברכב כדי להגיע לעבודה מבחינתי זה רכב עבודה כי רוב הנסיעות בו הם בדרך כלל לעבודה וחזרה, זה טוב שמתחילים לחשוב קצת על האזרח אבל זה לא מושלםסגור
-
46.בולשיטאור 03/2025/20הגב לתגובה זו1 0בכל מכון רישוי בארץ תמצאו בוחן שמקבל שלוש מאות שקל ומעביר אותכם ללא בדיקה שמה מתחילה שורש הבעיהסגור
-
45.שודרפול 03/2025/20הגב לתגובה זו5 0שוק חופשי. מי שרוצה שיטפל ברכב שלו.אגרת רישוי כל שנתיים. המדינה לא משתתפת בחובות שלא תתערב בזכויות.סגור
-
44.טסט לרכבקובי שדה 03/2025/20הגב לתגובה זו9 0הנה פיתרון מעולה במקום לגנוב לנו כול שנה ים כסף בשביל טסט מזוין תורידו את המחיר בחצי ואז ישאר לאנשים כסף לתקן ליקויים ברכב מה אתם חושבים ביטוח 6000 שקל טסט 1600 שקל מס על הבנזין מס על מכונאות מס על צמיגים למה שאנשים יתקנו את הרכביםסגור
-
43.שקניםאמת 03/2025/20הגב לתגובה זו4 0כל מה שנכתב כאן הוא אך ורק איך להכניס כסף לקופה ולכל המרביח מזה ...לא צריך כל זה חוסר באוויר בצמיג גם יכול להשפיע לגרימת תאונה איך יבדקו את זה ..מי אמר שתקענות הרכב זה הגורם הראשון לתאונות ?? אפילו לא העשרי....בארץ צריך לשנות מנטליות הנהיגה האנוכית והדפוקה ואז תראו שיפור וירידה במספר תאונות בשנהסגור
-
42.לא יקרה.....כסף 03/2025/20הגב לתגובה זו1 2כשאף שר לא קשור ולא מבין את תפקיד המשרד שלו ככה זה נראה. טסט חייב לעשות פעם בשנה כדי לבדוק בלאי שנתי של שימוש ברכב,לגבי המחיר של האגרה היא כבר תעלה בעוד 10% עד השנה הבאהסגור
-
41.הוצאת רישיון נהיגה מגיל 18רישיון נהיגה 03/2025/20הגב לתגובה זו3 0כדי להפחית את מספר התאונות צריך להגביל את הגיל ל 18+ . לצעירים אסור לקנות אלכוהול הסיגריות אבל להשתולל עם כלי רכב בפראות וטירוף אין הגבלה. אבל זה כנראה יימשך ולא יעצור כי הגורמים הרלוונטים מרוויחים מזה הרבה כסף והם לא יוותרו על התענוג. משרד הרישוי (המדינה) בתי ספר לנהיגה. שוק הרכב. חברות הביטוח ועוד...סגור
-
אין הבדל בין נהג בגיל 16.5 לבן 18 מלבד היותו קטין... 03/2025/20הגב לתגובה זו2 0כשבמדיה רצים סרטים כמו מהיר ועצבני אתה באמת מצפה שנהג חדש לא ישתולל קצת? העלאת גיל הנהיגה לא תיתן כלום. העלאת מודעות הנהיגה תיתן הרבה. אני חושב שכבר בבית הספר לימודי הנהיגה צריכים להיות בשעות בית הספר ובתוך תוכנית הלימודים. לדעתי תאוריה צריכים להתחיל ללמד מגיל 9. ילד על אופניים מבחינתי הוא על רכב לכל דבר זה לא משנה לי אם יש מנוע או לא. מה ההבדל בין קלנועית לרכב, אני בטוח שאפשר לשפר בבית קלנועית כך שהיא תגיע למהירויות גבוהות ומבחינתי 40-50 קמ"ש בתנאי דרך מסויימים זו מהירות גבוהה וילד יכול לעלות על קלנועית. מודעות זה שם המשחק ולא איסור! כך גם בסיגריות כך גם באלכוהול. יש הרבה ילדים ששותים ומעשנים כי אין מודעות ואני מדבר על מודעות ללא אינטרסים כי ילדים לא מטומטמים! אוסרים על ילדים לנהוג ופתאום רק בגלל שהם עברו גיל מסוים מותר להם אתה מחפש שהם לא ימצו את המותר?! כסת"ח אף פעם לא באמת עובדסגור
-
40.טסטמירב 03/2025/20הגב לתגובה זו2 1בולשייט צריך כל שנה טסט לא במחירים מופקעים ולא על כל הכשלה לשלם חזרה ולעלות על מסלול הבדיקה עוד תשלום הזוי תנו מחיר שפוי וזהו טסט הוא דבר חיוניסגור
-
39.הבעיה היא שאין שקיפותאורית 03/2025/20הגב לתגובה זו2 0למשל הלכתי למוסך דקה לפני טסט לעשות טיפול בלמים. הגעתי לטסט, הכשיל אותי בגלל בלמים. אמרתי לו הרגע יצאתי ממוסך שלך מהטיפול בלמים. פתאום הכל בסדר ועברתי טסט. אז כיוון שכולם שקרנים. למה לא מפרסמים לנהגים את הקריטריונים להעברת טסט. וגם שלא יהיה שיקול דעת לבוחנים - למשל להחליף לוחית זיהויסגור
-
זה שנפלת על בוחן מושחת זה בעיה בבוחן עצמו.... 03/2025/20הגב לתגובה זו1 0אם אין לבוחן שיקול דעת אז למה לעשות בכלל טסט עם בוחן? לדעתי למכון טסט אסור שיהיה לו מוסך שלו או מוסך שהוא עובד איתו גם לא בקרבת מקוםסגור
-
38.חייבים טסטים במחיר מוזלאיש 03/2025/20הגב לתגובה זו3 0נהגים בארץ בעיקר נהגי רכב ציבורי ומשאיות וציי רכב , לא אוהבים לטפל ברכבים כדי לחסוך . הטסט הוא המעט שעדיין שומר על רכבים יחסית במצב בסדר , לא טוב אבל בסדר .וכשאין בלמים או הגה לא תקין או צמיגים על הפנים ,יש תאונות והרוגים . בנוסף , למה סתם לשלם אגרת רישיון מופרזת ? זה סתם מס נוסף על האזרח . מיותר.סגור
-
37.בחסות ממשלות אטומות ועלובותעמי 03/2025/20הגב לתגובה זו4 0כשצריך לממן פרזיטים משתמטים , לשלם ביטוח לאומי על מאות אלפי ילדי חרדים וערבים שהוריהם לא עובדים ולא משלמים מיסים , שצריך לממן שרים מושחתים , זה חלק ממקור הכסףסגור
-
עמי, אין לך הרבה במוח, נכון?! כמות השטויות שאתה רושם... 03/2025/20הגב לתגובה זו0 1אין דבר כזה משתמט, ואין לצבא מקום לכולם, לא שאלת את עצמך איך 70 שנה הם ה"פרזיטים" שבזכותם אתה כאן (שאל חכם למה כי זה סיפור ארוך על יהדות) וערבים אני בטוח שאתה לא רוצה בצבא אז אתה לא קורא להם פרזיטים משתמטים. מתי בפעם האחרונה היית בסופר, שילמת ארנונה חשמל ומים? אתה באמת חושב שהם לא משלמים את זה כמוך? ובטח אתה מאמין שהמדינה משלמת להם את זה. אז תעשה סיבוב קטן בעיר חרדית ותדבר עם חרדים נשואים פלוס על החיים ותבין לבד כמה מטומטם אתה. אני לא בא להעליב אותך, אני בא לפתוח לך את המוח הצר שלך שקנה את כל הלוקשים של אנשים בעלי אינטרסיםסגור
-
עמית צודק, לך אין כלום במוח (ל"ת)North Star 03/2025/22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
36.תשלום עבור מכון טסטר. 03/2025/20הגב לתגובה זו2 0עושים צחוק, מה זה מאה ש"ח עבורהטסט, הגיע הזמן להפחית את אגרת הרישוי שמישנה לשנה עושקת אותנו, לא מספיק מעלים את הביטוחים,סגור
-
35.לא עלות הטס הוא הבעיה, הבעיה עלות האגרה הלא ברור הזה (ל"ת)אני 03/2025/19הגב לתגובה זו15 0סגור
-
34.רק חול וחולעוזי 03/2025/19הגב לתגובה זו5 0כותרות מרשימות וכבר מסמנים ? אבל עדיין אין כלום. כשתסיימו תודיעו על כניסה לתוקף של השינויים. אני בזבזתי 6 שעות ועברתי 3 מכונים וכולם היו עמוסים ותור של קילומטר. בזיון של משרד תחבורה.סגור
-
33.מוסך מוסמך יכול לבצע בדיקת בטיחותאהרון 03/2025/19הגב לתגובה זו7 0מה ה בעיה טסט מוסך מוסמך יכול לבדוק את ה אוטו ו חובה כל שנה להגיע ל בדיקת בטיחות ל לא קשר ל טסט תופסים מישהו עם אותו תקול מחרימים ה אוטו ל גריסה. אז נראה את כל ה חוכמולוגים נוסעים בלי בדיקה ו אישורי מוסךסגור
-
32.תשלום טסטיםחי משה 03/2025/19הגב לתגובה זו14 1כמה מטומטמים , לא יאמן , כתבות ענק על טסט שעולה כ 100. שח, על זה אתם רוצים לעשות טובה ולבטל? ניראה לכם שמכון הרידוי יעבוד בחינם? במקום זה תלחמו לבטל את אגרת הרישוי שמגיעה לאלפי שקלים ועל מה ?? על מה ?? מה זה אגרת רישוי? זו גנבה מהציבור, בסדר יש טסט מובן ו קובל לעדות בדיקה בטיחותית לרכב , אבל למה אגרת רידוי ? מה ההמצאה הגזלנית הזו??סגור
-
31.המכונים מגזימיםגבריאל 03/2025/19הגב לתגובה זו16 0הנהג לא מחפש לחסוך 100 שקל זה לפעמים חצי יום ותלאות בלי סוף וגם שהכל טוב אומרים צריך להחליף מספר הנה עוד שעה הלכה וזה לא נכון שלא יטפלו כי הנהג גם דואג לעצמו ומשפחתו המכונים מחפשים עבודה בכח .סגור
-
30.פטרנליסטים לכו הבייתהאיאהה 03/2025/19הגב לתגובה זו6 0מספיק עם הטפשות המתנשאת שבעלי רכבים לא ידאגו לתקינות רכבם ההיפך ככל שתהיה יותר רגולציה ופיקוח כך ימצאו אנשים דרכים לעקוף. יבוטל הצורך לטסט. הכסף יופנה לעכיפה ומי שימצא עם פגם בטיחותי ברכבו יחטוף בכל הכוח היום המצב שרכב לא כשיר לתנועה יכול לנוע בדרכים 14 יום באישור מכון הבדיקה מספיק זאת כדי להבין את הפרדוקססגור
-
29.רק אצלנוחלאס 03/2025/19הגב לתגובה זו15 1רק אצלנו משלמים על רכב בן 10+ אגרה בסך 1,000+ פעם בפאקינג שנה! על מה אנחנו משלמים אגרה?! אגרה משלמים על משהו חדש. לא חדש, אין אגרה.סגור
-
28.טסטיםמוטי 03/2025/19הגב לתגובה זו12 0למה רכב ישן מיושן שנוסע רבע מרכב חדש צריך פעמיים בשנה אישור בלמים=300 ש"ח ,פעמיים בשנה בדיקת מכון רישוי=250 ש"ח מבלי שידחפו לך החלפת מספרים ועוד,הפסד יומיים עבודה המתנות בתור.סגור
-
רכב מיושן טוב מחדש (ל"ת)איהה 03/2025/19הגב לתגובה זו6 0סגור
-
27.תשאלו בירכא (ל"ת)רם 03/2025/19הגב לתגובה זו2 0סגור
-
26.מייאש לחיות פהמשה 50 03/2025/19הגב לתגובה זו12 0הכל מסובך יקר לא ידידותי צפוף פקוק. מדינה דרעק. מי שיכול שיברחסגור
-
25.רישוי רכבמיכאל 03/2025/19הגב לתגובה זו3 0גרוטאות תורידו מהכביש ! לא שמענו כמה רכבים הורדו מהכביש ואנשים פוצו על ההסכמה . היה מדובר על 5000 ש"ח .סגור
-
24.ביטוחמיואש 03/2025/19הגב לתגובה זו6 0והביטוחים שעולים כעשירית מניתוח רכב חדש בשנה זאת גיניבה ואף אחד לא מדבר על זה לא דיברתי עוד על הביטוח לצעירים ממש גניבה שאתה מעיר על המחיר הם אומרים זה רכב גניבסגור
-
23.תורידו את מחירי האגרות המנופחותאזרח מודאג 03/2025/19הגב לתגובה זו12 0תאמצו את המודלים האירופאים ותראו כמה משלמים שם. על כל דבר משלמים אלפי שקליםסגור
-
אוכלי חינםג 03/2025/22הגב לתגובה זו1 0הכול מתחיל בכסף ונגמר בכסף הטקסטים לא בעיה הבעיה זה המחירי האגרה המטורפים האלו תורידו ב50 אחוז ירצו לעשות טסטיםסגור
-
22.מדינה של גנביםאיצקו 03/2025/19הגב לתגובה זו11 0רק לקחת כסף מכל דבר טפיסגור
-
21.איזה חאפריות!סמי 03/2025/19הגב לתגובה זו4 0אנשים מתקנים רכבים בגלל! הטסט השנתי! רוצים ליעל? אין בעיה, תאשרו למוסכים מרכזיים או מוסכים מורשים לבצע טסט לרכבים עד 9 שנים כולל אחריות פלילית של בעל המוסך. ככה תורידו עומסים מהמכונים שבהם אתה מחכה שעתיים בשביל 10 דקות של שירות עלוב.סגור
-
20.גנבים כבר 30 שנהיוני 03/2025/19הגב לתגובה זו7 0טסט צריך להיות 200 שקל לא יותר. גנביםסגור
-
19.טסטים לרכב. (ל"ת)דני האדום 03/2025/19הגב לתגובה זו2 0סגור
-
18.מכוני רישויגרריסט 03/2025/19הגב לתגובה זו4 0זה שקר של מכוני הטסטים יונדאי טוסון שילמתי 118 ש"ח נגררת ללא מנוע וכמעט ללא מכללים לבדוק גבו ממני 157 ש''ח חייבים לעשות עם זה משהו.סגור
-
17.רכבים ישנים עושים טסט כל חצי שנהרמי 03/2025/19הגב לתגובה זו7 0זאת המצאה ישראלית לגזלת כסף שקודמה עיי לוביסטים.סגור
-
16.משרדי רישוידרור מרגלית 03/2025/18הגב לתגובה זו5 0צריך וגם מאוד חשוב לתחזק את הכבישים. הכבישים בארץ במצב לא טוב, וגם בערים יש מלא פגמים בכבישים.סגור
-
15.חארטה טסטמולייר 03/2025/18הגב לתגובה זו8 3תפסיקו לקשקש אותנו אם רוצים יש דרך חלופית שבא למשל בעלי רכבים מחוייבות לעבור בדיקה שנתית ולפתוח אתר ממשלתי שבו יהיה אפשר לשלוח את טופס הבדיקה.סגור
-
14.יקרניםרמי 03/2025/18הגב לתגובה זו9 0כספים מיותרים בושה!!!!סגור
-
13.באמריקה אין טסט לרכב רק בדיקות עשן (ל"ת)דני 03/2025/18הגב לתגובה זו7 0סגור
-
12.מדינה של גזלניםבטיח 03/2025/18הגב לתגובה זו18 1מדברים פה על 1000 שקל? עלות הטקסט היא 1,600 שקל פי מאות אחוזים ממדינות אחרות, שם הטסט עולה כמה מאות שקלים. מרחמים על המוסכים והבוחנים במקום להוריד מחירים לעם ישראלסגור
-
11.אגרת טסטאזרח ישראל 03/2025/18הגב לתגובה זו21 1אגרת טסט 1350 זה לא אמיתי אנשים אין כסף לשלם את זה זה טירוף אגרת טסט לא צריך להיות יותר 300 שקל זה חוצפה של מדינה גנבים לאור יוםסגור
-
מכוני רישויגרריסט 03/2025/19הגב לתגובה זו2 0אתה מתכוון לאגרת רישוי ובהחלט צודק, הם מתכוונים לאגרת טסט מה שאתה משלם למכון הרישוי.סגור
-
10.אולי אפשר טס פעם בשנתים ואישור מוסך פעם בשנה.אודי 03/2025/18הגב לתגובה זו6 0בסהכ רוב האנשים רוצים לנסוע ברכב בטוח. צריך להשקיע בהוזלת הטיפולים ברכב ולא בטסט.בנוסף לאפשר קניה של המכונית הישנה מהמדינה ולהוזיל את עלות הרכבים החדשים. זה לא הגיוני שבשביל פיקנטו נשלם מאה עשרים אלף ושאר המכוניות המשפחתיות מגיע למאה שמונים ויותר.סגור
-
9.רישוי רכבמנחם 03/2025/18הגב לתגובה זו6 0איך שלא יהפכו את זה ימצא דרך לסחוט כסף מהאזרחים חסרי אוניםסגור
-
8.מוסכים מורשיםאלי ממוקה 03/2025/18הגב לתגובה זו2 0אפשר לעשות טיפול ואישור שהרכב תקין במוסך מורשה .הגיע הזמן.סגור
-
המוסך ישחט אותך פי כמה מהטסט.... (ל"ת)חננאל 03/2025/20הגב לתגובה זו1 0סגור
-
טיפולברכבאבי 03/2025/19הגב לתגובה זו2 0מוסך עם רשיון יכול לטפל ברכב לא צריך מוסך מורשה.סגור
-
7.מכוני הרישוי חזירים מבחנים טסט כל חודששי 03/2025/18הגב לתגובה זו3 0אסור להקשיב למכוני הרישוי ולפעול כמו במדינות מתוקנות ואף לאפשר מבחני רישוי למוסכים שרוצים לעשות וערוכים לזהסגור
-
6.הגיע הזמןאברם 03/2025/18הגב לתגובה זו1 0מה רע במה שקורה בארהב? צריך בארץ את אותו הקונספט...נמאס מהמטרד הזה ..רק גמרת טסט אחרי שהוציאו לך תנשמה...ועוד מי בודקים בעלי אינטרסים למינהם...די מספיק תנו לחיות...אנשים מטפלים ברכב גם בלעדי מכוני הטסטים העושקים אותנו מכל הכוונים...אותי הכשילו בטסט בגלל שטות שלא קשורה לכלום "פתק מישקלים שמוצמד לרכב מקום להדביק לי חדש.הכשיל.סגור
-
בארה''בטראמפ 03/2025/19הגב לתגובה זו2 0רכבים מתפרקים. גלגלים מתפרקים מבעיות חלודה וכדומה לאנשים לא מתקנים נוסעים עד שהרכב מתפרק לגמרי כי יש מדינות שאין בכלל ביקורת.סגור
-
5.אני בודק תמיד את הרכב ללא שום קשר לטסט ויש עוד הרבהדביר 03/2025/18הגב לתגובה זו7 0שעושים כך .סגור
-
4.עלות הטסט השנתי היא ההפקרות הכי גדולה והיאצדק 03/2025/18הגב לתגובה זו10 0בושה וחרפה למדינת ישראל!!!!רכב חדש משלם 3 שנים טסט מבלי להיות בטסט העיקר לקחת לו את הכסף!!!מחלבת כספים!!!נו הלכו ושאלו את כל בעלי האינטרסים שיקשקשו ויבלבלו את המח מבלי קשר למציאות!!!בחצי דקת טסט לא בודקים בטיחות לעומק אז כל הטרללנים שמנסים לבלף לא יעבוד לכם אין בזה צורך כלל!!אנשים יודעים מתי הרכב שלהם לא תקין זה לא תורה מסיני אז יאללההה לבטל!!!סגור
-
אוכלי חינםג 03/2025/22הגב לתגובה זו2 0נכון פשוט בושה וחרפה רק כסף מעניין אותם שם למעלה בטח אנחנו משלמים להם משכורות אחרת אין להם מה לאכולסגור
-
3.צריך להיות טסט כל 30 אלף ק"מ או שנתיים (ל"ת)גיא 03/2025/18הגב לתגובה זו10 0סגור
-
2.מי זו הנשואה הגבוהה הזאת ? (ל"ת)מיכאל 03/2025/18הגב לתגובה זו2 0סגור
-
1.בצע כסף!אביש 03/2025/18הגב לתגובה זו5 0בכל אירופה טסטים פעם בשנתיים ועולים גרושים שכל נתמך יכול להרשות לעצמו. לעומת זאת, על עבירות משלמים בכובד ובקלות משביתים ומורידים מהכביש. השיקול צריך להיות בטיחותי ולא כלכלי, המכונים הן בתי עסק ולא עמותות לשם שמים. ומה יוצא מהתנהלות כזאת? הריסק ובהתאם גם הביטוחים נחתכים ב60%.סגור
-
אתם שותים אותנולב שבור 03/2025/20הגב לתגובה זו4 0נמאס מהמדינה של מאפיה התנהלות מאפיה הכל גניבה העיקר לזיין את העם נמאסתם באלי לברוח מהמדינה הזאת הכל יקר הכל מסים מה זה תעלו את המשכורות ל 20 אלף שייח אם אתם רוצים שעם יכול לשלם בושה של ממשלה נוכלת גנביםסגור
-
אתם שותים אותנולב שבור 03/2025/20הגב לתגובה זו2 0אגרת טסטסגור