משפט

בית המשפט קבע: האם לקוחות סלייס יוכלו למשוך את כספם?

החלטתה של השופטת סיגל יעקבי ממשיכה את צו הקפאת ניוד פדיון הנכסים עבור כל העמיתים, מלבד בני ה-70 ומעלה. "לא מתקיימת ערבות הדדית בין החוסכים בקופות השונות". בעתיד תבחן האפשרות להחריג אנשים שעברו את גיל הפרישה
מערכת ice |  1
משפט (צילום shutterstock)
התקדמות מפתיעה בפרשת סלייס. בית המשפט קבע כי חוסכים בני 70 ומעלה יוכלו למשוך את כספיהם. החוסכים בני מתחת לגיל 70 יאלצו להמתין. השופטת סיגל יעקבי האריכה את תקופת הקפאת ניוד ופדיון הנכסים עבור כל העמיתים. התקופה הוארכה ל-75 ימים, עם אופציה ל-30 ימים נוספים. 
החלטת בית המשפט התקבלה היום (חמישי), למעלה מחודש לאחר הדיון האחרון שהתקיים בנושא בבית המשפט. בדיון זה נכחו חוסכים מתוסכלים, שמנסים למשוך את כספם מאז דצמבר 2023. החלטת בית המשפט קבעה גם כי על המנהל המורשה, שמונה בדצמבר על ידי רשות שוק ההון לנהל את סלייס במקום מנהליה, להגיש לבית המשפט בתוך עשרה ימים נתונים אודות היקף החיסכון של חוסכים שהגיעו לגיל הפרישה. לאחר מכן יבדוק בית המשפט אם ניתן להחריג גם את אותם האנשים. 
בהחלטתה הדגישה השופטת: "כל קופה עומדת בפני עצמה ולא מתקיימת ערבות הדדית בין החוסכים בקופות השונות. עם זאת, אין משמעות הדבר כי פעולה של עמית או קבוצת עמיתים אינה יכולה להביא להעדפת עניינו או עניינם על פני טובת כלל העמיתים, בחברה המנהלת בכלל ובקופת הגמל הספציפית בפרט". 
בהחלטתה קבעה כב' השופטת כי המנהל המורשה יפעל למכירת פעילותה של החברה כולה או חלקה, ו/או נכסיה, בשים לב לשיקולים והתנאים ביחס להליך המכירה שהוצגו בבקשה. העסקאות תבוצענה בהתאם להוראות סעיף 34א לחוק המכר, התשכ"ח- 1968, באופן שהבעלות בנכסים הנמכרים תעבור אל הרוכש כשהיא נקייה וחופשית מכל שעבוד, עיקול וזכות אחרת בנכס ובכלל זה הרוכש לא יהיה חשוף לתביעות של עמיתים או נושים של החברה בגין חובות שנוצרו עד למכירה.
לצורך כך, המנהל המורשה יפרסם הזמנה להציע הצעות לביצוע העסקאות ויקים חדר מידע בקשר לפעילות החברה. למותר לציין כי הגשת הצעה בהתאם להזמנה להציע הצעות תיעשה לידיו של המנהל המורשה בלבד. המנהל המורשה רשאי לקיים התמחרות בין המציעים, זאת לאחר תום המועד להגשת ההצעות ובהתאם להצעות שיוגשו. הקפאת ההתחייבויות בקשר עם פדיון וניוד כספי עמיתים לקופות אחרות, אגב מכירת פעילות החברה, תעשה במגבלות התקופה שנקבעה לעיל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא בסדר
    מלכי 06/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הילדים חיכו לכספים בשביל טיול, כסף ששייך להם ומשום מה הוקפא
    סגור