השוק

לאחר סגירת חברת סלייס: מי על הכוונת של רשות שוק ההון?

לאחר שזו סגרה את חברת הגמל "סלייס", רשות שוק ההון ביצעה ביקורת בסוכנות "פינברט" הממוקמת בפתח תקווה. אותו מהלך מתרחש על רקע הדיווחים כי הסוכנות  הציעה השקעות לא סחירות למשקיעים ולא ציינה את הסיכונים שעלולים להתרחש בעקבותיהן

מערכת ice |  2
רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
רשות שוק ההון ערכה אמש (ראשון) ביקורת בסוכנות Finbert ישראל, חלק מקבוצת Finbert העולמית אשר עוסקת בביצוע השקעות אלטרנטיביות ברחבי העולם. כידוע, חלק נכבד מההשקעות האלטרנטיביות שבהן מתמחה הסוכנות, מתקיימות דרך פלטפורמת ההשקעה של חברת הגמל "סלייס"
על פי הפרסום של "כלכליסט", אמש התקיימה הגיעו נציגי רשות שוק ההון לסוכנות הממוקמת בפתח תקווה, בכדי לבחון את אופן התנהלות החברה, לאחר שחברת "סלייס" נסגרה. 
על פי ההערכות, יותר מ-100 מיליון שקל הועברו לקופות הגמל של חברת "סלייס" מטעם לקוחות סוכנות "פינברט" הממוקמת בפתח תקווה. כזכור, רשות שוק ההון ציינה בסוף חודש מאי כי כל הכספים שהושקעו בקרנות חוץ, אשר שוויהם מוערך ב-800 מיליון שקל והושקעו בין היתר דרך הסוכנות, יחזרו לקופות הגמל של סלייס. על אף אותה קביעה, נודע כי נציגי הסוכנות מציינים כי אין לה תוקף משפטי. 
בעקבות דיווחים, נודע לרשות שוק ההון כי סוכנות "פינברט" הציעה השקעות לא סחירות למשקיעים ולא ציינה את הסיכונים שעלולים להתרחש בעקבותיהן. כתוצאה מכך, חלק מלקוחות הסוכנות התפתו להעביר את כספי החיסכון הפנסיוני שלהם לקופת גמל בניהול עצמי.
לאחר מכן, כספם הועבר להשקעה בנכסים לא סחירים על ידי למעלה מ-30 קרנות חוץ. בעקבות כך, אמש בוצעה ביקורת על ידי נציגי רשות שוק ההון ואלו בחנו כיצד אותה סוכנות מתנהלת. לעיתים אותה ביקורת מתבצעת בכדי להעביר את המסר כי עוקבים אחר פעילותם העסקית ולעיתים היא מובילה למצבים בהם אותו גוף חשוף לסנקציות כבדות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לעשות הרמת מסך
    חיים 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שבית המשפט חייב לבצע הרמת מסך ולחייב את בעלי השליטה משפחת גולדברג בעיקר שאסף המנכ"ל הכושל ניהל את כל הקרקס הזה יש להם מספיק כסף להחזיר הכל
    סגור
  • 1.
    רמאים וגנבים
    זאיד 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גנבו לנו את החסכונות שלנו בגלל תאוות הבצע והטמעות של משפחות טוטקלי וגולדברג הכסף חייב לחזור לאנשים שעבדו שנים בשבילהם ולא לתת לאנשים האלה מנוחה ולנסוע ברכבי פאר והתים על חשבוננו אני קורא להתאגדות נגדם כמו שעושים בקפלן
    סגור