משפט

164 ימים להיעלמות היימונט קסאו: זו תגובת המשטרה לעדות של חברתה

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות התכנסה לדיון מעקב חמישי בנושא עדכון סטטוס חיפושים אחר הילדה. במהלך הדיון, אביה של היימנוט אסקאו סיפר לנוכחים  כי חברתה הייתה עדה לרגע החטיפה המטלטל. טפסאי קסאו, אביה של היימנוט: "חברה של היימנוט, נתנה תיאור מדויק של אדם עם פאות שתפס את היימנוט ושם אותה על הגב וברח"
מערכת ice | 
נעדרת בת ה-9 מצפת היימון קסאו (צילום מצלמות אבטחה)
164 ימים להיעלמותה של היימונט קסאו:  ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) התכנסה היום (רביעי) לדיון מעקב חמישי בנושא עדכון סטטוס חיפושים אחר הילדה. במהלך הדיון, אביה של היימנוט אסקאו ציין בפני הנוכחים כי חברתה הייתה עדה לרגע החטיפה המטלטל.  
טפסאי קסאו, אבא של היימנוט: "חברה של היימנוט, נתנה תיאור מדויק של אדם עם פאות שתפס את היימנוט ושם אותה על הגב וברח. אותו אדם ניסה לתפוס גם את החברה של היימנוט אך היא ברחה בזמן. הילדה מסרה את העדות הזאת למשטרה ולמורה שלה. בזכות הדיונים שוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות מקיימת אנחנו רואים האצה בתהליך החיפושים והחקירה המשטרתית. צריך להקים צוות חקירה של מומחים שיחקרו את ההיעלמות של היימנוט".
במשטרה טוענים שהעדות של הילדה נבדקה ונשללה. פקד וואפי סעד, סגן מפקד יל"פ מרחב כנרת: "האינדיקציה הזאת נבדקה בזמן אמת והכיוון הזה נשלל. חקרנו את העדות של הילדה באמצעות מתורגמנית. לא הסתפקנו בזה ואף הבאנו חוקר ילדים שהוא דובר אמהרית. עשינו הרבה פעולות חקירה שאני לא יכול לפרט את כולם כאן בדיון פתוח. השב"כ היה מעורב בחקירה כבר מהשבוע הראשון. שב"כ עדיין בתמונה ואנחנו מבצעים הרבה בדיקות בשיתוף פעולה איתם".
ח"כ עודד פורר יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות: "יש עדויות שלא נבדקו עד הסוף וזה לא מקובל. אני דורש משר העלייה והקליטה להקים עכשיו ועדת בדיקה בראשות שופט, לאשר אותה בממשלה ולתת לה סמכויות לזמן את כל הגורמים הרלוונטיים.  בעיניי, המפתח למציאת היימנוט מתחיל בעדות של הילדות. במשך חצי שנה המשטרה לא הצליחה להגיע לפריצת דרך, צריך לחזור לנקודת ההתחלה לעדות של הילדות".
בין הנוכחים בדיון היה יוסי אלי, כתב המשטרה של חדשות 13: "יש בידי עדות על ילדה שטענה שניסו לחטוף אותה כמה ימים לפני ההיעלמות של היימנוט. הילדה סיפרה את העדות הזאת לשומר והיא החליטה לא לדווח על זה למשטרה. אחת המתנדבות ששמעה את העדות הזאת התקשרה למפקד תחנת צפת וסיפרה לו על כך וספגה יחס מאוד מזלזל.
יש למשטרה קלסתרון של חשוד שסופק ע"י חברות של היימנוט. נציגי המשטרה אמרו שלילדות יש דימיון מפותח. אני הייתי לוקח את העדויות של הילדות בשיא הרצינות. במשטרה שוללים את העדות של החברות של היימנוט מכיוון שהם בדקו את המצלמות בכל רחבי צפת ולא מצאו ממצאים חשודים. מהניסיון שלי במקרים דומים של היעלמויות, בסוף ימצאו את היימנוט מתחת לאף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה