דעות

המערב הפרוע של אופניים וקורקינטים חשמליים

כיום יש לפקחים סמכויות אכיפה נרחבות כנגד רוכבי קורקינטים חשמליים. כך למשל הקנס על נסיעה ללא קסדה הוגדל לאלף שקלים. מדובר בצעדים שננקטו במטרה להגדיל את ההרתעה, אך האכיפה לא קיימת והמטרה אינה מושגת
ח"כ אלינה ברדץ'-יאלוב |  5
ח"כ אלינה ברדץ'-יאלוב (צילום רמי זרנגר)
"רוכב קורקינט חשמלי בן 24 נהרג מפגיעת רכב בעפולה", כותרת זו הופיעה במספר אתרי חדשות ביום כתיבת מאמר זה ומיד תפסה את תשומת ליבי. מעבר לתנחומים שאני שולחת מכאן למשפחתו של ההרוג, אני רוצה להזכיר שזהו הרוכב ה-11 שנהרג מתחילת השנה. בנוסף לכך, על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2021 כ-3,622 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים במעורבות אופניים וקורקינטים חשמליים. מדובר על ממוצע של עשרה אנשים בכל יום, כאשר ארבעה מתוכם מגיעים לאשפוז. אלו נתונים מדאיגים וחסרי תקדים.
ואני שואלת אתכם הקוראות והקוראים - כמה פעמים ראיתם בדרכים רוכב קורקינט ללא קסדה שמסיע אדם נוסף? אני רואה את התופעה הזו כל יום ולפעמים מספר פעמים ביום. אך מה שמעולם לא ראיתי זה רוכב כזה שנקנס או נעצר. גם נסיעה פרועה של רוכבי קורקינטים במדרכה או בכביש, זוכה לעיתים רחוקות מאוד לתשומת לבם של רשויות האכיפה.
לפני כשלושה חודשים ולאחר מאבק ממושך, הועברו סמכויות אכיפה נוספות לפקחים העירוניים. בעבר יכלו פקחים עירוניים לאכוף רק רוכבים שנוסעים על המדרכה וכיום יש להם את הסמכויות לאכוף גם רוכבים על שבילים, רוכבים עם אוזניות, ללא קסדה או כאלו שמרכיבים אדם נוסף. בנוסף, הקנס על נסיעה ללא קסדה הוגדל מ-250 שקל לאלף שקלים. באותו סכום יקנסו רוכבים מתחת לגיל 16 ועל שימוש בכלי לא תקני.
מדובר בצעדים חשובים שננקטו במטרה להגדיל את ההרתעה ולשפר את הציות לחוק, אך לצערי האכיפה לא קיימת והמטרה אינה מושגת. הקנסות עלו, הסמכויות קיימות - אבל משטרת התנועה והפקחים העירוניים כמעט לא מבצעים אכיפה והכאוס ממשיך להכתיב את הטון.
 
במקביל לכך, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מתרכזים בהסברה וקמפיינים לצמצום תאונות הדרכים במעורבות רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. אני מאמינה שזהו צעד לא מספיק יעיל. בזמן חירום נדרשים צעדי חירום והמאבק בתאונות הדרכים במדינת ישראל הוא מצב חירום – כזה שמצריך פעולות מידיות ולא גרירת רגליים.
את פעולות המנע צריך למקד בשיפור תשתיות, הגברת האכיפה והחמרת הענישה. מדובר במאבק לאומי וגם ברמת הרשויות העירוניות אני קוראת לבעלי הסמכויות בכל רשות להקצות פקחים נוספים למיגור התופעה ולנתב את התקציבים הפנימיים לטובת סלילה של שבילי רכיבה יעודיים.
המערב הפרוע של קורקינטים ואופניים חשמליים לצערנו גבה וממשיך לגבות חיים. המחויבות להצלת חיי אדם צריכה להתחיל קודם כל אצל האדם הפרטי, שחייו וחיי הזולת יקרים לו. אך אסור לנו להסתמך רק על המודעות והאחריות האישית של כל רוכב. עלינו לנקוט כמדינה בכל האמצעים העומדים לרשותנו ולצמצם ככל הניתן את תאונות דרכים במעורבות אופניים וקורקינטים חשמליים.
הכותבת היא ח"כ מטעם מפלגת ישראל ביתנו ויו"ר השדולה למניעת תאונות דרכים בכנסת
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הפך להיות סכנת נפשות להולכי רגל. חייבים לעשות מסלולים (ל"ת)
    אורח 09/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    דווקא נסיעה ללא קסדה זה הבעיה האחרונה הרלוונטית
    גילה 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נסיעות שלא לפי הכללים ושמסכנות אחרים הן הבעיה. קסדה או לא קסדה, זה מה שאכפת לך? רק מראה כמה רדודה ההתעסקות בנושא, רק "לרכוב" על הגל של אנטי דו-גלגלי, זה הכל.
    סגור
  • 2.
    במקום לסלול יותר שבילי אופניים
    ד.ש 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולא להלחם באזרח אלה לשפר, הולכים לדרך הקלה והפופוליסטית תראו מה קורה בברלין - בכל כביש ראשי מסלול לקורקינטים
    סגור
  • 1.
    הח"כים והתקשורת רודפי הכפופוליזם שותפים על מלא להרג
    רונן זינגר 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 3
    בגלל תאונה או שניים בשנה בין רוכב קורקינט להולך רגל הורדתם את רוכבי הכלים החשמליים לכביש ואתם רוצחים אותם. אני נוסע על המדרכה ומוכן לכל עימות , גם אלים מול פקח . לא אקריב את חיי כי בא לכם טוב בכותרות
    סגור
  • הולכי רגל פוחדים ללכת על המדרכה בגללך ובגלל שכמותך! (ל"ת)
    רקפת 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור