משפט

ערוץ 14 יוצא לקרב: טוען להפסדים במיליונים ומגיש תביעת ענק

לאחר שהרשות השנייה הגישה תביעה נגד ערוץ 14 על סך 6.5 מיליון שקלים לפני כחצי שנה, כעת הערוץ החליט להגיש תביעה בעצמו, על סך 5 מיליון שקלים, נגד הרשות. הרשות השנייה בתגובה: "ניסיון להתחמק מתשלום שהוא מחויב לו"
מערכת ice |  2
תביעה נגד ערוץ 14 (צילום מסך ערוץ 14, shutterstock)
הרשות השנייה הגישה בסוף חודש פברואר השנה תביעה נגד ערוץ 14, בגין חובות שצבר בין השנים 2018 ועד 2021, על סך 6.5 מיליון שקלים. הרשות טענה בתביעה כי הערוץ סירב לשלם את החוב, על דמי ההפצה לפלטפורמת עידן פלוס, מהם היה פטור עד שנת 2018.
היום (ראשון) פורסם ב"דה מרקר" כי ערוץ 14 החליט להגיש תביעה שכנגד הרשות השנייה, בטענה להפסדים מפרסום במיליוני שקלים שנגרמו לערוץ. וזאת לטענתו בעקבות אי הסכמת הרשות להעלות את הערוץ לפלטפורמת עידן פלוס במשך שלוש שנים, עד שנת 2017, על אף שטוען כי ניסה פעמים רבות לפתור את הסוגיה מול הרשות ולהביא להעלאת הערוץ לפלטפורמה.
כזכור, השר קרעי התערב בסוגיה שמרכזה עמדו ערוץ 14, הרשות השנייה ועידן פלוס, כולל הצעת חוק שהעלה במטרה להוזיל את תשלום ההפצה של כלל הערוצים המסחריים באופן ניכר, כך שהנטל העיקרי ישולם על ידי תאגיד השידור הציבורי, זאת כאשר התאגיד ישלם כ-24 מיליון שקל, 12 ו-13 ישלמו 1.5 מיליון שקל.
כזכור, השר קרעי הציג לאחרונה את הרפורמה שלו בתחום השידורים בישראל, שהייתה פתוחה להערות הציבור עד ה-15.8. הרפורמה כוללת עידוד הקמת ערוצים חדשים והוזלת המחירים לצרכן, ביטול גוף מועצת הכבלים והלוויין, הרשות השנייה והקמת רגולטור רזה.
בנוסף, טוען השר שלמה קרעי כי הרפורמה תביא לעידוד התחרות ומגוון על ידי  ביטול הצורך ברישיון חדשות, הגנה על יצירה ישראלית והפקת תכנים ישראלים, שידורי ספורט חשובים פתוחים לכולם, יצירת אפליקציה לשירותי עידן + ושימוש בתכני תאגיד השידור.
מהרשות השנייה נמסר: "מדובר באוסף של טענות חסרות כל בסיס ובניסיון נוסף של ערוץ 14 להתחמק מתשלום שהוא מחויב לו על פי דין".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    השמאל 11,12,13נאבק כדי לסתום פיות של מי שחושבים אחרת. (ל"ת)
    האמת העצובה 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    ערוץ 14
    בן 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 4
    טוב מאד ! שיפסידו הרבה ויתפרקו
    סגור