השוק

השקעות אלטרנטיביות - האם הבורסה בכלל תגן עליכם?

השקעות אלטרנטיביות עשויות להיות כלי מאוד פופולרי עבור אלו שרוצים להימנע מרגולציה ארוכה, אך בדיקה מעמיקה מגלה שאין בדיוק בבורסה האמריקנית מי שיגן על המשקיעים במסגרת ההשקעות הללו
מערכת ice | 
השקעות (צילום shutterstock)
אם נרצה לרשום הצעות להשקעה פרטית בבורסה כנראה נצטרך להתמודד עם לא מעט בירוקרטיה ומגבלות. לא כך המצב כשמדובר בהשקעות אלטרנטיביות בוול סטריט. בפועל, אם נרצה לרשום הצעות כאלו נידרש לציין על פי חוק רק פרטים בסיסיים ומסתבר שאלו בכלל לא ייבדקו.
איך זה אפשרי? ובכן הוול סטריט ג'ורנל התעניין וערך בדיקה לגבי הצעות כאלו שנרשמו על שמו של אדם בשם סטפון פאטון. אם הנתונים נכונים, כבר שלוש שנים ארבעת חברותיו של פאטון גייסו קרוב ל-344 מיליארד דולר - לא בדיוק נתון אפשרי בהינתן שאנו לא יודעים כלל על מי מדובר.
ואכן, אין שום מניעה ממנו לעשות זאת היות שבהגשת טפסי D בבורסה, במסגרת מה שנקרא השקעות אלטרנטיביות וכאלו שהממשלה האמריקנית לא תגבה, פאטון לא היה מחויב להגיש גילויים על החברות מעבר למידע בסיסי שכולל כתובת, גודל עסקה ועוד. ואכן, אין ספק כי הנתונים של פאטון בלתי אפשריים ולמרות זאת, הם לא נבדקו או אותרו על ידי ה-SEC.
בדיקה נוספת גילתה שפאטון, אותו לא ניתן לאתר כלל, ישב בכלא בגין הונאות וגניבה, שיש לו תארים בהן המוסדות האקדמיים בכלל לא מכירים, כי החברות שבבעלותו לא באמת נמצאות בכתובות שרשם בבורסה והרשימה רק מתארכת. 
אז מה המסקנה? מצד אחד, כל אחד מאיתנו, תרתי משמע, יכול להגיש את ההצעות הללו עם מינימום כאבי ראש. מנגד, היות שהחברות הללו לא מחויבות תחת רגולציה אדוקה, הסיכוי שלנו להפסיד ובגדול בזמן ההשקעה בהן (כשאנחנו יודעים עליהן מעט מאוד) - עלול להיות עצום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה