משפט

ישראל ייסדה הסכם חופש מידע חדש: אלה המדינות השותפות

טקס החתימה על יסוד השותפות הבינלאומית של מדינות אסיה התקיים היום, לרגל ציון היום הבינלאומי לחופש המידע, בהשתתפות נציגי הפיליפינים, טאיוואן, סרי-לנקה, קמבודיה, איי המלדיביים וישראל
מערכת ice |  1
אבטחת מידע וסייבר (צילום pexels, freepik, pixabay)
ישראל הצטרפה כאחת המייסדות של שותפות חופש מידע של מדינות אסיה. טקס החתימה על יסוד השותפות הבינלאומית של מדינות אסיה התקיים היום, לרגל ציון היום הבינלאומי לחופש המידע, בהשתתפות נציגי הפיליפינים, טאיוואן, סרי-לנקה, קמבודיה, איי המלדיביים וישראל.
היום (רביעי) יצאה לדרך שותפות בינלאומית אזורית בתחום חופש המידע: "שותפות חופש המידע של מדינות אסיה", אשר מדינת ישראל שותפה בה כאחת המייסדות לצד מדינות הפיליפינים, טייוואן, סרי לנקה, איי המלדיביים וקמבודיה. מטרת השותפות, אשר יצאה לדרך על רקע ציון היום הבינלאומי לחופש המידע, היא יצירת שיתופי פעולה ברמה הבינלאומית-אזורית בתחום חופש המידע, לשם הגברת יישום חוק חופש המידע במדינות החברות, חיזוק ערך השקיפות וכיו"ב. נציגתה של ישראל ומי שהובילה את המהלך היא היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים.
כיום, קיימים ארגונים אזוריים בינלאומיים נוספים כגון באמריקה הלטינית ובאפריקה לקידום אזורי של חופש המידע, ועל רקע זה החלה יוזמה של מדינת הפיליפינים ליסוד שותפות אזורית דומה של מדינות אסיה, ופניה בעניין זה התקבלה לאחרונה ביחידה הממשלתית לחופש המידע, במשרד המשפטים. הרעיון בבסיס היוזמה היה לפנות לגופי חופש מידע רשמיים במספר מדינות מצומצם שיביעו רצון, ולייסד שותפות אזורית בינלאומית שבו לכל מדינה תהיה מעמד של מייסדת ולאחר מכן לאפשר הצטרפות של מדינות נוספות ביבשת אסיה, לפי כללים פורמליים שהמייסדים יחליטו עליהם.
עו"ד שלומי בילבסקי, ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים: "ייסוד השותפות והפנייה לישראל להצטרף ליוזמה היא  תחילתה של דרך שבהמשך לה יצטרפו מדינות נוספות כאשר לישראל יהיה מעמד מוביל מתוקף היותה אחת המייסדות. אני מאמין שיש להושיט יד לכל יוזמה להגברת השקיפות, גם במישור הבינלאומי, בין אם מדובר במדינות מפותחות או מתפתחות, ורואה בכך הזדמנות מצוינת לשתף ולמנף את פועלה הרב של היחידה בנושא חופש המידע ואפשרות להנחיל את הידע הרב שהיא צברה, כמו גם ללמוד מאתגריהן של מדינות אחרות. יסוד השותפות מוכיח שערך השקיפות וחופש המידע הוא ערך שיכול לשמש כגשר בין מדינות שונות ואנו משוכנעים שלשותפות יש פוטנציאל רב במישורים רבים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חופש המידע בישראל
    חיים 09/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שישראל הולכת לפעול במזרח אסיה עדיף שתטפל קודם לכן בחופש המידע בישראל שהוא מוגבל ביותר, לא נגיש או אמצעי לגידול בהכנסות הגופים החייבים במסירת מידע לציבור.
    סגור