משפט

התחזה לנשים: כך גנב החשוד 700 אלף שקל מקורבנות ברשת

הציג את עצמו באמצעות פרופילים מזויפים והציע לקורבנות כרטיסים להופעות, תוכן מיני ועוד. כאשר קיבל את הכסף - לא מסר את התמורה ואיים כי יפעל באלימות כלפי המתלוננים. המשטרה: בחלק מהמקרים השתמש בשם של משפחת פשע ידועה על מנת לעורר אימה
מערכת ice | 
מעצר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
יחידת ההונאה והפשיעה המקוונת במחוז מרכז, בשיתוף פעולה עם יחידת ההונאה של מחוז ירושלים, הודיעה היום (שני) כי עצרה בתחילת החודש אדם בחשד לביצוע מעשי הונאה וסחיטה ברשת. החשוד, ככל-הנראה, היה מעורב בכ-100 מקרים והרוויח ממעשיו כ-700 אלף שקל. היום הוגשה כנגד החשוד הצהרת תובע, ובימים הקרובים צפוי להיות מוגש אל בית המשפט כתב אישום.

שיחה בין החשוד לאחד הקורבנות. קרדיט: דוברות המשטרה. 
על-פי הודעת המשטרה, שיטת הפעולה של החשוד עבדה כך: החשוד פתח פרופילים מזויפים ברשת, לרוב הציג את עצמו בתור אישה צעירה, וניסה להציע לגולשים שונים סרטונים מיניים, הצעות עבודה מפוקפקות וניסה למכור כרטיסים פיקטיביים להופעות. לאחר שהקורבנות העבירו אליו את הסכום הנדרש לא שלח להם, כמובן, את מבוקשם. כאשר איימו הקורבנות כי יחשפו את מעשיו סחט אותם החשוד ואיים כי יחשוף את רצונם לקנות סרטונים מיניים או איים באלימות כלפיהם או כלפי ביתם ורכושם.
בחלק מהמקרים השתמש החשוד בשם של משפחת פשע ידועה על מנת לעורר פחד. בעקבות הסחיטה השיג החשוד גישה אל חשבונות ואפליקציות הבנק של חלק מהקורבנות וניהל אותם על מנת לגרוף רווח אישי לכיסו. החקירה החלה בתור חקירה סמויה, אך בעקבות מעצרו של החשוד היא הפכה לגלויה. הוא הובא לחקירה במשרד המחלק לשפיעה מקוונת במחוז מרכז, מעצרו הוארך מעת לעת על-ידי בית המשפט. ולבסוף, כאמור, הוגשה נגדו הצהרת תובע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה