משפט

50 מיליון דולר פיצויים: תביעת הענק של משפחות קורבנות אסון הצוללת

יותר משנה לאחר אסון הצוללת טיטאן בו נספו חמישה בני אדם בהתפוצצות הצוללת במעמקי האוקיינוס, משפחתו של אחד הקורבנות הגישה תביעה של 50 מיליון דולר נגד חברת OceanGate, שבנתה את הצוללת, בטענה שהסתירה מהנוסעים את התקלות בצוללת | כל הפרטים 
מערכת ice |  3
הצוללת טיטאן (צילום יוטיוב/ OceanGate)
בחודש יוני בשנה שעברה, במציאות של לפני פרוץ המלחמה, העולם כולו התמקד בסיפורה של הצוללת טיטאן, שבמהלך צלילה אל עבר שרידי הטיטאניק הקשר עמה אבד. תחילת רבים קיוו שאנשי הצוות יצליחו ליצור קשר עם העולם החיצוני, אך לאחר כמה ימים משמר החופים האמריקאי הודיע שנמצאו הריסות של הצוללת שהתפוצצה, ושייתכן שיש בהם שרידי אדם.
הצוללת, הייתה בבעלות פרטית של חברת OceanGate שהחליטה שכלי מסוגל להגיע לעומק של 4,000 מטרים. הצוללת הכילה חמישה בני אדם כאשר ארבעה מהם מיליונרים ששילמו כל אחד 250 אלף דולר עבור הזכות להשתתף במסע לטיטאניק. 

הצוללת טיטאן, צילום: יוטיוב/ OceanGate
עם הזמן פרטים חדשים נחשפו על הפרשה המצערת ואף נטען שאחת הסיבות לטביעה של טיטאן, היא העובדה שהיא נבנתה מחומרים ניסיוניים. על פי מידע שנכתב באימיילים שכתב רוב מקאלום, יועץ של חברת OceanGate שבנתה את הצוללת הוא טען שאמר לא פעם לבעלי החברה סטוקטון רוש, שהוא מסכן את חיי לקוחותיו ושהצוללת שלו לא תאושר על ידי ארגון חיצוני.
רוש, סירב להקשיב למקאלום, והמיזם המשיך מבלי שקיבל סיווג או הסמכה על ידי סוכנות חיצונית. רוש מצא את מותו בהתפוצצות הצוללת יחד עם ארבעת הנוסעים, בעומק של כ-5,500 רגל בצפון האוקיינוס האטלנטי תוך פחות משעתיים לאחר תחילת הצלילה אל המעמקים.
כעת משפחתו של אחד הקורבנות, פול-אנרי נרג'ולט, הגישה תביעה בסך 50 מיליון דולר נגד חברת אושן גייט. נרג'ולט היה מנהל המחקר התת-ימי של הטיטאניק, וערך עשרות נסיעות לאתר, יותר משני קילומטרים מתחת לפני האוקיינוס. בכתב התביעה נטען שאף אחד מהנוסעים לא היה משתתף בצלילה במידה והחברה הייתה חושפת את המידע על התקלות הטכניות הקריטיות שהיו בצוללת.
במקביל לתביעה שהוגשה, מועצת הבטיחות בתחבורה של קנדה, הרשות הצרפתית לחקירות נפגעים ימיים, משמר החופים והמועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה עורכות חקירות מקבילות על מנת להבין את נסיבות המקרה. 
בכתב התביעה נכתב כי: "אף על פי שהגורם המדויק לכישלון לעולם לא ייקבע, מומחים מסכימים שהצוות של הטיטאן היה מודע היטב במשך מספר דקות לכך שהם הולכים למות, וחוו אימה וייסורים לפני מותם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תזהרו
    יהודי 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שלא תפסידו כי מי שהשיט את הצוללת היו בניכם רק שהמדינה לא תדרוש מכם מחיר הצוללח
    סגור
  • 2.
    עברית בבקשה
    אבא של שי 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שלא מסוגל להבדיל בין Explosion ל Implosion שלא יעסוק בתרגום
    סגור
  • 1.
    הצוללת לא התפוצצה אלא קרסה. (ל"ת)
    גיא 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור