כסף וצרכנות

המהפכה הירוקה מתעכבת? כך תעשיית הדלקים מחבלת במהלך

האו"ם חושף: למרות החשיבות הגוברת במעבר לאנרגיה ירוק ולצמצום פליטת החומרים המזהמים תעשיית הדלקים פועלת לשכנע את מנהיגים ברחבי העולם לקדם מדיניות בתחום | כל הפרטים
מערכת ice | 
אנרגיה מתחדשת-אילוסטרציה (צילום freepik)
בחלוף הזמן, נראה שלמרות המודעות למשבר האקלים והחמרתו גוברת, מהצד השני לא ננקטים הרבה צעדים על מנת לצמצם אותו. מנתונים חדשים שחושף סלווין בארט יועצו של מזכ"ל לנושאי אקלים, עולה שחברות דלקים מאובנים, מנהלות "קמפיין מסיבי של שגיאות ודיסאינפומרציה" שבא מטרה כדי לגרום למדינות להאט את אימוץ האנרגיות המתחדשות המופקות ממקורות כמו שמש, מים ורוח.
בארט, העלה את הטענה שהוכחה כבר מספר פעמים על כך שפעילותן של תעשיות הדלקים הלא-מתחדשים (בהם גז, נפט ופחם), גורמים נזק רב לסביבה, בעקבות תרומתם להאצת תהליך התחממות כדור הארץ ועליית פני הים. הוא עוד הוסיף וטען שאותן חברות משקיעות מאמצים רבים על מנת לשנע מנהיגים ובכירים ברחבי העולם לעכב חקיקת מדיניות לצמצום פליטות לאוויר של חומרים מזהמים.
על פי טענותיו של בארט, התעשיות המזהמות מקדמות נרטיב שלילי בו נטען שהמעבר למקורות אנרגיה ידידותיים לסביבה מסובכת ויקרה מדי. בדברים שמסר לתקשורת הוא אמר בין היתר כי: "זה קריטי שאנחנו, ומנהיגים ידחו את הטענות האלה ויסבירו לציבור את הערך של פעולה אקלימית, וכן את ההשלכות של חוסר מעש בנושא. נראה שהאקלים יורד ברשימת העדיפויות של מנהיגים, אבל אנחנו באמת צריכים לראות שיתוף פעולה מירבי. למרבה הצער, אנחנו לא רואים את זה כרגע".
הוא הציג סקר, שלפיו רוב האוכלוסייה בעולם תומכת בפעולות ובצעדים שיקטינו פליטה של גזי חממה המסייעים להתחממות כדור הארץ, למשל פחמן דו חמצני ומתאן. לפי הסקר, 72 אחוזים רצו "מעבר מהיר" מהדלקים המזהמים, כולל במדינות המובילות בייצור פחם, גז ונפט. 
הוא הזהיר כי ההשלכות של חוסר המעש בנושא משבר האקלים מורגשות גם במדינות עשירות וכן במדינות עניות. בארצות הברית למשל, אלפי אנשים לא מסוגלים לבטח את בתיהם בחשש מפני אירועי מזג אוויר קיצוני כמו סופות, שריפות שטפונות וגלי חום המתרחשים בתדירות גבוהה. "זה נובע ישירות ממשבר האקלים, ובאופן ישיר מהשימוש בדלקים מאובנים", ציין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה