משפט

הונאת קשישים חדשה: אזרחים גבו אלפי שקלים וכך עבדה השיטה

הוגש כתב אישום כנגד 2 אזרחים בנוגע ל-7 מקרי מרמה ועושק בצוותא של קשישים, החשד הוא שביצעו את העושק באופן שיטתי ולאורך תקופה. לפי החקירה הזוג ביצע הבטחות כוזבות לקשישים ואמרו להם שיאתרו להם "כספים אבודים".

מערכת ice | 
קשישים (צילום freepik)
יחידת ההונאה והפשיעה המקוונת של מחוז מרכז, יחד עם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, ניהלו חקירה נגד 2 תושבי אשדוד ו-3 חברות ביטוח, בחשד שבמשך שנה וקצת פעלו באופן מכוון ושיטתי להונות ולעשוק קשישים.
לפי החשד החשודים ניהלו 3 חברות ביטוח, ודרך ההונאה שלהם הייתה כזאת: לכל חברה היו טלפניות שיצרו קשר טלפוני עם קשישים במטרה למכור להם שירותים שונים. הטלפניות הפעילו לחץ רב על הקורבנות בכך שהתקשרו באופן תדיר לקשישים, כדי לשכנע אותם לבצע יחד איתם איתור כספים, במהלך השיחות הופעלו גם איומים כנגד הקשישים, שכספיהם עלולים להיפדות ע"י המדינה או להימסר לבני משפחה שיקדימו אותם במשיכת הכספים. כשהקשישים רצו לערב בני משפחה נוספים בנושא, השיחה נותקה על ידי החשודים.
בנוסף, על פי החשד, הנאשמים פנו לקורבנות שוב, לאחר שכבר רכשו את "שירותיהם" כדי למכור להם את אותו השירות במסווה אחר, הפעם הציעו להם לאתר את כספי ילדיהם או של הורי הקורבנות. החשודים גבו אלפי שקלים מכל קורבן ולפעמים גם עשרות אלפי שקלים. בסיומה של החקירה הוגש כנגדם כתב אישום שבו 7 אישומים בעבירות של עושק ומרמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה