משפט

"החלטת השופט כמשפט סדום, לא מזכירה את הדין הישראלי"

ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית התייחס היום בפייסבוק לסיפורה הקשה של פינה ברדיצ'אנסקי בת ה-74, שבעלה אדוארד נרצח בידי אנשי ביטחון פלסטינים ב-1999. הפיצויים שנפסקו לה מעוכבים מזה שנים בהליכים סבוכים 
מערכת ice | 
שמחה רוטמן (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
חבר הכנסת שמחה רוטמן פירט היום בחשבון הפייסבוק שלו את סיפורה של פינה ברדיצ'אנסקי, שבעלה אדוארד נרצח בידי אנשי ביטחון פלסטינים ב-1999. רוטמן פרש את השתלשלות העניינים והלין על העיכוב הבלתי נגמר בקבלת הפיצויים שנפסקו לזכותה. לאחרונה נודע כי בית המשפט העליון הורה לעכב תשלום בסך 130 מיליון שקלים למשפחות שכולות מהאינתיפאדה השנייה.
מתוך הפוסט של חבר הכנסת רוטמן:
"בשעות הבוקר המוקדמות של יום 7 לאוגוסט 1999 יצא אדוארד ברדיצ'אנסקי ברכבו מהישוב סאנור צפונה אל ביתו שבקרית עקרון. באחד העיקולים בכביש הוא טעה והגיע למחסום של כוחות הביטחון הפלסטינים, בסמוך לכפר עג'ה. אנשי הביטחון הפלסטינים שאיישו את המחסום רצחו את אדוארד בשניים מתוך ארבע מיתות בית דין. הם נסעו עמו למטע זיתים הסמוך למחסום, שם לקחו ממנו את נשקו האישי וירו בו למוות, באמצעות הנשק האישי שלו.
"חיות האדם הללו, במדים של הרשות הפלסטינית, לא הסתפקו בכך ומיד בסמוך לאחר מכן הם שרפו את הרכב יחד עם גופתו של אדוארד. אדוארד הותיר אחריו את אשתו פינה, כיום בת 74, ושני בנים. פינה מספרת שאיש החברא קדישא אמר לה אז שהוא מעולם לא ראה מקרה קשה כפי שראה את "גופת" בעלה האהוב. אני חוסך ממכם את התיאור המדויק.
"על פינה, אישה מקסימה וחזקה, עברו תלאות רבות וקשיים שרובנו, תודה לא-ל, לעולם לא נדע. חלקים מגופת בעלה נלקחו בלא רשות המשפחה על ידי המכון לרפואה משפטית באבו כביר ולבסוף נקברו בהלוויה שניה שנערכה לבעלה. היתה גם הלוויה שלישית בהמשך, אבל בניגוד לבית המשפט הישראלי ולשופט יצחק עמית, אין לי את כל הזמן שבעולם, אז נעצור כאן.
"מריחת הזמן בנושא הזה מצד מערכת המשפט הישראלית היא לא פחות ממטורללת. תביעה הוגשה כנגד הרשות הפלסטינית בבית המשפט המחוזי בירושלים בשנת 2006. בשנת 2019 13 שנים מאוחר יותר (!) , ניתן פסק דין הקובע את אחריותה של הרשות הפלסטינית, ולפני כחודשיים, 16 שנה אחרי תחילת הסאגה המשפטית סוף כל סוף, ניתן פסק דין הקובע את סכום הפיצוי (העלוב, יש להודות, אבל זה גם עניין אחר) המגיע ליורשיו של אדוארד המנוח.
"פינה בת ה-75 כבר אינה בשיא כוחה וכל בקשתה הוא לראות מעט מן הצדק שבית המשפט הישראלי יוכל אולי לתת לה, ומאז פסק הדין היא ממתינה יום אחרי יום לקבלת סכום הפיצוי דרך מערכת ההוצאה לפועל, בעבודתם של עורכי דינה המסורים מארגון "שורת הדין".
"תראו את הפרסום המזעזע הזה: שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, נתן החלטה חריגה ביותר למתן צו עראי האוסר על כל פעולה למימוש פסק הדין. (כאמור, אנחנו כבר יותר משני עשורים אחרי האירוע, כך שהמילה "עיכוב ביצוע" מקבלת משמעות טראגית).
"נקווה שהגב' ברדיצ'אנסקי לא תעבור מן העולם עד סיומם של ההליכים המשפטיים, ונקווה שהשופט עמית יתקן את החלטתו המזכירה את משפט סדום יותר מאשר את הדין הישראלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה