בעולם

היה אפשר להציל את "צוללת הטיטאניק"? "קלטנו קול חריג"

גורם בכיר בחיל הים אמר כי חיל הים זיהה "קול חריג" התואם את הקריסה ביום ראשון באזור הכללי בו צלל הכלי ואיבד את התקשורת עם ספינת האם שלו
מערכת ice |  1
הצוללת טיטאן (צילום יוטיוב/ OceanGate)
לאחר חיפוש מאסיבי אחר "צוללת הטיטאניק", הודיעו הרשויות בארה"ב שהספינה סבלה מ"קריסה עצמית קטסטרופלית" - ומידע חדש ממקור בצי האמריקני עוזר לשפוך אור על מתי ייתכן שהתרחש אסון זה.
כל חמשת האנשים שהיו על הצוללת, המכונה "טיטאן", נהרגו, אמר משמר החופים האמריקני במסיבת עיתונאים ביום חמישי. חרוט הזנב וחלקים אחרים מהצוללת נמצאו במרחק של כ-1,600 רגל מהחרטום של "הטיטאניק", אשר נמצאת בעומק של כ-13,000 רגל בצפון האוקיינוס האטלנטי.

"החלקים עולים בקנה אחד עם קריסה עצמית קטסטרופלית של כלי השיט", אמר לכתבים מפקד מחוז משמר החופים הראשון של משמר החופים האמריקני, ג'ון מאוגר.
גורם בכיר בחיל הים אמר ל-CNN כי חיל הים זיהה "קול חריג" התואם את הקריסה ביום ראשון באזור הכללי בו צלל הכלי ואיבד את התקשורת עם ספינת האם שלו.
חיל הים העביר מיד את המידע הזה למפקדים במקום שהובילו את מאמץ החיפוש, והוא שימש לצמצום אזור החיפוש, אמר הגורם ביום חמישי.
אבל הצליל לא נקבע כ-"סופני", אמר הגורם, והמאמצים הרב-לאומיים למצוא את הצוללת נמשכו כמבצע חיפוש והצלה. 
דקות לפני מסיבת העיתונאים של משמר החופים האמריקני, חברת OceanGate Expeditions, החברה שהפעילה את הצוללת במעמקי הים, פרסמה הודעה המצערת את חמשת האנשים שהיו על הסיפון.
"עכשיו אנחנו מאמינים שהמנכ"ל שלנו סטוקטון ראש, שאהזאדה דאוד ובנו סולימן דאוד, האמיש הארדינג ופול-הנרי נרג'ולט, אבדו למרבה הצער", אמרה OceanGate בהצהרה.
"הגברים האלה היו מגלי ארצות אמיתיים שחלקו רוח הרפתקאות מובהקת ותשוקה עמוקה לחקור ולהגן על האוקיינוסים בעולם. ליבנו עם חמש הנשמות הללו וכל אחד מבני משפחותיהם בתקופה טרגית זו. אנחנו מתאבלים על אובדן החיים והשמחה שהם הביאו לכל מי שהם הכירו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המניע
    עלמה רעשון 06/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד שלא ימצאו גופות, יופצו שמועות שמי מהנוסעים בצוללת ביים את התאונה ונמלט בשניה האחרונה. המטרה גביית דמי ביטוח שתציל אותו מפשיטת רגל, במחיר חייהם של עמיתיו. הספר והסרט בדרך.
    סגור