משפט

עזרו לחמאס? קבוצת הסייבר המסוכנת בעולם תקפה בישראל ב-7.10

משרד המשפטים האמריקאי הגיש כתב אישום נגד קבוצת האקרים מסודן אשר מאושמת בשיבוש מערכות ההתרעה ישראליות בבוקר ה-7 באוקטובר. בכתב התביעה נטען: "קבוצת הסייבר המסוכנת ביותר בעולם"
מערכת ice | 
מחבלי חמאס (צילום מתוך "דו"ח רולניק" באדיבות כאן 11)
משרד המשפטים האמריקאי הגיש לאחרונה כתב אישום נגד שני אחים סודנים בעקבות האשמות שביצעו מתקפת סייבר על מערכות ההתרעה של ישראל במהלך שעות הבוקר של ה-7 באוקטובר עם תחילת המתקפה של מחבלי חמאס. 
על פי פרטי כתב אישום שהוגש בקליפורניה, ונחשף רק השבוע ב-"ניו יורק טיימס", השניים מואשמים בהפעלת קבוצת האקרים העונה לשם "אנונימוס סודן". אותה קבוצה, ביצעה מתקפת DDoS (מניעת שירות מבוזרת), כנגד שתי חברות פרטיות אשר מספקות אפליקציות מקוונות להתרעה למשתמשים ישראלים. הקבוצה החלה את המתקפה פחות מחצי שעה אחרי שמחבלי חמאס הצליחו לראשונה לחצות לתוך שטח ישראל.
א. מרטין אסטרדה, התובע הפדרלי של המחוז המרכזי בקליפורניה, הגדיר את הקבוצה שעומדת מאחורי המתקפה בתור: "קבוצת הסייבר המסוכנת ביותר מבחינת מתקפות DDoS בעולם".
בכתב האישום, נחשף שזו ביצעה קרוב ל-35,000 מתקפות סייבר במהלך השנה שבה פעלה. בין היעדים שהותקפו נכללים גם אתרים של סוכנויות ממשל אמריקניות ואתרי חדשות מובילים.
נציג מאפליקציית ״צופר״ הפועלת בישראל, אישר את הפרטים שפורסמו בכתבה ב-"טיימס" וסיפר כי: "סבלה ממתקפת DDoS משמעותית על השירותים שלנו בשעות הראשונות של 7 באוקטובר, מה שהקשה על הגישה לאתר החברה". באותה נשימה, הוא ציין שהמשתמשים המשיכו לקבל התרעות לאפליקציה הניידת בלי הפרעות.
לפי כתב האישום השניים ניסו גם לפגוע בעיתון הישראלי ״ג'רוזלם פוסט״. בכתב האישום נחשף שהחל מבוקר ה-8 באוקטובר, האתר הישראלי שפועל בשעה האנגלית דיווח: "מתקפות סייבר מרובות גרמו לאתר שלנו לקרוס".
התביעה יצאה בצעד חסר תקדים בתיקי הסייבר באמריקה ודרשה שעקבות חומרת המעשים שביצעו השניים הם יקבלו את העונש המקסימלי של מאסר עולם. אסטרדה, התייחס לכך ואמר: "כשאתה תוקף בתי חולים, אתה מסכן חיים, וזה בהחלט סיכן חיים". האחים נעצרו על במבצע שנערך על ידי ה-FBI מחוץ לגבולות ארה"ב ועוד לא ברור מתי הם יוסגרו לארה"ב לצורך העמדתם לדין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה