השוק

יוניליוור בצרות: המלחמה גרמה לצניחה של 15%

חברת הענק, מהייבואניות העיקריות בישראל, טוענת כי המכירו שלה במדינה המוסלמית הגדולה בעולם אינדונזיה צנחו בכ-15% ברבעון הרביעי של 2023 בשל חרם צרכנים על חברות מערביות שתומכות בישראל, כמו סטארבאקס ומקדונלדס

מערכת ice | 
מטה יוניליוור ישראל (צילום ויקיפדיה/ אייל עמית)

אחרי סטארבקס וכמובן מקדונלדס, ענקית מוצרי הצריכה יוניליוור מצטרפת גם כן לרשימת החברות שחוו רבעון רביעי מסובך ב-2023, זאת בעקבות חרמות שהופעלו נגדה על רקע המלחמה בישראל מול החמאס בעזה.

ב-CNN פורסמה כי החברה שמייצרת את סבוני דאב, דאודורנט רקסונה ועוד מותגים מוכרים, דיווחה על צניחה של כ-15% במכירות באינדונזיה, שידועה כמדינה המוסלמית הגדולה בעולם, בשנה החולפת. היא טענה כי: "צרכנים נמנעו מלקנות מותגים של חברות רב לאומיות, בתגובה למצב הגיאופוליטי במזרח התיכון"
 



המנכ"ל היין שומכר עדכן כי: "באינדונזיה ראינו ירידה דו ספרתית ברבעון הרביעי לאחר שמוצרים של כמה חברות רב לאומיות הושפעו מקמפיינים ממוקדים גיאופוליטית שהופנו לצרכנים".

יש להזכיר כי רק לפני זמן קצר, המנהל הבכיר במקדונלד'ס אמר כי "אינפורמציה שגויה" על עמדת החברה לגבי מלחמת ישראל-חמאס המתמשכת כבר למעלה משלושה חודשים, פגעה קשות במכירות במזרח התיכון ובמדינות מוסלמיות ברחבי העולם.
כריס קמפצ'ינסקי, נשיא ומנכ"ל מקדונלד'ס, הודה ביום חמישי האחרון כי "מספר שווקים במזרח התיכון וחלקם מחוץ לאזור חווים השפעה עסקית משמעותית עקב המלחמה והמידע השגוי הנלווה לכך שמשפיע על מותגים כמו מקדונלד'ס". הוא מתכוון לשקרים שמופצים לגבי ישראל ולגבי הרשת שלכאורה מעודדת את ישראל.
 



ככל שגדלו הקריאות להחרים את ענקית המזון המהיר בארה"ב, קמפצ'ינסקי כתב בפוסט בלינקדאין כי הוא מצא את ההתפתחות "מייאשת ולא מבוססת". הוא הסביר: "בכל מדינה שבה אנו פועלים, כולל במדינות מוסלמיות, מקדונלד'ס מיוצגת בגאווה על ידי מפעילי בעלים מקומיים שפועלים ללא לאות כדי לשרת ולתמוך בקהילות שלהם תוך כדי העסקת אלפי מבני חבריהם".

בימים שלאחר הטבח של חמאס ב-7.10 באזרחי ישראל, ההבחנה של "מפעיל הבעלים המקומי" אבדה על המון מפגינים בלבנון שפשטו במסעדת מקדונלדס מקומית לאחר שזכייניות של מקדונלדס ישראל אמרו שהם יציעו ארוחות חינם לחיילים ישראלים המשתתפים במבצעים צבאיים בעזה.
מקדונלד'ס ישראל אמרה בחשבונות שלה ברשתות החברתיות כי היא נתנה אלפי ארוחות חינם לחיילי צבא ההגנה לישראל. מאמצי הזכיין הישראלי גונו מאוחר יותר על ידי זכייניות מקדונלד'ס בכמה מדינות מוסלמיות, שהדגישו את הפוליטיקה האזורית המקוטבת שבה מנווטים תאגידים גלובליים במהלך מלחמה.
קמפצ'ינסקי לא פירט באיזו מידה נגרמו לחברה הפסדים כספיים כתוצאה מחרמות. הפוסט שלו בלינקדאין מהדהד את הערותיו של מנכ"ל סטארבקס, לאקסמן נארסימהן, שאמר שאנשים שמוחים על החברה על עמדתה במלחמת ישראל-חמאס "הושפעו ממצג שווא במדיה החברתית" של מה שרשת הקפה מסיאטל מייצגת.
ברבעון השלישי של שנת הכספים האחרונה, מקדונלד'ס דיווחה על עלייה של 8.3% במכירות בשווקים הבינלאומיים, אבל זה היה לפני אוקטובר. 7 פיגוע של מחבלי חמאס שהותירו 1,200 ישראלים הרוגים. מקדונלד'ס צפויה לדווח על תוצאות הרבעון הרביעי בהמשך החודש.
מניית מקדונלד'ס נסחרה בירידות של 1.3% נכון לאמצע היום ביום שישי. נכון לשנת הכספים 2022, החברה קיבלה זיכיון והפעילה כ-40,275 מסעדות של מקדונלדס ביותר מ-100 מדינות. רשת המזון המהיר דיווחה על הכנסות שנתיות כוללות של 23.18 מיליארד דולר בשנה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה