משפט

חברת הקורקינטים חויבה לחשוף פרטי רוכבת שפגעה וברחה

בעל רכב שגילה כי רכבו נפגע על ידי רוכבת קורקינט חשמלי, פנה לחברת "ווינד" בבקשה לחשוף את פרטיה - אך זו סירבה. בית המשפט המחוזי פסק כי האינטרס הציבורי גובר על הגנת הפרטיות, וחייב לחשוף את הפוגעת
מערכת ice |  1
קורקינט (צילום ווינד)
בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע כי חברת השכרת הקורקינטים החשמליים "ווינד", חייבת לחשוף פרטי רוכבת שפגעה ברכב ונמלטה בלי להשאיר פרטים.
המקרה ארע לפני כשנה וחצי ברמת-גן. תושב העיר גילה בבוקר כי רכבו ניזוק קשות במהלך הלילה. הוא בדק במצלמת הדרך של הרכב, וראה רוכבת קורקינט חשמלי של "ווינד" מחליקה על הכביש, פוגעת ברכבו וממשיכה בדרכה.
בעל הרכב תיקן את רכבו במוסך בעלות 3,500 שקל ואז פנה לחברת "ווינד" בבקשה שתמסור לו את פרטי הרוכבת. אולם החברה סירבה לחשוף את הפרטים מטעמי חוק הגנת הפרטיות. גם לאחר שהגיש תלונה במשטרה, התעקשה "ווינד" כי תחשוף את הפרטים רק בצו מבית המשפט.

בעל הרכב הגיש תביעה לבית משפט השלום בתל אביב, אולם באפריל השנה תביעתו נדחתה בנימוק שאין בדין הישראלי הסמכה לבית המשפט לחייב את החברה למסור פרטים של צד שלישי.
בעל הרכב לא ויתר והגיש ערעור לבית המשפט המחוזי, והשופטת נועה גרוסמן פסקה כי במקרה הנ"ל גובר האינטרס הציבורי לביטחון רכוש, ולכן אין להחיל למקרה את חוק הגנת הפרטיות.
"מזיק שאינו מוכן לשאת באחריות לנזק אותו גרם בהיחבא, ומסתלק מן הזירה מבלי להותיר את פרטיו, יוצא נשכר. הדעת אינה סובלת זאת", כתבה השופטת בפסק הדין, "כאשר הטכנולוגיה מאפשרת זיהוי המזיק – יש לאפשר לו זאת. זהו אינטרס ציבורי מובהק. יידע כל אדם, כי רכושו אינו הפקר, יידע כל מזיק, כי עליו להיזהר ברכוש חברו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קורקינט
    שלמה 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לשופטת,כך יראו האחרים ויילמדו,ההגנה צריכה להיות לטובת הניזוק ולא לטובת המזיק.
    סגור