משפט

הונאת ענק בישראל באמצעות קריפטו: היזהרו מקבוצת הטלגרם הזו

יחידת הסייבר בלהב 433 ביצעה מעצר של 3 חשודים בגין הונאות בתחום המטבעות הקריפטוגרפים (מטבעות דיגיטליים) באמצעות הפלטפורמה החברתית
מערכת ice |  1
מטבעות קריפטוגרפים, טלגרם (צילום vecteezy, unsplash)
במסגרת המאבק בפשיעה המקוונת בתחום המטבעות הדיגיטליים, יחידת הסייבר בלהב 433 ביחד עם יח' הסייבר במחוז מרכז, ניהלו חקירה סמויה במהלכה, הצליחו חוקרי היחידה להתחקות אחר שלושה חשודים שביצעו הונאות נגד אזרחים תמימים בהיקף של עשרות אלפי שקלים.
עפ"י החשד, באמצעות רשת הטלגרם, הציעו החשודים לרוכשים פוטנציאלים לרכוש מטבעות דיגיטליים, תוך שהם מפתים אותם ומציעים שער חליפין נמוך ממחיר השוק. מתוך חומרי החקירה שהצטברו, עולה כי החשודים שביצעו את העסקאות מול הרוכשים, קיבלו את הכסף ושלחו לרוכשים אישור פיקטיבי על העברת מטבעות דיגיטליים בתמורה, כאשר בפועל לא בוצעה כל העברה של המטבעות כפי שסוכם.

היום, לאחר פעילות מאומצת והמעבר לחקירה גלויה עוכבו שני חשודים ונעצרו 3 (19,20,20) תושבי ראשל"צ בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והתחזות כאדם אחר.
החקירה מנוהלת במשטרת ישראל בשת"פ מצ"ח ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. ככל שידרש במסגרת החקירה, החשודים יובאו היום לדיון בבקשה להארכת מעצר בבימ"ש השלום בראשל"צ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תבדקו אותם שוב
    עקצו אותי 10/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נעקצתי השבוע בטלגרם למי פונים..
    סגור