מדדים ומחקרים

רק שליש מהארגונים ערוכים לאיומי סייבר 24/7: למה זה קורה?

מחקר חדש של Trend Micro חושף כי רק שליש מהארגונים מצליחים להפעיל מערך אבטחת סייבר 24/7. הפערים נובעים מחוסר משאבים ותמיכת הנהלה, מה שמותיר ארגונים רבים פגיעים לאיומי סייבר ומשתנים חיצוניים
מערכת ice | 
האקר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מחקר חדש של Trend Micro, מובילה עולמית בתחום אבטחת הסייבר, מגלה כי רק כשליש מהארגונים מצליחים להפעיל מערך אבטחת סייבר 24/7 לאורך כל השנה. המחקר, המבוסס על סקר שבוצע בקרב 2,600 מנהלי IT גלובליים, מצביע על פערים משמעותיים במוכנותם של ארגונים להתמודד עם איומי סייבר מודרניים.
על פי הנתונים, 36% בלבד מהנשאלים דיווחו שיש להם את המשאבים הנדרשים לתפעול מערך הגנה רציף, בעוד 35% ציינו שהם עושים שימוש בטכניקות לניהול משטח התקפה להערכת סיכונים. בנוסף, רק 34% מהארגונים מקפידים על עמידה ברגולציות כמו מסגרת NIST לאבטחת סייבר.
הממצאים מצביעים על בעיה מרכזית – היעדר מעורבות מצד הנהלת הארגונים. כמחצית מהמשיבים (48%) טענו כי ההנהלה אינה רואה באבטחת סייבר חלק מהאחריות שלה, ורק 17% סברו אחרת. בנוסף, 31% דיווחו שהתקציבים לאבטחת סייבר אינם מגיעים מצוותי ה-IT.
היעדר כיוון אסטרטגי ברור מוביל לכך ש-54% מהמשיבים ציינו שגישת הארגון לסיכוני סייבר משתנה תדיר ואינה עקבית. הפערים הללו חושפים את הארגונים לפגיעות גדולות יותר ומדגישים את הצורך בחשיבה מחודשת לגבי אסטרטגיות האבטחה.
בהראט מיסטרי, מנהל טכני ב Trend Micro: "היעדר מנהיגות ברורה בנושא אבטחת סייבר יכול להיות בעל השפעה משתקת על הארגון – מה שמוביל לקבלת החלטות תגובתית, חלקית ולא יציבה. חברות זקוקות למנהלי אבטחת מידע כדי לתקשר בבירור במונחים של סיכון עסקי כדי לערב את הדירקטוריונים שלהן. באופן אידיאלי, צריך להיות להם מקור מידע אמין ויחיד אודות משטח התקיפה שממנו יוכלו לשתף עדכונים עם הדירקטוריון, לנטר סיכונים באופן רציף ולתקן בעיות באופן אוטומטי לשיפור עמידות הסייבר בארגון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה