קריפטו

ה-FBI חושף: זו המדינה שגונבת מטבעות קריפטו במתקפות אגרסיביות

בצל הסנקציות, צפון קוריאה פונה לשיטות לא חוקיות כדי להשיג מטבע חוץ. ה-FBI מפרסם אזהרה על התקפות מתוחכמות שמתמקדותת בעובדי תעשיית הקריפטו דרך הנדסה חברתית ושיטות מתוחכמות. איך ההאקרים משיגים כספים למימון פעילויות המדינה ומה צריכים לעשות כדי להגן על עצמכם?
רפאל בן זקרי | 
האקר צפון קוריאה (צילום Shutterstock)
בשל הסנקציות הכלכליות הבינלאומיות המוטלות על צפון קוריאה, המדינה מתקשה להשיג מטבע חוץ בדרכים חוקיות ולכן פונה לשיטות לא חוקיות כמו גניבת קריפטו. לאחרונה, ה-FBI פרסם דו"ח המתריע על התקפות "אגרסיביות" מצד האקרים מצפון קוריאה כנגד תעשיית הקריפטו וחברות הקשורות למוצרי השקעה בנכסים דיגיטליים. ההתקפות כוללות בעיקר טקטיקות מתוחכמות של הנדסה חברתית, שמטרתן לשטות בעובדי תעשיית הקריפטו ולגרום להם לחשוף מידע או להכניס תוכנות זדוניות לרשתות שלהם.
על פי הדו"ח, ההאקרים מצפון קוריאה מבצעים מחקר מעמיק על מטרות פוטנציאליות לפני שהם תוקפים, כשהם מתמקדים באנשים העובדים בחברות קריפטו או קשורים אליהן. המתקפות מתחילות לרוב במדיה החברתית, שם האקרים מנסים ליצור קשר עם קורבנות פוטנציאליים דרך פלטפורמות מקצועיות. הם משתמשים במידע אישי שנאסף על המטרה כדי ליצור הצעות עבודה או השקעה מזויפות שמותאמות בדיוק לפרופיל הקורבן.
לאחר יצירת הקשר, ההאקרים שומרים על תקשורת מתמשכת כדי לבנות אמון ותחושת לגיטימיות אצל הקורבנות. בשלב שבו הקורבנות אינם חושדים, ההאקרים מנצלים הזדמנויות שנראות טבעיות לביצוע ההתקפה, כמו בקשות להורדת תוכנות, הפעלת קודים, או השתתפות במבחני קבלה מדומים. הם גם מתחזים לאנשים בכירים או מומחי טכנולוגיה ברשתות מקצועיות כדי להגביר את אמינותם.
הסיבה העיקרית לתקיפות ההאקרים מצפון קוריאה כנגד תעשיית הקריפטו היא הצורך להשיג כספים למימון פעילויות המדינה, כולל תכניות גרעיניות וצבאיות. הקריפטו מציע יתרונות כגון אנונימיות יחסית וקושי במעקב, מה שהופך אותו למטרה אטרקטיבית עבור האקרים מצפון קוריאה. ה-FBI מזהיר את חברות הקריפטו להישאר ערניות ולנקוט באמצעי זהירות על מנת למנוע נזק משמעותי.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה