משפט

איש עסקים ישראלי נמצא ללא רוח חיים בכלא היפני

איש עסקים ישראלי המואשם בהברחת סמים ביפן נמצא מת בתאו. מקורביו מאשימים את בכירי הכלא היפני אשר התעללו בו ולא שלחו אותו לטיפול רפואי, לו הוא נזקק בעקבות בעיות בליבו
מערכת ice |  1
כלא (צילום unsplash)
איש עסקים ישראלי כבן 60 נמצא מת שלשום (שני) בתאו בכלא בעיר יוקוהמה אשר ביפן. האיש, אשר הואשם בהברחת רבע טון קריסטל מת' מדרום אפריקה בשווי כולל של כחצי מיליארד שקל. ממשפחת המנוח מאשימים כי הוא לא קיבל טיפול רפואי ואף זכה להתעללות קשה מצד הסוהרים במתקן.
שמעון איפרגן מאתר mako מפרסם שהסיבה בגינה ישב הישראלי במאסר הינה בגין חשד שהיה מעורב באחת מהברחות הסמים הגדולות ביותר בתולדות יפן. הסמים, שהועברו במכולה על אניה מדרום אפריקה לנמל יוקוהמה, נתפסו על ידי פקידי המכס והשוטרים המקומיים אשר קיבלו מידע מוקדם. הישראלי נתפס במקום האירוע עם עוד אדם ועל פי החשד היו אמורים להעביר את הסמים לידי אנשי ה"יאקוזה" – המאפיה היפנית.

בכלא מצבו הבריאותי של איש העסקים התדרדר וסבל מבעיות בליבו. "הסוהרים בכלא התעלמו מכל הפניות שלו לקבל טיפול רפואי הולם. פשוט התעללו בו עד שמת. התנהגו אליו באכזריות רבה. הוא קיבל יחס תת אנושי", סיפר אחד המקורבים לישראלי.
פניותיו להנהלת הכלא שחייו בסכנה ממשית ויש לאשפזו לא נענו ולבסוף הוא מת ממחלת לב. "רופאים רבים מומחים ללב התריעו שיש להוציא מהכלא לצורך שיקום לב וטיפול פיזיותרפיה... הם ידעו טוב מאוד שימיו ספורים אם לא יוציאו אות ומהכלא לצורך טיפול בבית חולים אבל זה לא הזיז להם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היפנים צודקים וכך צריך להתייחס אל סוחרי סמים.
    אדיר 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היפנים צודקים.
    סגור