דיגיטל וטק

סוף ידוע מראש: מה באמת קרה לצוללת שהתרסקה בדרכה לטיטאניק?

שנה לאחר האסון, מסמכים חדשים שהתגלו חושפים את הסודות המטרידים מאחורי אסון הצוללת טיטאן שהתרסקה לתוך עצמה בדרכה לטיטאניק ביוני 2023. מהנדסים התריעו, רכיבים כושלים הוחלפו בפשוטים יותר, והמרדף אחר תהילת עולם ורווח כלכלי הוביל לאסון
רפאל בן זקרי |  2
הצוללת טיטאן (צילום יוטיוב/ OceanGate)
פרויקט פיתוח הצוללת טיטאן של OceanGate החל בהתלהבות רבה, במטרה להגיע לשרידי הטיטאניק המצויים בעומק 3,800 מטרים באמצעות צוללת חדשנית עשויה מסיבי פחמן. שנה לאחר שהצוללת התרסקה בדרכה לטיטאניק, נחשפים פרטים חדשים ומטרידים על האסון, שכנראה היה יכול להימנע, ומעידים על התעלמות מאזהרות וחתירה מסוכנת של המנכ"ל, סטוקטון ראש, במרדף אחר טביעת הטיטאניק.
המסמכים, שנחשפו על ידי מארק האריס מ-Wired, חושפים כי בואינג ואוניברסיטת וושינגטון היו מעורבים בשלבים המוקדמים של הפרויקט, אך נפרדו מהחברה לאחר תקלות חוזרות ונשנות. עובדים לשעבר סיפרו על תרבות ארגונית בעייתית, שבה קולות זהירים הושתקו ולעיתים אף פוטרו. החברה, למרות הכשלים, המשיכה בבניית הצוללת וטענה להצלחה בבדיקות ראשוניות.
המסמכים חושפים כי ראש הסתמך על מודלים ממוחשבים במקום על בדיקות פיזיות מלאות, והתעלם מהצעות להחליף רכיבים פגומים, כולל חלון אקרילי שהיה מיועד לעומק של 650 מטר בלבד ולא לעומק שבו מצויים שרידי הטיטאניק. בנוסף, החברה ניסתה לחסוך בעלויות על ידי שימוש במרכיבים זולים יותר והעסקת מהנדסים מתמחים בשכר נמוך במיוחד.
ב-2016, במהלך בדיקות לחץ לצוללת, המודל שנועד לדמות את הצוללת קרס במבחן הלחץ שנועד לדמות צלילה לעומק דומה. אולם למרות אזהרות ובדיקות לחץ כושלות, החברה המשיכה בפיתוח. בשנת 2021 הצליחה טיטאן לבצע צלילות לטיטאניק, אך במהלך הזמן התגלו שוב ושוב בעיות בטיחות חמורות.

המרדף אחר הצלחה כלכלית גרם להתעלמות מהסכנות והוביל לאסון הקטלני ביוני 2023, כאשר הצוללת התפוצצה מתחת למים יחד עם כל חמשת נוסעיה. החברה סיימה את פעילותה לאחר האסון, ובדיקות בינלאומיות נפתחו כדי לחקור את הסיבות המדויקות לקריסת הצוללת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אם לתרגם מאנגלית אז כמו שצריך בבקשה.
    אבא של שי 06/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצוללת קרסה ולא התפוצצה. נכון שהמילים באנגלית דומות אבל המשמעות הפוכה.
    סגור
  • 1.
    כן בטח!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכרגיל,אנשים הם כאלה הזויים שהם מספרים לתקשורת שזה סמלי ולכן נשמע מטומטם שהיא טבעה רק בגלל השם שדומה לשם של הספינה,אז זה מזל רע.לך תבין אנשים!!!!!!
    סגור