משפט

העיכוב בהחזרת כסף ללקוחות יעלה לאל על מאות אלפי דולרים

אל על התבקשה להשיב לנוסעים כסף, אך עשתה את זה באיחור, ולכן נקנסה על ידי הרשויות בארה"ב. אמנם מצבה הוא פחות קשה יחסית מבין שש החברות שנקנסו בגין ביטולי טיסות או שינויים באופן קיצוני בין 2020 ל-2021
מערכת ice | 
טיסות בזול (צילום shutterstock)

אל על. חברת התעופה הישראלית הייתה אחת מבין שש חברות בינלאומית שנדרשו על ידי משרד התחבורה האמריקאי להחזיר סכום של כ-600 מיליון בסך הכל דולר לנוסעים שטיסתם בוטלה או שונתה באופן משמעותי.  אגב, אל על אומנם כבר שילמה את הקנס, אך היא שילמה אותו באיחור ולכן חויבה לשלם פיצויים. 


בנוסף, אותן חברות וגם הישראלית ביניהן, צוו לשלם קנסות בגובה מאות אלפי דולרים בגין השיבושים על פי CNBC. החקירה נפתחה לאחר שבשנים 2020-2021, בשיאה של מגפת הקורונה בעולם, אז שיעור גבוה מהתלונות שהגיעו למשרד התחבורה בארה"ב נגע להתנהלות החברות והמדיניות שלהן בעת ביטול הטיסות.
 



אם נתרכז באל על, היא התבקשה לשלם לנוסעים פיצויי עתק שמוערכים בעשרות מיליוני דולרים בסך הכל לצד קנס של כ-900 אלף דולר למשרד התחבורה בארצות הברית, קנס שהופחת בסופו של יום ל-450 אלף דולר בלבד. אבל יחסית מצבה הוא הפחות קשה מבין שש החברות.

אל המקום הראשון בדירוג הפיצויים לנוסעים עומדת חברת הלואו-קוסט המקומית Frontier, שתפצה נוסעים בסך 222 מיליון דולר וכמו כן נקנסה בסכום של 2.2 מיליון דולר על ידי משרד התחבורה של המדינה. אייר אינדיה שנקנסה ב-1.4 מיליון דולר במקום השני, אחריה TAP הפורטוגלית שתשלם 1.1 מיליון דולר, אארומקסיקו ואל על נקנסו ב-900 אלף דולר, ואוויאנקה ב-750 אלף דולר. 
מאל על נמסר בתגובה: "משבר הקורונה הוא הגדול והקשה ביותר בכל תולדות התעופה העולמית. ממשלות בעולם הבינו כי נדרש מהן לסייע במענקים, הלוואות וערבויות על מנת לאפשר לחברות התעופה לשרוד. בעקבות הקושי במתן החזר ללקוחות שטיסתם בוטלה בתקופת הקורונה, נפתחה לפני כשנתיים בעיצומו של משבר הקורונה בדיקה במשרד התחבורה של ארה"ב (DOT) בנושא עיכוב בהשבת כספים ללקוחות שטיסתם בוטלה".
עוד נמסר בהודעה: "אנו מדגישים כי אל על השיבה ללקוחות את כספם ולאחר שיח ארוך עם משרד התחבורה האמריקאי הגענו להבנות בנושא הקנס הסמלי אשר עומד בפועל 450 אלף דולר (לאחר שמחצית מהקנס המקורי נוכתה בגין כספים שהוחזרו גם ללקוחות שביטלו את הטיסות מרצונם ולא היו זכאים להחזר לפי הדין). כפי שהדגשנו בעבר, העיכוב בתשלום ללקוחות מקורו בהתמשכות המגעים לקבלת סיוע מהמדינה ועם השלמת המתווה ביצענו החזר ללקוחות".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה