משפט

סכנת הצפות באיילון: זו החוליה שעוכבה לחקירה

המשטרה הירוקה ומשטרת ישראל עצרו אתמול מספר חשודים בכריית ובהעמסת עפר לא חוקית לנחל איילון "פגיעה חמורה בסביבה שעלולה להוביל לנזק ליישובים הסמוכים ולסביבה"  - אלה כלי הרכב שהוחרמו
מערכת ice | 
הנתיב המהיר (צילום יוסי זליגר / פלאש 90)

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל פעלו אמש (רביעי) מול מספר גורמים העוסקים בכריית ובהעמסת עפר לא חוקית, אשר על פי החשד השליכו כמויות עפר גדולות לנחל איילון בסמוך לגנות והסבו נזק סביבתי נרחב.


במסגרת זאת, עוכבו ונחקרו 7 חשודים ומספר חשודים נוספים יזומנו לחקירה בימים הקרובים. בנוסף, תפסו הכוחות 4 משאיות, באגר ושופל נפתחה  חקירה פלילית.


על פי החשד, החשודים עוסקים בכרייה ושינוע עפר באופן לא חוקי וללא האישורים הנדרשים, ובאמצעות משאיות ללא רישיון שינוע השליכו את תכולת המשאיות אל ערוץ נחל איילון ואל השטחים הסמוכים לערוץ הנחל, תוך פגיעה בסביבה ובניגוד לחוק.


על פי הערכות, החשודים פעלו במשך שבועיים ושינעו מאות משאיות, ובכך הפרו חוקי שמירת ניקיון ורישוי עסקים. פעילותם של החשודים הובילה לסכנה לישובים הסמוכים מפני הצפות של נחל איילון, אשר נסתם כתוצאה מהשלכת העפר הפיראטית.


יוסי בר, מנהל המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, מסר: "החשדות החמורים המיוחסים לחשודים הם הפרה בוטה של החוק, תוך פגיעה חמורה בסביבה שעלולה להוביל לנזק ליישובים הסמוכים ולסביבה. הפעילות הביאה לעיכוב המעורבים המרכזיים לחקירה, הפסקת העבירות ותפיסת הכלים ששימשו על פי החשד לביצוען. זו דוגמה נוספת לכך שיש השקה קבועה בין העבריינות הסביבתית לתחומי פשיעה נוספים, לרבות עבירות תכנוניות, שמולן יש לפעול ביד נוקשה באופן מתואם ומשולב כפי שנעשה במשותף"

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה