משפט

"סכנה ממשית לתושבי האזור": מבצע הענק של המשטרה בדרום הארץ

"סכנה ממשית לתושבי האזור שעלולה לגבות חיי אדם ונזק רב לרכוש" - מתחם ענק לאחסון, מהילה ומכירת דלקים וגז באופן פיראטי אותר בפעילות של משטרת ישראל במושב בית שקמה שבדרום
מערכת ice |  2
משטרת ישראל (צילום דוברות משטרת ישראל)
תחנות המשטרה שדרות ואשקלון שבמרחב לכיש של המחוז הדרומי, ביצעו לאורך השבוע האחרון פעילות מבצעית ממוקדת מודיעין נגד עבריינים שעליהם נאסף מידע כי מפעילים מתחם ענק בתוך משק במושב בית שקמה, בו מקיימים פעילות עבריינית של אחסון, מהילה ומכירת דלקים וגז באופן פיראטי.
הפעילות בוצעה כאמור בהובלת תחנות המשטרה בליווי תובעת רישוי עסקים מחוז דרום, קצין אכיפה כלכלית מחוז דרום, ית"כ מג"ב ופרקליטות (אזרחית) ובשיתוף עם גורמי אכיפה נוספים בהם המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה, כב״ה, מינהל הדלק והגז, חברת חשמל, רשות מקרקעי ישראל, והרשות לאכיפה במקרקעין.

תיעוד של האתר, צילום: דובורת משטרת ישראל
הכוחות פשטו לאורך השבוע האחרון על המשק, בכניסה למקום נמצאה מעבדה למהילת דלקים וכן שני צוברי גז בלב המשק. נמצאו גם מיכלי גז בגדלים שונים מפוזרים ברחבי המשק, וניכר היה שהקרקע במתחם מלאה כתמי סולר וישנו חשד כבד לזיהום קרקע ומים. 
נחקרו ועוכבו 2 החשודים המעורבים בהפעלה וניהול המתחם, כמו כן נתפס ציוד אשר שימש לביצוע העבירות ובו 6 משאיות. בנוסף, נפתח תיק חקירה בגין ניהול עסק ללא רישיון, במטרה להגיש כתב אישום ובקשה לחילוט כלל הציוד שנתפס ושימש לביצוע עבירה.
נפתח תיק חקירה בחשד לעבירות על חוק המים וחוק חומרים מסוכנים, וכן בגין ניהול עסק למתחם תדלוק ללא רישיון. ניטלו דגימות קרקע ודגימות חומרים החשודים כמסוכנים מהמיכלים, קוביות ומהמעבדה.
לאחר שהעסק לא היה מוכר לרשות הכבאות ואף לא לאגף הרישוי ברשות המקומית וכמו כן גם לא נמצאו בו כל אמצעי כיבוי והגנה מאש תקניים, הוצא לו צו סגירה מינהלי. בשטח, נמצא צובר גז תת קרקעי אשר מחובר לצנרת גומי, שממנה ממלאים את מיכלי הגז.

פעילות הכוחות בשטח, צילום: דוברות משטרת ישראל
כמו כן, נמצא צובר גז מותקן על נגרר, שככל הנראה משמש את העוסקים במקום. שניהם ללא רישיון כדין וברמת מסוכנות גבוהה ביותר. מצוברי הגז נשאבו כ-[2,500 גלון, והצוברים פונו מהמתחם. כמו כן פונו 21 מיכלי גז של 5 ק"ג.
בהמשך, מינהל הדלק והגז פעלו לשאיבת 32,200 ליטר, מתוכם נשלחו דגימות לפיענוח, כלל החומר נמצא לא תקין. נפתח תיק חקירה בגין הממצאים במקום על עבירות לפי חוק משק הגז וחוק משק הדלק.

פעילות הכוחות באתר, צילום: דוברות משטרת ישראל
במסגרת הסיור שנעשה במקום ולאחר חקירה ראשונית של המעורבים בפרשה, עולה שהמקום פעיל מזה 5 שנים בהן הוא סיפק שירותים בתחום הדלק. 2 החשודים נחקרו באזהרה ונמסרו אזהרות על קנס מינהלי בגין שימוש אסור בסך מאות אלפי שקלים.
במשטרה, התייחסו לאירוע החמור וציינו כי: "מדובר במתחם שפעיל מזה מספר שנים בתוך מושב, בקרבת בתי מגורים, משפחות, ילדים, כאשר כל פעילותו מתבססת על דלקים וגז המוחזקים ונסחרים לפי החשד באופן פיראטי, ללא אישורים מתאימים וללא התקני בטיחות כחוק. אלו חומרים מסוכנים שעלולים להתלקח בקלות ולהפוך את כל האזור לסכנה ממשית לחיי אדם ונזק כבד לרכוש. מי שמפעיל מתחמים כאלו, מזלזל בחוק וחמור מכך מזלזל בחיי אדם. נמשיך לפעול בשיתוף הרשויות לאיתור מתחמים דומים על מנת לוודא את ביטחונם ושלומם של האזרחים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ידו בכל ויד כל בו. פראי אדם. (ל"ת)
    מיכאל 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מנקים אשפה לאט לאט אבל בטוח. מכה אחרי מכה. (ל"ת)
    יהודה קפלן 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור