משפט
לקסוס בהסכם פשרה: כמה פיצוי לכל לקוח?
במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגד מותג היוקרה, הוסכם כי כל בעלי לקסוס בשנים המסוימות יקבלו פיצוי כספי. כמה יקבלו התובעים ובאי כוחם?

3.5 שנים לאחר שהוגשה תביעה ייצוגית נגד מותג רכבי היוקרה לקסוס, אישר בית הסמפר את הסכם הפשרה אליו הגיעו הצדדים. התביעה עסקה בתופעה שבה התקלף ציפוי מסך המולטימדיה ברכבי לקסוס שנמכרו בין השנים 2013-2018.
התובעים טענו כי ברכבים הללו הותקן פאנל מולטימדיה פגום, שכן בחלוף הזמן מתקלף ממנו הציפוי נגד השתקפות המודבק על המסך או שנוצרות בו בועות אוויר או סימני ניגוב. הם טענו כי התקלה גרמה לפגם אסתטי וכן לפגם בטיחותי הנובע מהקושי לצפות במסך והחשש להסתנוור ממנו.
לקסוס טענה מנגד כי אין כל פגם במסך ובטח לא כזה שהוא תקלה בטיחותית. וכי אם הופיעו שינויים במסך, הם נובעים מבלאי טבעי הנובע מחלוף הזמן ומחשיפת המסך לקרינת שמש, לחות, שריטות ושימוש בחומרי ניקוי שונים.
הצדדים ניהלו משא ומתן ולבסוף הגיעו להסכם ולפיו כל בעל רכב לקסוס מהשנים הללו יהיה זכאי ל-275 ש"ח, אשר ימומשו במרכזי השירות של לקסוס, עבור טיפולים או תיקונים שונים. מדובר בלמעלה מ-1,500 רכבים.
עוד נקבע כי שלושת התובעים יקבלו ביחד 10 אלף ש"ח. ואילו עורכי הדין יקבלו 80 אלף ש"ח פלוס 1.5 אלף ש"ח הוצאות. "בהתחשב במספר הרכבים, בגילם, בסיכוני ההליך, בסיכויים, בקושי בבירור המחלוקת ובהוכחת ליקוי שחורג מבלאי סביר ושמצדיק פיצוי מעבר לתקופת האחריות או ההתיישנות, ובעלויות ניהול ההליך, נמצא כי סיום המחלוקת בהסדר הפשרה שהושג הוא הדרך היעילה וההוגנת לסיום ההליך", כתב השופט ואישר את ההסכם.
עוד ב-
רק לאחרונה פרסמנו על מספר חברות שנדרשו לפצות צרכנים במסגרת תביעה ייצוגית. כך למשל, רשת השיווק של רמי לוי התחייבה לפצות את לקוחותיה בכמעט חצי מיליון ש"ח במסגרת הסדר פשרה בתביעה. רשת סופר פארם הסכימה לתרום מוצרים בסכום של 3 מיליון ש"ח. וגם מספר רשתות קרמיקה ישלמו סכום של 13 מיליון ש"ח.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה