משפט

חברת הענק הישראלית קורסת: הבעלים נדרש להזרים 74 מיליון שקל

שמעון גולדברג, בעל השליטה בסלייס, נדרש כעת להזרים 74 מיליון שקל לחברה הקורסת. דרישה זו מגיעה בעקבות גילויים מטרידים על גירעון של לפחות 64 מיליון שקל בהון העצמי של החברה
מערכת ice |  2
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
בעולם הפיננסים המודרני, חברת סלייס הבטיחה מהפכה בניהול החסכונות. עם חזון של פלטפורמה דיגיטלית נגישה וגמישה, היא משכה אליה אלפי לקוחות שחיפשו דרך חדשנית לנהל את עתידם הכלכלי. אולם, מה שהתחיל כסיפור הצלחה מסחרר, הפך במהירות לאחד המשברים הפיננסיים המטרידים ביותר בשוק ההון הישראלי.
על פי הפרסום בכלכליסט, במרכז הסערה עומד שמעון גולדברג, בעל השליטה בסלייס, הנדרש כעת להזרים 74 מיליון שקל לחברה הקורסת. דרישה זו מגיעה בעקבות גילויים מטרידים על גירעון של לפחות 64 מיליון שקל בהון העצמי של החברה. הרשות לשוק ההון, בראשות עמית גל, מאיימת בצעדים דרמטיים אם גולדברג לא יעמוד בדרישה, כולל אפשרות לשלילת היתר השליטה.

הסכום של 74 מיליון שקל נועד לכסות את הגירעון הקיים ולהחזיר את החברה למצב של עמידה בדרישות ההון המינימליות. זוהי דרישה חסרת תקדים בגודלה, המשקפת את עומק המשבר בו נמצאת סלייס. חשוב לציין כי סכום זה עשוי אף לגדול. הדו"חות הכספיים של 2023 עדיין בהכנה, ויתכן שיחשפו גירעון גדול אף יותר. רשות שוק ההון אף רמזה לגולדברג על אפשרות זו, מה שמעלה את הסיכון הפיננסי שהוא עומד בפניו.
מאחורי המספרים היבשים מסתתר סיפור מורכב של הבטחות גדולות, ניהול כושל, והשקעות מפוקפקות. החברה, שהתגאתה בגישה חדשנית לניהול חסכונות, מצאה את עצמה במוקד חקירה מקיפה. החשש הגדול: גורלם של כ-600 מיליון שקל מכספי החוסכים שהושקעו בקרנות לא מאושרות.
המשבר חושף פער עמוק בין הבטחות לבין מציאות בעולם הפינטק. סלייס, שהציגה עצמה כמובילה בתחום הגמל הדיגיטלי, התגלתה כבית קלפים רעוע. ההצעות האטרקטיביות שלה, כמו הלוואות בריבית נמוכה במיוחד, מתבררות כעת כחלק ממערכת מורכבת של השקעות מסוכנות ולא מפוקחות.
המקרה של סלייס מעלה שאלות נוקבות על הפיקוח בשוק ההון הישראלי ועל האתגרים שמציבות חברות פינטק חדשניות למערכת הרגולטורית. האם המערכת ערוכה להתמודד עם האיומים והסיכונים החדשים? האם יש צורך ברפורמה מקיפה בפיקוח על חברות פיננסיות דיגיטליות?
בעוד הרשויות ממשיכות לחקור ולנסות להציל את כספי החוסכים, המשבר של סלייס מהווה אות אזהרה חמור לכל המעורבים בשוק ההון. הוא מדגיש את הצורך בשקיפות, פיקוח הדוק יותר, ואולי חשוב מכל - זהירות מצד המשקיעים עצמם. ככל שהחקירה מתקדמת, נראה כי הלקח המר של סלייס ישפיע עמוקות על עתיד התעשייה הפיננסית בישראל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סוף נוכלים למשפט (ל"ת)
    עירן 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • תגובה
    אזרח 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המשפט עלול להיות ארוך . 600 מיליון שקל!! איפה הרשויות האמורים להשגיח?? מחדל של הרשויות
    סגור