משפט

המחוזי אישר תוכנית בנייה, ואלו שתי הערים שערערו

עיריית הרצליה ועיריית רמת השרון ערערו לבית המשפט העליון כנגד פסיקת בית המשפט המחוזי לאשר בנייה במתחם תע"ש. ומה התקדים עליו התבססו?
מערכת ice | 
ראש עיריית הרצליה משה פדלון (צילום משה שי/ פלאש 90)
עיריית הרצליה הגישה יחד עם עיריית רמת השרון ערעור לבית המשפט העליון נגד פסיקת בית המשפט המחוזי לאשר תכנית לבנייה בתע"ש. שטחי תע"ש סבלו בעשורים האחרונים מזיהום קרקע קשה בעקבות פעילות של התעשיות הביטחוניות במקום. כתוצאה מכך, אף זוהמו מי הבארות באזור השרון.
הערעור נתלה בין השאר בתקדים שנקבע באקו-פארק אפולוניה לפיו: "בית העליון הכיר בכך שלא ניתן לקדם תכנון ביחס לקרקע החשודה כמזוהמת מבלי שנערכו בדיקות מקיפות לאבחון הזיהום הקיים, הערכת הסיכונים העלולים לנבוע מכך וההשלכות העשויות להיות לכך על התכנון. בכך ביקר בית המשפט העליון את האינטרס של בריאות הציבור ושל תכנון כולל וראוי, על פני אינטרסים שונים כגון אינטרס כלכלי וקידום תכנית במהירות האפשרית".

באחרונה אישרה הוועדה המחוזית תכנית צל על בסיסה ניתן יהיה לאשר תוכניות לבניית 36 אלף יח"ד דיור במתחם וזאת לפני שבוצע סקר מקיף למיפוי זיהום המים והקרקע במתחם ותסקיר השפעה על הסביבה.
לטענת עיריית הרצליה מדובר בתכנון בעיניים עצומות, קודם מתכננים ומקבעים מציאות תכנונית ורק אח"כ ייעשו הבדיקות שיבחנו את הזיהומים והסיכונים הקיימים. כך למעשה המדינה אישרה תכנית הממקמת את השימושים הרגישים ביותר – כגון מגורים, דווקא באזורים החשודים כמזוהמים ביותר
 
בקשת העירייה היא שלא יקודם כל תכנון באזור תע"ש השרון טרם ביצוע הסקר. לטענתה: "לא ניתן היה לאשר את התוכנית ללא עריכת תסקיר השפעה על הסביבה בהתאם להוראות הדין, התוכנית מאפשרת הוצאת היתרי בניה לאתרים לטיפול בפסולת מסוכנת ובזיהומים הקיימים, כל זאת מבלי שנערכו הבדיקות הסביבתיות הנדרשות, ועל כן כלל לא ניתן היה לפטור מעריכת תסקיר".
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אומר: "אני מתנגד להפוך את תע"ש למתחם בנייה, שבתנאים הקיימים - עלול לסכן חיי אדם. הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש בסוגיית הבנייה בתע"ש. לנו,  הרשויות, קיימות אופציות רבות נוספות להגדלת היצע הדיור. מדובר במתחם מזוהם, ובהתחשב במשבר האקלים, חשוב לשמור את המקום ככזה שיכול לשמש כפארק מטרופולוני וריאה ירוקה של אזור השרון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה