משפט

האיומים של אילון מאסק עבדו: המפרסמים ביטלו את המהלך נגד X

יומיים לאחר ש-X של אילון מאסק, הגישה תביעה נגד שורת חברות ובהן מיזם הברית העולמית למדיה, בטענה שהן מנעו ממנה הכנסות בגובה של מיליארדי דולרים. כעת, אנשי המיזם החליטו להתקפל והכריזו על סגירתו | כל הפרטים 
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
רק לפני יומיים, X (טוויטר לשעבר) הרשת החברתית של איש העסקים אילון מאסק, הגישה תביעה כנגד מפרסמים והברית העולמית למדיה (GRAM) מיזם אשר מופעל על ידי פדרצית המפרסמים העולמית (WFA), בטענה שהם לוקחים חלק בקנוניה שמטרתה להחרים את X.
למרבה ההפתעה, האיום של מאסק עבד מהר יותר ממה שהוא חשב לאחר שהמיזם הודיעה על הפסקת פעילותה, בשל מחסור במשאבים פיננסים שנחוצים לו על מנת להתמודד עם תביעה בסדר גודל שכזה.
מיזם ה-GRAM, שמופעל על ידי פדרציית המפרסמים העולמית (WFA), פיתח ופרסם שורה של תקנים לפעילות בטוחה של מותגים במדיה חברתית, ושימש כגורם מייעץ למותגים החברים בו. 
מלבד GRAM, בתביעה ש-X ומאסק הגישו מופיעים גם כמה מענקיות מוצרי הצריכה בישראל בהן: יוניליוור ומרס, רשת הפארמים האמריקאית CVS ותאגיד האנרגיה הדני Ørsted.
בכתב תביעה ש-X הגישה לבית משפט פדרלי מחוזי בטקסס, נכתב בין היתר כי: "המשיבים פעלו בקנוניה, ביחד עם עשרות שותפים לקונספירציה שלא נכללים בתביעה, כדי למנוע מטוויטר הכנסות מפרסום בסך מיליארדי דולרים, כשהם מודאגים מכך שטוויטר תסטה מתקני בטיחות מסוימים לפרסום במדיה חברתית, הקונספירטורים פעלו במשותף כדי לאכוף על טוויטר ציות לאותם תקנים באמצעות חרם". 
כעת, יומיים בלבד לאחר שהתביעה הוגשה WFA, החליטה להתקפל ולסגור את הפעילות של GRAM. במכתב שהעביר מנכ"ל WFA, סטיבן לורקה, לחברי הפדרציה בארה"ב, נכתב כי: "אף שאנו בטוחים שתוצאת התביעה תראה את הציות המלא שלנו לכללי התחרות בכל הפעילויות שלנו, פעילות GRAM תיסגר מיידית, ההחלטה לא התקבלה בקלות, אבל GRAM הוא ארגון ללא מטרות רווח, והמשאבים שלו מוגבלים". 
מנכ"לית X, לינדה יאקרינו, ברכה על ההחלטה של WFA ובציוץ שפרסמה בפרופיל שלה ב-X, היא כתבה: "שום קבוצה קטנה לא צריכה להחליט מה יכול להוון את פעילותו. זו הכרה חשובה בכך וצעד הכרחי בכיוון הנכון. אני מקווה שזה אומר שתגיע רפורמה חוצת אקוסיסטם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה