השוק

פרשת סלייס: המנהל הממונה דורש מקרנות החוץ 800 מיליון שקל

אפי סנדרוב, מי שמונה על ידי המדינה לעמוד בראש חברת הגמל שהסתבכה, דורש מהקרנות שנמצאות מעבר לים להעביר לידיו את יתרת הנכסים שבידיהן באופן מיידי. מפני שמדובר בקרנות שמאוגדות בארה"ב, שלא צייתו עד כה לצווי בית המשפט, עולה ספק לכאורה האם דרישה זו תתבצע בפועל
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום freepik)
מנהלה המורשה של חברת סלייס גמל, אפי סנדרוב, בוחר לנקוט בדרך נוספת על מנת להשיג את כספיהם של חלק מחוסכי סלייס שהועברו לקרנות מעבר לים. סנדרוב ודורש מהן להעביר לידיו את יתרת הנכסים שבידיהן באופן מיידי עד למחר (חמישי), באישור רשות שוק ההון ומ"מ מקום הממונה עמית גל.
מעבר לאי-סדרים הרבים שהתגלו בחברת הגמל סלייס - עיקר הבעיות היו בקופות הגמל בניהול אישי (IRA). לפי ההערכות האחרונות, הסכום שהועבר לקרנות השקעה לא סחירות שרשומות בארה"ב, ובינתיים גורלו לא ידוע, הוא כ-800 מיליון שקל. את הנכסים הסחירים - כגון מזומן, פיקדונות בנק, ניירות ערך והשקעות סחירות - נדרשות הקרנות להעביר לחשבונות נאמנות של המנהל המורשה. 
לגבי נכסים שאינם סחירים, נדרשות הקרנות להעביר עד יום חמישי הבא, ה-6 ביוני, רשימה מלאה, כמו גם רשימת הלוואות שניתנו לעמיתי קופות הגמל וסכומי ההלוואות שניתנו. זאת בנוסף לדוחות הכספיים המבוקרים של הקרנות, שנדרשו על ידי המנהל המורשה בעבר. מפני שמדובר בקרנות שמאוגדות בארה"ב, אף שהוקמו בחלקן על ידי ישראלים ושווקו על ידי ישראלים – עולה שאלה אם יש סיכוי שהן יצייתו לדרישה של סנדרוב. זאת שכן עד כה הן סירבו לציית גם לצווי בית המשפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה