משפט

הספין של לוינסון? ימחק את הציוצים נגד ישראל זיו וישנה את המאמר נגדו

האם חיים לוינסון ניצח או הפסיד בתיק תביעת המיליונים של ישראל זיו? מוקדם יותר פרסם העיתונאי כי לכאורה ניצח את האלוף במיל': "מיזם התביעה התנפץ בבית משפט", אך הסדר הטיעון מראה תמונה אחרת
מערכת ice |  8
חיים לוינסון וישראל זיו (צילום משה שי ומרים אלסטר פלאש 90)
תביעת המיליונים של האלוף (במיל') ישראל זיו שהוגשה לפני כשבועיים כלפי חיים לוינסון ועיתון הארץ, הגיעה היום להכרעה בבית המשפט. התביעה על סך חמישה מיליון שקל נסגרה בהסדר טיעון, בניגוד למה שטען לוינסון מוקדם יותר ברשתות החברתיות, הוא ייאלץ לשנות את טור הדעה שבגינו נתבע.
בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בת"א מוקדם יותר היום אצל השופטת חדווה וינבאום-וולצקי נקבע כי בסוף המאמר תופיע תגובת ישראל זיו ללא עריכה ושינוי של העיתון. בנוסף הארץ ולוינסון ייסוגו מהכינוי "סוחר נשק" כלפי זיו, ומהטענה כי זיו קידם לכאורה עסקי סחר בנשק באמצעות הפרשנות שהעניק באולפן חדשות 12 במהלך מבצע ״שומר החומות״.
מלבד זאת, בכתבה המתוקנת יאלץ לוינסון להוסיף את העיסוק של 'יועץ ביטחוני' בצמוד לשמו של זיו. והדבר החמור ביותר הוא שהעיתונאי יאלץ למחוק את הציוצים נגד האלוף במיל' שפרסם במהלך חודש מאי. השינויים במאמר ומחיקת הציוצים יצטרכו להיעשות בתוך שלושה ימי עבודה מהיום. עיתון הארץ יצטרך לפרסם את המאמר המתוקן  באתר האינטרנט שלו ובפייסבוק.

הציוצים שלוינסון ייאלץ למחוק
בעקבות הציוצים החדשים של לוינסון מוקדם יותר היום, בהם לא ציין את ההסכם שנחתם בבית המשפט, נשלח לעורכת הדין של הארץ טלי ליבליך מכתב התראה האומר שהעיתונאי סילף את ההסכמה שאליה הגיעו הצדדים ובכך שהפיץ את המאמר מחדש בגרסתו הקודמת, נוצרה עבירה חדשה של לשון הרע ושל ביזיון בית המשפט. במכתב צוין כי לוינסון מחויב להסיר בנוסף את הציוץ החדש.
מקורבים לישראל זיו מסרו ל-ice כי: "אם הארץ ולוינסון ינהגו בניגוד לסיכום, ישראל זיו ישקול את צעדיו מחדש. הסיכום הוא נסיגה מוחלטת מהכינוי סוחר נשק". עוד הוסיפו המקורבים: "כנראה שלוינסון, מתוך חרדה לשמו שדי התבזה כאן מנסה לעשות ספין. כרגע הוא מסכן את עצמו ואת הארץ בתביעת ביזיון בית המשפט."
מחיים לוינסון נמסר: "מחמישה מיליון לאפס - תשאלו את ישראל זיו כיצד. מקווה שהייעוץ שנתן במדינות שונות היה יותר מוצלח מהיעוץ המשפטי שקיבל בתביעה הזו".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אז איך אתה ישן בלילה עיתונאי קטן ?
    סמדר אדמון 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לוינסון, כשאתה שם את עצמך מול ישראל זיו - אתה לא מרגיש בושה ? או שהרצון לפרסום כל כך מפעפע בך שאתה מוכן גם להציג אלוף מעוטר בצה״ל כאוייב העם, התבלבלת, תתבייש.
    סגור
  • 4.
    לוינסון תתבייש וחדל להטריד
    יעל לשם אדמוני 06/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 3
    רק הכותרת לוינסון מול זיו עשתה לך את זה הא ? מי הוא ומי אתה ? מה הוא עשה ויעשה ומה אתה עשית ותעשה קצת כבוד, קצת ענווה, קצת חוכמה לא תזיק לך חבר .
    סגור
  • 3.
    לוינסון - צניעות לא תזיק לך
    רונית 06/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ישראל זיו - מלח הארץ אלוף מוערך ומעוטר איך זה שכל עיתונאי זב חוטם שכל מה שעשה בחיו זה לכתוב - יכול בכלל להעביר ביקורת על אדם שכל כולו תרומה למדינה , קצת צניעות מר לוינסון כולך קשקשן מילים בחייך - מי שמך ?
    סגור
  • 2.
    מקורבים לזיו?
    גנור 06/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על הכתבה היה צריך להוסיף את הכיתוב "חומר מקודם". כל כך חד צדדי אפילו בערוץ 20 מקפידים יותר על הגינות מינמלית.
    סגור
  • זו האמת - גם זה לא מתאים ?
    יעלה 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כשהעיתונאי הקטן כותב שהוא ״ניצח״ במשפט, כדאי שמישהו ידייק אותו, הכתבה הזו מציגה את האמת , אם נאמרים דברים טובים ונכונים זה צריך להיות ״מטעם״ ?׳ מאיפה מגיע הרוע הזה ?
    סגור
  • 1.
    חיים לוינסון.... תתבייש ככה לדבר לאלוף בצה"ל! (ל"ת)
    אווה היידריך 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • אווה צודקת
    רוית הנגבי 06/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נכון מאוד - זה מה שקורה שכל טמבל יכול לכתוב בעיתון
    סגור
  • שמת לב לשם משפחתה? קצת אירוני מה שכתבת :) (ל"ת)
    ניקי 06/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור