בעולם

פריצת דרך בפרשת צוללת "טיטאן": נמצאו שרידי בני אדם

לאחר יותר משבוע של חיפושים וחקירה, נמצאו אתמול שרידי בני אדם בקרבה לאזור התפוצצות צוללת הטיטאן. בעת זו נבדק אם ייתכן והם שם הנספים בתאונה
מערכת ice | 
הצוללת טיטאן (צילום יוטיוב/ OceanGate)
אף שכבר נקבע כי אלו שהיו בצוללת ה"טיטאן" מתו בקריסת הצוללת עקב לחץ המים בעת הירידה לשרידי הטיטאניק, החיפושים אחריהם עוד לא פסק, והצוותים מנסים להביא למשפחות דבר מה לקבור. השבוע נדמה כי ייתכן והבקשה הזו תיענה.
מעבר לים מדווחים כי נמצאו בים שרידים של בני אדם וההערכה היא כי מדובר בשרידי הצוללים. השרידים הללו כמובן מועברים לבדיקה במטרה לנסות ולאמת את מקורם. כזכור, חמישה נספו במהלך מסעה של הצוללת לשרידי הטיטאניק, בהם אב ובנו. ההערכה כאמור היא כי כל החמישה מתו מייד עם פיצוץ הצוללת. הפיצוץ נוצר בעקבות הלחץ העצום של המיים על גוף הצוללת, ככל שהיא ירדה יותר לעומק האוקיינוס.
במקביל נערכת חקירה שבודקת את תקינות הצוללת והנהלים שהופעלו לפני ירידתה למצולות. 
במאי הסרט האייקוני "טיטאניק", ג'יימס קמרון, הודה לאחר האירוע הטרגי כי יש דימיון רב בין שני האירועים. הבמאי ג'יימס קמרון, שביצע מחקר מקיף כדי לצלם את שובר הקופות שלו משנת 1997, "טיטאניק", אמר שהוא רואה קווים מקבילים בין הטעויות שהובילו לטביעת האונייה המפורסמת, לבין הצוללת "טיטאן" שטבעה השבוע בלב האוקיינוס.
 
"הופתעתי מהדמיון של אסון הטיטאניק עצמו, שבו הקברניט הוזהר שוב ושוב מקרחונים מסוכנים ובכל זאת הוא דהר במלוא המהירות לתוך הקרחון בלילה ללא ירח", מה שהוביל לאסון הימי כנראה המפורסם בהיסטוריה. קמרון המשיך, "זו טרגדיה מאוד דומה שבה לא נענו לאזהרות - ובאותו אתר בדיוק. אני חושב שזה פשוט מדהים, זה באמת די סוריאליסטי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה