בעולם

הטיטאניק ממשיכה לגבות קורבנות? מיליארדר ידוע בין הנעדרים בצוללת

משמר החופים האמריקני ממשיך במבצע החיפוש אחר צוללת עם חמישה אנשים שנעלמו בצפון האוקיינוס האטלנטי בדרכם לחקור את הריסות הטיטאניק. אחד הנעדרים: המיליארדר הבריטי היימיש הרדינג
מערכת ice | 
הצוללת טיטאן (צילום יוטיוב/ OceanGate)
דרמה במצולות: חשש כבד לחייהם של 5 נוסעי הצוללת "טיטאן" שאמש אבד עמה הקשר בדרכה אל שרידי האוניה טיטאניק. עדיין לא ברור מה עלה בגורל הצוללת, אך נודע כי לנוסעים יש אספקת חמצן ל-4 ימים בלבד.
בינתיים נחשפו שמותיהם של שניים מנוסעי הצוללת: המיליארדר הבריטי היימיש הרדינג, וחוקר המצולות הצרפתי פול אנרי נרז'ולה. הרדינג (58) הוא בעלי חברת Action Aviation, שרק לאחרונה טס לחלל בטיסה המסחרית של Blue Origin.

"טיטאן" יכולה לצלול עד לעומק של כ-4,000 מטרים, ומסע אל עומק האוקיינוס עד שרידי הטיטאניק ובחזרה למעלה אמור לארוך כשמונה שעות. עלות המסע לכל נוסע היא כ-250 אלף דולר. החברה מתארת את הנסיעה כ"הזדמנות לצאת מחיי היומיום ולגלות משהו באמת יוצא דופן".
 
מאז אמש משמר החופים של בוסטון פתח במבצע חיפושים אחר הצוללת בניסיון לגלות אם נפלטה מעל פני המים. גם חילות הים של קנדה וארה"ב שותפים לחיפושים.
אניית הטיטאניק שוכנת כ-3,800 מטר מתחת למים בתחתית האוקיינוס האטלנטי, במרחק של כ-600 ק"מ מחופי ניופאונדלנד, קנדה. אוניית הנוסעים, שהייתה הספינה הגדולה ביותר בתקופתה, פגעה בקרחון במסע הבכורה שלה מסאות'המפטון לניו יורק בשנת 1912. מתוך 2,200 הנוסעים והצוות שהיו על הסיפון, יותר מ-1,500 קיפחו את חייהם. מאז סרטו המפורסם של ג'יימס קמרון ב-1997 מושכת האוניה תשומת לב מיוחדת ועניין רב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה