כסף וצרכנות

שיטת עוקץ חדשה? אלה הפרסומים שיש להיזהר מהם

שיטות עוקץ רבות ומתוחכמות התגלו בחודשים האחרונים, מעוקץ הביט האחרון והעוקץ על גבי דואר ישראל. כעת יש חשש לשיטת עוקץ חדשה שמסתובבת ברחבי הרשתות החברתיות
מערכת ice |  4
שיטת עוקץ חדשה (צילום freepik, pexels)
שיטות העוקץ בחודשים האחרונים הולכות וצצות בכל כמה שבועות, כשחוליות הנוכלים מוצאים שיטות חדשות ויצירתיות למהלך ה"תמים הבא". אחרי זיופי הודעות מדואר ישראל וחברת החשמל, עכשיו נחשפת שיטה פשוטה בהרבה: ניצול בקשת תרומה באמצעות פוסטים פשוטים ברשתות החברתיות.
בשבועות האחרונים שוכפל פוסט בקבוצות קהילתיות שונות, בו פונה בחורה המציגה את עצמה כחד הורית בבקשה לסיוע בתשלום חשבון החשמל אחרי חודש חגים קשה. "מתביישת לבקש עזרה אבל לצערי זה המצב חודש ללא עבודה , התפשרתי על עבודה רק שיהיה אוכל על השולחן ולצערי הגיע השביתה של המעונות אני אם חד הורית אין לי מאיפה לשלם את חשבון החשמל הייתי צריכה לבחור מה לשלם חשמל או שכירות , והעדפתי לשלם שכירות שלא יחסר לקטנה קורת גג אשמח לעזרה ממי שיכול כל שקל יעזור לשלם את החשבון". כותבת המבקשת.
מדובר בפוסטים מוכרים של בקשות תרומה, ובהתאם לכך גולשים רבים הגיבו וביקשו פרטים לתשלום. הפרופיל הפנה את הגולשים לפרטי ביט בהודעות הפרטיות, וכך למעשה תרמו הגולשים למבקשת. אלא שאותו פוסט התחיל להופיע כעבור מספר שבועות בקבוצות נוספות בפייסבוק ועורר חדש שכנראה מדובר בסחיטת תרומות שלא לצורך אמיתי, ולמעשה לעוקץ של התורמים. נציין כי ייתכן ומדובר בפוסט אמיתי שהתגלגל לידיים של העוקצים שזיהו את הפוטנציאל.
יחד עם זאת לעומת שיטות העוקץ האחרונות שדווחו ובהם סחיטת פרטי אשראי ומשיכת סכומים גבוהים, קבלת סכום בביט לא מעמידה את אמצעי התשלום או הונו של התורם בסכנה מעבר לסכום שבחר להעביר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עוקץ
    דור 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעולם אינני מגיבה למספר שאינני מכירה.
    סגור
  • 3.
    אנשים כאלה
    ניקו 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריכים למות.פשוט מאוד.אחד כזה אני יורה בו מחסנית בן זונה שרמוטה
    סגור
  • 2.
    עוקץ
    רונית 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אלי מגיעות כל מיני הודעות sms הזויותהאחרונה. אתמול קיבלתי הודעה שכרטיס max מוכן לשימושך עם קוד אימות. כמובן לא התייחסתי לכל השטויות? בבקשה תעדכנו את היקרים לכם שלא יפלו במלכודת.
    סגור
  • 1.
    חיים בעולם מגעיל
    דודו 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שבוא אחוז גבוה של נוכלים שרוכבים על הגב של הנזקקים והופך לסובב את הגב למיסכנים
    סגור