משפט

חברת 'הראל' תשלם ביוקר? המפונה מהצפון בטענות קשות

תביעה: הקשיש הסיעודי פונה עם משפחתו מקריית שמונה מיד לאחר ה-7 באוקטובר. בחברת 'הראל' "ניצלו" על פי טענת התביעה לכאורה את המעבר כדי לשלול ממנו את גמלת הסיעוד. בתביעה מתבקש בית המשפט להורות לחברת 'הראל' לשלם לתובע באופן מיידי תגמולי ביטוח לתקופה שבין אוקטובר 2023 ועד יוני 2024, ובסך הכל 45 אלף שקל
מערכת ice | 
הראל ביטוח (צילום Magma Images)
השביעי באוקטובר הביא עמו סיפורי זוועה לצד סיפורי גבורה בלתי נתפסים. אך מסתבר שיש גם סיפורים לא נעימים כמו שלילת גמלת סיעוד מקשיש סיעודי מקרית שמונה שפונה בעל כורחו למלון במרכז הארץ – כך לפחות נטען בתביעה אותה הגישו לאחרונה עורכי הדין רפאל אלמוג ורותם ציוני ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, בשמו של הקשיש, נגד חברת 'הראל'.
על פי התביעה, הקשיש מבוטח בפוליסת ביטוח סיעוד קולקטיבית של חברי קופת החולים כללית, הכוללת, בין היתר, כיסוי למצב סיעודי. על פי הפוליסה, אם הקשיש מוגדר כחולה סיעודי, על החברה לשלם לו תגמולי ביטוח חודשיים בסך 5,000 שקלים, וכן לשחררו מתשלום דמי הביטוח החודשיים.

לדברי עוה"ד אלמוג וציוני, הקשיש סובל לאורך שנים ממחלות רבות, ביניהן מחלת ריאות חסימתית ואי ספיקת לב, בגינה אף נאלץ לעבור מספר צנתורים וניתוח מעקפים. כמו כן הוא סובל מחולשה כללית, חוסר שיווי משקל, יתר לחץ דם. על פי הנטען בתביעה, החל משנת 2019 התובע שרוי במצב סיעודי מלא, והוא נזקק לעזרה בביצוע פעולות יומיומיות, כמו הלבשה, רחצה, מעברים, ניידות ושליטה על סוגרים, ועל כן הוא גם הוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כמי שזקוק לעזרה ברוב פעולות היומיום.
לנוכח מצבו הבריאותי הקשה, פנה הקשיש לחברת 'הראל', בבקשה לממש את זכאותו לקבלת תגמולי הביטוח, להם הוא זכאי. עקב פנייתו שלחה 'הראל' רופאה מטעמה שתבדוק את הקשיש בביתו, ובינואר 2021 אישרה את זכאותו לקבלת תגמולי ביטוח, וזאת החל מחודש ספטמבר 2019.
אלא שעל פי הנטען, ממש לאחרונה, ובצמוד לפינויו מביתו למרכז הארץ, בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר – הודיעה חברת 'הראל' לקשיש כי היא מפסיקה את תשלום תגמולי הסיעוד וזאת בעקבות חקירה שביצעה.
כך, בין השאר, כותבת 'הראל' במכתב הדחייה: "בהמשך לתביעה שבנדון ניידעך כי ביום 11/10/2023 התקבלו המסמכים הנדרשים לבירור פנייתך בגין תביעת סיעוד, ביחס לאירוע/מקרה מיום 23/09/2019, והרינו להודיעך על דחייתה של התביעה לפי הפירוט כדלקמן: ... מהתיעוד שהוגש עולה כי המבוטח צלול ועצמאי ועל כן אינו עונה להגדרה של מצב סיעודי ועל כן אין שינוי בעמדתנו. מאחלים בריאות שלמה".
לדברי עוה"ד אלמוג וציוני, חברת 'הראל' עשתה שימוש פסול בשירותיו של חוקר פרטי, בניגוד להוראות המפקח על הביטוח, ולמעשה ערכה מעקב אחר הקשיש הסיעודי, בעודו שוהה במלון בתל אביב, לשם פונה מקריית שמונה המופגזת.
"חברת הביטוח בחרה לדחות את זכאותו של התובע להמשך קבלת תגמולי ביטוח על פי חקירה וללא בדיקה והערכה רפואית עדכנית של מומחה מטעמה", טוענים עוה"ד אלמוג וציוני, "אין זה אלא חוסר תום לב מוחלט של הנתבעת שאינה משלמת את תגמולי הסיעוד באופן מלא, ללא כל בסיס משפטי וכל שכן עובדתי". 

עו''ד רפאל אלמוג. צילום: גולן קריאו
לדברי עוה"ד אלמוג וציוני, מכעיסים במיוחד הביטויים הגנריים והאופטימיים אותם בחרה חברת 'הראל' להוסיף למכתביה "מאחלים בריאות שלמה" – כאילו התובע, קשיש סיעודי וחולה שלא מצליח לתפקד בכוחות עצמו לאורך שנים, "מתפקד באורח צלול ועצמאי", בעוד שלמעשה הוא מצוי בימים אלה בשפל חייו, רחוק מביתו לאחר שנאלץ לעקור בעל כורחו מביתו המופגז".
בתביעה מתבקש בית המשפט להורות לחברת 'הראל' לשלם לתובע באופן מיידי את תגמולי הביטוח עבור התקופה שבין אוקטובר 2023 ועד יוני 2024, ובסך הכל 45 אלף שקלים עבור תשעה חודשים.  עוד מבקשים עוה"ד אלמוג וציוני מבית המשפט שיורה לחברת 'הראל' להמשיך ולשלם לתובע את תגמולי הביטוח הסיעודיים לעתיד עד תום תקופות הביטוח, ולהשיב לו את דמי הביטוח החודשיים, ששולמו על ידו החל מחודש אוקטובר 2023 ועד מועד הגשת התביעה.
כמו כן, הם מבקשים מבית המשפט להשית על חברת 'הראל' ריבית עונשית, בגובה של פי 10 מהריבית הנהוגה במשק, בשל התנהלותה הצינית וחסרת תום הלב לכאורה כלפי הקשיש הסיעודי, ולממן לו את הוצאות המשפט ואת שכר טרחת עורכי הדין. התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בהרצליה. עדיין לא הוגש כתב הגנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה