ויראלי

הלם: בלוגרית טיולים ואוכל נעצרה ונכלאה בכלא האיראני

בימים האחרונים מתברר כי בלוגרית טיולים ואוכל איטלקית נעצרה ונכלאה בכלא האיראני מסיבה שאינה ברורה בעת זו. הוריה של הצעירה מנסים להביא לשחרורה, בעוד שמשרד החוץ האיטלקי לא מנדב פרטים על ניסיונות החילוץ והאם בכלל קיימים כאלה
מערכת ice | 
כלא (צילום unsplash)
המהומות באיראן בעקבות מותה של מהסה אמיני בידי המשטרה האיראנית רק הולכות וגוברות. בעימותים בין המשטרה למפגינים יש בעת זו אינספור הרוגים ולא מעט עצורים, ביניהם גם עצורים זרים. אחת מן העצורים הללו היא בלוגרית טיולים ואוכל מאיטליה בשם אליסה פיפרנו שחגגה בטהרן את יום הולדתה ה-30 זמן קצר טרם מעצרה.
 

המקרה נחשף לאחר שאביה פרסם פוסט, שכבר נמחק, בו הוא מציג את שמה של בתו וכותב כי היא התקשרה אליו ולאמה וסיפרה שהיא עצורה מסיבה שאינה ברורה לה וכעת כלואה בכלא האיראני. בעת ההיא היא טענה כי מצבה היה טוב, אך היא ראתה שעמה שוהים אנשים שנמצאים בכלא כבר זמן רב ולכן היא חוששת ומבקשת עזרה.
כאמור הפוסט נמחק, כנראה בעקבות עידודה של ממשלת איטליה ומשרד החוץ שלה שככל הנראה מנסים לשחרר את אליסה משם. לטענת ההורים משרד החוץ ביקש מהם לא לדבר עם אף כתב על הנושא. 
טרם המעצר של פיפרני היא פרסמה נרחבות על המחאה המתקיימת באיראן ואף הדגישה את שיר ההתנגדות המוכר לפשיזם האיטלקי, שקיבל הכרה מחודשת לאחר צאת הסדרה 'בית הנייר', Bella Ciao. הפוסט האחרון שלה היה פוסט רפלקציה על יום הולדתה, אשר חגגה בטהרן וגם זה כבר הספיק להימחק. יחד עם זאת, לא ברור אם זו הייתה הסיבה למעצרה על ידי כוחות המשטרה.
כידוע, בימים אלו המצב באיראן הולך ומחמיר והמדינה ניתקה את מרבית אמצעי התקשורת והאינטרנט. משרד החוץ האיטלקי אישר את העובדה שפיפרני נעצרה אך סירב לנדב מידע באשר לניסיונות שחרורה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה