בריאות

המשרד להגנת הסביבה חושף: זה האירוע המסוכן שהתרחש בדרום

בעקבות אירוע דליפת נפט מדרום למכתש רמון, החלו המשרד להגנת הסביבה וחברת קצא"א לפעול בנושא. לטענת חברת קצא"א, מדובר בדליפה שהתרחשה כתוצאה מאירוע גניבה של דלק. עד כה, פונו כ-40 טונות של קרקע מזוהמת מאזור הדליפה

מערכת ice | 
המשרד להגנת הסביבה בתקציב לתושבי הדרום (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון, יונתן זינדל)
על רקע דליפת נפט שאותרה ביום שני האחרון מדרום למכתש רמון, החלו לפעול המשרד להגנת הסביבה וחברת קצא"א לשיקום וטיפול בקרקע המזוהמת. על פי הדיווח שהתקבל למשרד להגנת הסביבה על ידי חברת קצא"א, אותה דליפה מזהמת התרחשה בעקבות ניסיון גניבת דלק מקו הנפט של החברה. בעקבות כך, המשרד להגנת הסביבה בוחן את הדיווח ויפעל בהתאם לממצאים.
מאז אירוע הדליפה, מנחים מפקחי המשרד בשטח את החברה לטיפול בדליפה ובקרקע המזוהמת. החברה הודיעה כי הצינור תוקן והדליפה מנקודה זו הופסקה. בסיור פיקוח שערך היום (חמישי) המשרד להגנת הסביבה, נתנו מפקחי המשרד הנחיות נוספות לשיקום וטיפול בקרקעות מזוהמות נוספות.
נכון לשלב זה, החברה פינתה כ-40 טונות קרקע מזוהמת לאתר מוסדר בהתאם להנחיות המשרד. המשרד ימשיך ללוות את פעולות השיקום, ויפעל בהתאם לתחקיר האירוע שתגיש חברת קצא"א ובהתאם לסמכויותיו.
כזכור, בשבוע שעבר דווח המשרד להגנת הסביבה כי קיבל את נוסח ההצעה להחלטה בנושא "ניהול סיכונים מזיהום בנפט של מי הים במפרץ אילת", בטרם העלאת ההחלטה לדיון בממשלה. לטענת בכירים במשרד, מדובר בהצעה מסוכנת אשר עשויה לפגוע בבריאות הציבור והסביבה. 
"משמעות ההחלטה בפועל היא הגנה על הסכם מסחרי של חברה ממשלתית, קצא"א בטענות שאינן מבוססות ומגובות בדבר של 'ביטחון אנרגטי' ו'צורך משקי', תוך ניסיון להיתלות במלחמת חרבות ברזל כסיבה להעברת החלטת ממשלה חסרת רסן זו", כך נמסר מטעם המשרד להגנת הסביבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה