משפט

הרשות השנייה מגנה על ערוץ 14? זו התשובה לבג"ץ

עתירה הוגשה נגד הרשות השנייה בטענה שהיא מגנה על ערוץ 14 ולא אוכפת את הפרת התקנות. כעת הרשות השיבה ותקפה את מגישת העתירה: "תוצר של מסע ציד"
מערכת ice | 
ערוץ 14 תובע את וואלה (צילום מסך ערוץ 14, ראובן קסטרו)
הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הגיבה על העתירה שהוגשה נגדה הטוענת כי היא לא פועלת בצורה אקטיבית נגד ערוץ 14. העתירה הוגשה לבית המשפט העליון בחודש דצמבר האחרון, בדה מרקר מפרסמים כי ברשות השנייה הסבירו את תפקידה והדגישו כי היא לא צריכה להיות "שוטרת דעות".
 
מי שהגישה את העתירה היא ליאורה ניר אשר עומדת בראש תנועת "רגולציה הוגנת", שמטרתה המוצהרת היא לאכוף את החוקים והאתיקה על גופי השידור ואליה הצטרפו גם מכון זולת.
ניר החלה לעקוב אחר שידורי הערוץ והיא טוענת שמאז שהחלה את המעקב, היא זיהתה מספר אירועים חריגים שהתרחשו בחלק מהתוכניות. הרשות השנייה תקפה את ניר והגנה על ערוץ 14: "העתירה אינה אלא תוצר של מסע ציד שנערך באופן מאורגן ויזום כנגד ערוץ 14 וכלפיו בלבד, ממניעים זרים".
על מנת להוכיח שהרשות השנייה מפקחת על הנעשה בערוץ 14 היא צירפה לתשובתה מכתב הפרה שנשלח לערוץ. המכתב נשלח בעקבות סרטון שעלה בערוץ בזמן המחאה נגד הרפורמה המשפטית - "עכשיו נתונים בנושא אנרכיסטים".  
דוגמה נוספת שצירפו ברשות לתגובה היא הקמתה של ועדת ההפרות בכל הנוגע לשילוב תוכן פרסומי בתוכנית "עדן ועודד". במקרה הזה הוחלט ברשות לתת רק התראות מבלי לתת עונשים מעשיים או עונשים כספיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה